Ny musikk fra Billie Eilish, Emelie Hollow, Andrea Bocelli, Ylva, Ingebjørg Bratland, Elton John med flere!

Billie Eilish slipper "Therefore I am" med selvregissert musikkvideo!

Emelie Hollow slipper "Monster"!

Ylva debuterer med julelåt og gjør et drømmesamarbeid!

The Weeknd, en av de mest suksessfulle artistene for vår generasjon, er bekreftet til Pepsi Super Bowl LV Halftime Show på CBS. Kampen blir spilt på Raymond James Stadium i Tampa Bay, Florida søndag 7. februar 2021.

Britiske Celeste slapp i dag den nydelige julelåten "A Little Love". Sangen er den første låten som noensinne er skrevet spesielt for årets versjon av de berømte reklamefilmene til butikkjeden ‘John Lewis’. Celeste vant the BRITs Critics' Choice Award tidligere i år, i tillegg til BBC's Sound of 2020. Celeste var booket til å spille på Øyafestivalen i august. Se reklamefilmen HER.

2 Chainz slapp i dag albumet So Help Me God, der Atlanta-rapperen har fått med seg et stjernelag av artistkollegaer som blant andre Lil Wayne, Kanye West, Lil Uzi Vert og Rick Ross.

Andrea Bocelli er tilbake med et helt nytt album med låter for å berolige sjelen. Believe er et dypt og personlig arbeid som fremmer låtene Andrea har elsket gjennom hele livet. Albumet inneholder favoritter som "You’re Never Walk Alone", "Amazing Grace", "Ave Maria", "Laudate Dominum", "Barber's Adagio" og mange flere.

Den kommende popstjernen Benee slapp i dag sitt debutalbum Hey U X. Albumet inneholder låta “Kool” som også kom med en musikkvideo som kan ses HER. Albumet inneholder samarbeid med en rekke store artister, blant annet Grimes, Mallrat, Muroki og Lily Allen, samt Flo Milli på den nylig utgitte låta “Plain”.

Albumet Starting Over er skrevet av Chris Stapleton og Mike Henderson. Albumet ble fullført i slutten av februar bare dager før nedstengingen begynte. Blant disse fjorten sporene finner vi låter som undersøker livets enkleste gleder og alvorligste kamper. Skiva inneholder også tre nøye utvalgte coverlåter: John Fogertys "Joy Of My Life" og Guy Clarks "Worry B Gone" og "Old Friends". Det resulterende albumet snakker til, og overgår det nåværende øyeblikket på måter som er utenkelige selv mens det ble opprettet.

Sandro Cavazza, som tidligere kjent for samarbeid med verdensstjernene Kygo og avdøde Avicii, er nå aktuell med ny, egen musikk. Etter utgivelsen av låtene "Sad Child" og "Forever Yours (Avicii Tribute)" tidligere i år, slipper Sandro nå EPen Weird And Talkative med fokuslåten "Shades In The Rain". EPen vil også inneholde de tidligere utgitte singlene "Sad Child" og "Lean On Me".

Utgivelsen alle Elton John-fans har ventet på: Elton John – Jewel Box. Boksen er en grundig utforskning av Eltons omfattende katalog og inkluderer sjeldenheter fra 1965-1971, mindre kjente b-sider, en mengde tidligere uhørte og ikke-utgitte låter personlig kuratert av Elton John selv. Samlingen totalt spenner over perioden 1965 til 2019. Elton John – Jewel Box vil komme i diverse formater på CD og vinyl samt på streaming og digitalt.

Baby Queen, aka sørafrikanske/London-based kreativ tour-de-force Bella Latham, er nå ute med Medicine. EPen innholder seks spor, deriblant singlene "Want Me", "Pretty Girl Lie" og "Internet Religion". "I think this EP is very observational more than anything else. I felt very strongly that there were certain things I needed to say as an artist, and messages I needed to send, and all of the songs on the ‘Medicine’ EP serve a purpose and make a point. This EP, in a way, is me getting a whole bunch of stuff off my chest so that I can move forward with creative freedom to explore other ideas and have new conversations with the people who are listening". Baby Queen skal være support for Yungblud på hans virtuelle turné i november.

Secret Garden er ute med sitt første julealbum, Sacred Night, et samarbeid med Cathrine Iversen, som er solist på alle sangene. Julesangene er nye, originale sanger av Rolf Løvland, bortsett fra 500 år gamle “I Know a Rose Tree”. Deres mest kjente sang fra tidligere repertoar, "You Raise Me Up", har blitt covret av blant annet av Josh Groban og Westlife.

Ny musikk fra Mari Bølla, Ylva, Sam Fender, Kuselofte med flere!27.11.2020 11:17:23 CETPressemelding

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass" Idolvinner Mari Bølla er ute med sin første julelåt - "Christmas Time (is nothing without you)" Sam Fender slapp i dag låten "Winter Song". Låten er et cover av Alan Hull og Lindisfarne sin låt med samme navn. Låten ble også sluppet sammen med en lyric-video som inneholder bilder tatt av en rekke hjemmløse. Se den HER. Sam Fender skulle egentlig ha spilt på årets Øyafestival. I dag slipper Lil Yachty Lil Boat 3.5, som er en deluxe versjon av albumet Lil Boat 3, som kom ut I mai I år. Det er hele seks nye spor på denne utgivelsen, med gjesteartister som Lil baby, Future, Playboi Carti og Vince Staples. Taylor Swift slapp denne uken dokumentaren/konsertfilmen "folklore: the long pond studio sessions" på Disney +. I dokumentaren fremfører Swift låtene fra hennes nyeste album "folklore" sammen med produsentene Aaron Dessner og Jack Antonoff, og dokumentaren inneholder også samtaler mellom skaperne om hvordan albumet ble til. Nyinns

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass"27.11.2020 08:30:00 CETPressemelding

Stjerneskuddet Ylva følger opp sin aller første julelåt "This Christmas" med "Kjærlighet er et kompass". Låten fra Disneys julekampanje er tilgjengelig på strømmetjenester i dag. Hør låten HER! Ylva er aktuell i Disneys julekampanje, som stemmen i den hjertevarmende historien #FraAlleOssTilAlleDere. Ylva synger den norske versjonen av originalen som ledsages av vokalen til den britiske artisten Griff - "Love Is A Compass". Fortellingen om Lola er en 3 min kortfilm som handler om nostalgi, familietradisjoner og kjærlighet. Den handler om båndet mellom Lola og hennes barnebarn og den kjærligheten de deler for juletradisjoner. Samarbeidet ligger nærme Ylvas hjerte som alltid har elsket Disney og det å kunne drømme seg bort i verden til Hannah Montana. - "Jeg har sett på Disney helt siden jeg var liten og alltid vært en stor fan. Føler meg så heldig som har fått muligheten til å jobbe med de på denne sangen. «Kjærlighet er et kompass» er en utrolig fin og viktig sang som handler om å vite