Ny musikk fra Billie Eilish, Kings of Convenience, Julia Michaels, Hagle og Olivia Rodrigo samt podtips!

Billie Eilish annonserer album og slipper splitter ny singel: “Your Power”!

Bergensduo tilbake med ny musikk etter 12 år!

Kevin Boine vil “Bara vara med dig” i sin nye singel

Julia Michaels er ute med sitt debutalbum Not In Chronological Order. Albumet gir et 360-graders perspektiv på den kritikerroste låtskriveren og viser alle følelsesmessige og åndelige aspekter av hennes liv. Not In Chronological Order er produsert av The Monsters & Strangerz (Maroon 5, Halsey, Rihanna, Kanye West, Big Sean).

Den norske pop soul-artisten Lukas Claude har høstet både nasjonal og internasjonal anerkjennelse, og en av hans tidligere singler var i rotasjon hos NRK P3 i hele 27 uker på rad. Nå slipper han den emosjonelle og vakre singelen “Eyes Closed”.

Moby slipper låten “Natural Blues” med gjesteartister Gregory Porter og Amythyst Kiah. Dette er den tredje låten fra det kommende albumet Reprise som slippes 28. mai på Deutsche Grammophon. “Natural Blues” ble opprinnelig gitt ut på Mobys store gjennombruddsplate Play i 1999. Den nye versjonen kombinerer vokalen til Gregory Porter og Amythyst Kiah med Budapest Art Orchestra

Duoen Hagle har gjort storeslem på hitlistene i det siste med låter som “Bøgda” med Staysman, og følger nå opp med “Ærbeskær”. Låten slippes selvsagt dagen før den internasjonale demonstrasjonsdagen for arbeiderbevegelsen

Sofia Carson slapp singelen “Fool’s Gold” for en måned siden. Nå har Tiësto laget sin versjon som har fått tittelen “24 Karat Gold Edition”. “Fool’s Gold” er skrevet og produsert av norske Stargate, samt britiske Raye.

Olivia Rodrigo og Joshua Bassett - også kjent som Nini og Ricky i High School Musical: The Musical: The Series – er ute med duetten “Even When/The Best Part” som er første smakebit fra andre sesong av globale suksesserien. Sesongen har premiere på Disney+ 14. mai.

Kim Wigaard slipper den sterke og personlige låten “Identity” som handler om hans egen erfaring med spiseforstyrrelser. Gjennom pandemien har tallene økt voldsomt, og med denne låten ønsker Kim å sette mer fokus på kroppsbildeproblemene til gutter og menn.

Country rock-bandet Spelloppmaker er tilbake etter å ha brukt et år i studio for å lage deres tredje studioalbum Jævel. Endelig er det tid for utgivelse, og albumet inneholder 13 sterke låter om livet på bygda.

Lil Baby er ute med remixen til låta “On Me (featuring Megan Thee Stallion)”, sammen med en musikkvideo som har blitt regissert av Mike Ho. På bare fem måneder har “On Me” gått til Platina og ligger for tiden på Topp 5 hip-hop sanger i USA. Låten har over 400 millioner streams og albumet til Lil Baby, My Turn, har blitt det mestselgende og streamede albumet i USA med over 25 milliarder streams.

TuVeia fanget det norske publikums oppmerksomhet da trioen deltok i årets versjon av Melodi Grand Prix med “Bli med meg på gar’n”. Nå følger de opp med den vel så fengende “Tjukkmjølksvaffel og sprengklare jur”, akkurat i tide for den offisielle tjukkmjølksvaffeldagen 2. mai.

R&B og soul-artisten Viktor H har holdt seg i undergrunnen med musikken sin og deltatt på andre artister sine låter, men trår endelig frem i lyset med sin første solosingel: “La Det Regne”. Med seg på låten har han den talentfulle artisten FELA.

Dia er et nytt og spennende navn verdt å merke seg. Bak artistnavnet finner man Ida Elise Andenæs-Låg, som allerede har en imponerende CV som låtskriver og vokalist. Nå slipper hun sin første singel “The Girl Who Won’t Come Out”.

Ukens Podtips:

Endelig er den første episoden av en av årets viktigste podkaster ute; Rasisme i Norge. Instagramprofilen Rasisme i Norge kickstartet rasismedebatten i 2020 og nå flyttes samtalen fra kommentarfeltet til studio, for å kaste lys på hvordan rasismen faktisk er veldig tilstede i det norske samfunnet den dag i dag.

I Kongen over alle podder møter vi Alexander Henning fra podcasten Hennings Verden. Vi snakker om hans første opplevelse med fleinsopp, MDMA-behandlinger og hvorfor dette ikke har vært lov før i forrige uke.

Sonny Alven har turnert med Kygo, har over 150 millioner streams og er en av to bak pseudonymet Ka2 (@hvemfaenerka2 på Instagram). I ukens Høylytt blir vi kjent med Sonny Alven som artist og produsent.

På Skraphaugen hos Tio & Tullerusken lager Tullerusken i dag middag, men Tio synes maten er altfor kjedelig og fantaserer om noe mye mer spennende.

Dajana Tomanovic er Norges mest kjente makeup artist. Hun har jobbet med flere av Norges største kjendiser og har gjennom sin karriere gjort store prestasjoner innenfor sitt yrket. I Bak Gullmedaljen forteller hun at hun ikke alltid føler seg god nok, og har takket nei til flere jobber på grunn av dette.

Bertine Zetlitz er et popikon av ypperste klasse og med en så innholdsrik karriere er det vanskelig å dekke alt. Erik og Bertine gjorde sitt beste i Popstalgi og stoppet innom de fleste av høyepunktene i hennes diskografi.

*Alle podcastene produseres av Universal Music.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Dagny, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Emelie Hollow, Admiral P, OneRepublic, Conan Gray, musikkvideo fra Tix samt ukens Podtips!7.5.2021 10:24:12 CEST | Pressemelding

Andre kapittel av Emelie Hollows debutalbum er her! TIX slipper musikkvideoen til “Fallen Angel” Imagine Dragons er ute med musikkvideoen til låten "Cutthroat" med Olivia Munn i hovedrollen! Videoen er regissert av Matt Eastin og har også med skuespilleren Adrian Martinez. Låten "Cutthroat" ble utgitt 12. mars og er produsert av Rick Rubin. Videoen kan du se HER. Den legendariske Admiral P er endelig tilbake med mer musikk. I dag slapp han den dancehall-inspirerte låten “Kaos”, produsert av Vegard Hurum og skrevet sammen med Kristin Marie. Ray BLK, som er en av de mest ekte, utfordrende og viktigste stemmene i musikkbransjen, er ute med “Dark Skinned”. Hun forteller kort om inspirasjonen til sangen: “This song to me is a celebration of being Dark Skinned. The conversation around race often feels heavy and negative, but I love my blackness and it is a privilege to be black”. Ray har brukt nedstengingen på å skrive og spille inn sitt etterlengtede album, som lover å være en av årets kult

Andre kapittel av Emelie Hollows debutalbum er her!7.5.2021 08:36:26 CEST | Pressemelding

I dag slipper den talentfulle artisten og låtskriveren Emelie Hollow «Half the Story (Chapter Two)», andre kapittel av sitt kommende debutalbum «Half the Story». Kapittelet består av de vakre, tidligere utgitte låtene “Feel” og “Trust You”, samt de nyeste sporene “Mad Love” og “Healed”. Hør «Half the Story (Chapter Two)» HER! Albumet er delt opp i tre forskjellige kapitler og kommer ut i sin helhet 27. august. I januar kom det første kapittelet «Half The Story (Chapter One)», som inkluderte den gull-sertifiserte «Break it Right» med to ganger Spellemannsprisvinner Ruben, «Don’t Leave Me Now» og radiosinglen «Monster». Dette kapittelet «Half the Story (Chapter Two)» representerer den mørkere, sintere delen av albumet, men er også den delen som Emelie har fått lekt mest med. Hun har virkelig dyrket frem den melankolske siden av seg selv og lagt igjen mange tanker og følelser i musikken. «Trust You», som var første låt ut fra kapittelet handler om den tiden etter et brudd hvor den verste

TIX slipper musikkvideoen til «Fallen Angel»4.5.2021 12:00:00 CEST | Pressemelding

Musikkvideoen til «Fallen Angel» forteller historien til TIX fra barndommen frem til artisten han er i dag. «Det å vokse opp med noe som gjør deg litt annerledes kan være utfordrende. Da vi skulle lage videoen til Fallen Angel var det denne historien jeg ønsket å presentere, med erfaringer fra min egen oppvekst, til inspirasjon for barn og unge der ute som kjenner seg igjen. Jeg vokste selv opp med Tourettes syndrom, og jeg ble kalt «Tics» på grunn av mine ufrivillige lyder og rykninger i ansiktet. Jeg valgte etter hvert å omfavne dette kallenavnet, og karakteren TIX ble født. Nå som en stor andel av befolkningen kjenner meg som den jeg har vokst opp til å bli, tenker jeg at det er viktig å få frem bakgrunnshistorien min og vise at det alltid er lys i enden av tunnelen – selv andunger kan bli til svaner.» - Andreas Haukeland Store deler av videoen er spilt inn på Nordpolen skole, og har med seg brødrene Even og Martin Gjuvsland som spiller TIX som barn, samt Milla Skotnes og Milla Tømm

Kevin Boine vil “Bara vara med dig”i sin nye singel30.4.2021 09:25:02 CEST | Pressemelding

Etter at Kevin Boine har blitt omfavnet av svenske raggare slipper han en hyllest til fansen, festperlen “Bara vara med dig”. Låta forteller hvordan den svenske kjernen har tatt imot Boine sin musikk, og hvordan han stiller seg til dette. Raggen stammer opprinnelig fra Sverige, som gjør Boine ekstra nysgjerrig og gira for å være en del av miljøet, der en stor del av fanbasen hans er. «Bara vara med dig» er Kevin Boine’s svar til miljøet og fansen, der han viser tillit og lojalitet. Låta er laget for fest og moro. Det er ikke farlig å synge på svensk, når den norske fansen tar så godt imot mine idéer og låter, forteller Boine og legger til at han gjør alt for at dansefoten skal klikke! Sangen er andre ut i en rekke av mange låter som omfavner raggen, hvorav den første låta “Jag är taggad” plasserte seg komfortabelt på Spotify topp 100. Dette er bare begynnelsen på mye moro! Med over 100 millioner streams bak seg har Kevin Boine i det skjulte vokst til å bli en av Nordens største norsksp

Bergensduo tilbake med ny musikk etter 12 år!30.4.2021 08:57:22 CEST | Pressemelding

Det er 12 år siden vi sist hørte noe fra Kings of Convenience, men i dag er de tilbake med låten "Rocky Trail". Låten blir å finne på det nye albumet Peace or Love som slippes 18. juni. Med "Rocky Trail" er det klassiske Kings of Convenience-soundet tilbake og viser at Erlend og Eirik ikke har mistet noe av sin dyktighet eller emosjonelle veltalenhet siden de sist spilte sammen. "Nok en klassisk Eirik-komposisjon hvor oppbyggingen vers-kor-vers fullstending er ignorert. Det er popmusikk, men ikke slik vi kjenner det", forteller Erlend om den nye låten. Peace or Love er lyden av to gamle venner som utforsker en ny fase i livet sammen og finner nye måter å fange den unnvikende magien på. Albumet er spilt inn over fem år i fem forskjellige byer med elleve sanger om livet og kjærligheten med den forlokkende skjønnheten, renheten og følelsesmessige klarheten som forventes fra Kings of Convenience. Duoen legger i mai ut på en Norgesturné.

Billie Eilish annonserer album og slipper splitter ny singel: Your Power!29.4.2021 18:24:41 CEST | Pressemelding

Hør låten HER! Billie Eilish annonserte nylig sitt etterlengtede andre studioalbum Happier Than Ever til 30. juli via Darkroom/Interscope Records. Allerede i dag er den produktive og kritikerroste artisten ute med sin nye singel "Your Power" med tilhørende musikkvideo. Musikkvideoen er regissert av Billie selv (Your Power er den fjerde musikkvideoen hun selv har regissert), og den ble skutt i Simi Valley. Låten er skrevet av Billie og produsert av hennes faste samarbeidspartner og bror FINNEAS. Happier Than Ever inneholder 16 låter og følger kjent stil uten noen andre låtskrivere eller produsenter. Albumet er i sin helhet skrevet av 19-åringen og hennes bror FINNEAS som har produsert albumet i LA. Debutalbumet WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO? nærmer seg 180 millioner strømninger bare i Norge, og lå #1 på albumlisten i 13 uker totalt. Albumet Happier Than Ever kan forhåndslagres HER! Mer om Billie Eilish: Billie Eilish has fast become one of the biggest stars to emerge since the