Ny musikk fra BLACKPINK, Demi Lovato, Aitch, Offset, Madison Cunningham og New Hope Club!

Lukas Graham teamer opp med superstjernen Khalid!

Ny singel fra Ramón - jeg elsker deg, men

Verdens største jentegruppe BLACKPINK er i dag tilbake med sin nye singel “Pink Venom”. Sammen med låten slapp de en splitter ny musikkvideo. Etter kun fem timer har videoen allerede blitt sett over 34 millioner ganger. Se den HER.

BLACKPINK har nå passert gigantiske BTS som den største musikkgruppen i verden på YouTube med over 75 millioner abonnenter. Deres debutalbum THE ALBUM(2020), som inneholder bidrag fra Cardi B og Selena Gomez, har passert hele 13 millioner strømninger bare i Norge. Albumet inkluderer superhiten “How You Like That”.

Den Grammy-vinnende duoen Zedd og Maren Morris slapp i 2018 hiten “The Middle”. Nå har de igjen teamet opp på den nye låten “Make You Say”, hvor de også har fått med seg de amerikanske elektronika-brødrene i BEAUZ. Låten er skrevet av Zedd, Morris, BEAUZ, Charlie Puth og Jacob Kasher Hindlin (One Direction, Selena Gomez, Dua Lipa, Maroon 5).

Den Grammy-nominerte superstjernen Demi Lovato følger opp sin ferske singel “29” med sitt nye album HOLY FVCK. Albumet er Lovatos åttende i rekken og inneholder 16 spor. Albumet inkluderer tidligere utgitte “SKIN OF MY TEETH” og “SUBSTANCE”, og har med seg bidrag fra Yungblud, Royal & The Serpent og Dead Sara.
Denne uken er Lovato medvert på Jimmy Fallons Tonight Show, se opptreden av “SUBSTANCE” HER.

I dag slipper den platinaselgende rapperen Aitch sitt etterlengtede album Close To Home. For å feire dette, slipper han også en musikkvideo til “My G” med Ed Sheeran. Aitch legger ut på Europaturné til neste år, hvor han spiller på Sentrum Scene i Oslo 8. februar. Fri alder på Galleriet! Kjøp billetter HER.

Den Grammy-nominerte og multi platinum selgende rapperen Offset, slipper i dag sin helt nye singel "5 4 3 2 1". Dette er den første solo singelen han har sluppet tre år. Låta er produsert av Baby Keem. Offset slipper også musikkvideo til "5 4 3 2 1" i dag. Offset slipper et album senere i år, som følger opp albumet "Father of 4", som han ga ut i 2019.

Britiske New Hope Club (Reece Bibby, Blake Richardson og George Smith), signert på Hollywood Records, slapp denne uken låtene "Call Me A Quitter" og "Whatever". Bandet har over 2 milliarder streams og deres debutalbum gikk topp 5 i England. Hvert medlem er både låtskriver og hovedvokalist, og alle trakterer en rekke instrumenter.

Greentea Peng slapp i dag balladen "Look To Him". Låten følger hennes to siste singler "Your Mind" og "Stuck In The Middle". Peng blomstrer med inspirasjon fra en myriade av sjangre, og singelen er både meditativ og spirituell for sjela.

“Look To Him explores the idea of originality and the notion of tapping into source energy for creativity and inspiration rather than just searching for it amongst your peers and surroundings. At the same time, it challenges the idea that anything is truly original as nothing is truly our own rather seeped into us from a Higher Power and thus channelled from God him/herself” ­– Greentea Peng

Tara Lily slipper i dag singelen "Hotel Amour". Tara er en 22 år gammel klassisk trent jazzartist, som er født og oppvokst i Peckham, London. "Hotel Amour" er hennes første singel etter utgivelsen av den kritikerroste deput-EP’en Lost In London (2021).

Den Grammy-nomminerte artisten, låtskriveren og produsenten Madison Cunningham slipper i dag låten “Life According To Raechel” som er siste låt ut før albumet Revealer slippes 9. september. Cunningham opptrådte på NPRs Tiny Desk tidligere i august.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Sam Smith, Stormzy, Shania Twain, Guns N' Roses og Zoe Wees!23.9.2022 10:46:05 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper sin nye singel «Come First» Første låt fra Rubens kommende album er her! Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy Marstein debuterer som soloartist – Medici Marstein SG Lewis slipper sitt andre album AudioLust & HigherLove, i januar. En av låtene som er med på albumet er den nye singelen “Vibe Like This”, hvor han har fått med seg Ty Dolla $ign og den fremadstormende LA-artisten Lucky Daye. SG har virkelig befestet sin posisjon som en av de mest ettertraktede produsentene om dagen og har samarbeider med Elton John, Clairo, Khalid, Dave og Dua Lipa – for å nevne noen. Den legendariske fem-ganger GRAMMY-vinnende og bestselgende kvinnelige countryartisten, Shania Twain har avduket sin første nye singel siden 2017, kalt "Waking Up Dreaming". Dokumentaren “Not Just A Girl” som omfatter Shanias lange banebrytende karriere hadde premiere på Netflix tidligere i år. Sjekk ut traileren her. Guns N’ Roses annonserer den ultimate samlingen for bandets 1991 multiplatina-utgiv

Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy22.9.2022 15:50:38 CEST | Pressemelding

Jon Ranes, også kjent som Loverboy, artistdebuterte i 2017 med rapgruppen og fenomenet UNDERGRUNN. Siden den gang har de spilt festivaler og scener rundt i hele Norge, deriblant Øyafestivalen, Slottsfjell og Sentrum Scene. Parallelt med musikervirksomheten har Ranes også en lovende skuespillerkarriere, og er blant annet å se i «Ut og stjæle hester», den kommende NRK serien «Flus» og «Pørni». Nå er 20 åringen fra Lille Tøyen klar med debutalbumet «Loverboy». 20 år gamle Jon Ranes fra Lille Tøyen i Oslo slipper sitt første soloprosjekt, under sitt ekte navn. Albumet har fått tittelen «Loverboy», som er aliaset hans fra rapgruppen UNDERGRUNN. Albumet inneholder 7 spor. Med «Loverboy» henter Jon Ranes inspirasjon fra skadinavisk visepop. Visjonen er å “skape et organisk univers med pop elementer”, som han forteller selv. Jon Ranes debuterte som soloartist under årets by:Larm festival. Jon Ranes om album: - “Jeg begynte å leke med tekst og produksjon til mitt eget prosjekt for ca to år side