Ny musikk fra Atle Pettersen, RAYE, Barry Gibb, Ólafur Arnalds, Ingebjørg Bratland med flere

Atle Pettersen gir ut julealbum

Secret Garden & Cathrine Iversen slipper julealbum

En av julens kjæreste musikalske favoritter, Ingebjørg Bratland, slipper denne julen en knippe nye julelåter, legger ut på juleturné og samtidig bokdebuterer med Klokkene Kallar en vakker, innbundet julebok. Forrige uke slapp hun første låt ut, “Hei desember”, og er nå klar for å slippe enda en julelåt, “Jula 2010”. 20. november, uken før turnestart, slippes jule-EPen Klokkene Kallar som også inkluderer årets siste nye julesang fra Ingebjørg Bratland; “Snøen” sammen med flere av hennes tidligere utgitte juleklassikere.

Swae Lee, Tyga og Lil Mosey har slått seg sammen på singelen “Krabby Step” hentet fra den nye Spongebob The Movie “Sponge On The Run”, som kom på Netflix i går.

Angelina Jordan er i dag ute med "Million Miles". Hun ble for alvor kjent for det norske folk som vinner av Norske Talenter i 2014, kun åtte år gammel. Siden da har hun gitt ut en bok om sitt vennskap med en fattig jente, samlet inn millioner til veldedige formål og deltatt på andre sesong av America's Got Talent: The Champions in 2020. Nå har Angelina blitt 14 år og gir ut sin første singel på Republic Records, "Million Miles".

I dag slipper UK rapperen Giggs mixtapen Now Or Never via Island Records UK. Giggs er ikke bare regnet som kongen av britisk rap, men også en av de mest vitale og spennende artistene i verden. På mixtapen har han bidrag fra blant andre A Boogie Wit Da Hoodie, Jorja Smith og Emeli Sandé. Den norske produsenten PayDay står også bak to av låtene.

RAYE er ute med den nye låten "Love Of Your Life". Låten er skrevet av RAYE selv med god hjelp fra Anton Göransson og Isabella Sjostrand og er siste låt ut før hun slipper prosjektet Euphoric Sad Songs. “This is the final stage of my project Euphoric Sad Songs. It feels big and uplifting…I also love how free and honest I am with the lyrics and hope everyone enjoys this slice of me”.

Det siste sporet ut fra Baby Queens debut EP Medicine kom i går. “Want Me” følger opp “Pretty Girl Lie”, en indie-poplåt og et enda mer spennende bevis på hvorfor Baby Queen, aka sørafrikansk, London-based kreativ tour-de-force Bella Latham, er en spådd superstjerne. EP-en slippes 13. november og Baby Queen skal være support for Yungblud på hans virtuelle turné i november.

Sir Barry Gibb er en britisk-amerikansk musiker, og det eneste igjenlevende medlemmet fra en av de mest suksessrike og mest legendariske gruppene i verden - The Bee Gees. Sammen med sine to brødre har Barry gitt ut noen av de største og mest gjenkjennelige hitsene de siste tiårene. 8. januar slipper Gibb det nye albumet Greenfields: The Gibb Brothers Songbook Vol. 1. Albumet inneholder nye versjoner av Bee Gees klassikere spilt inn på nytt sammen med noen av verdens største countryartister som Dolly Parton, Keith Urban, Alison Krauss, Gillian Welch og David Rawling. Den første singelen ble sluppet i dag og heter "Words of A Fool" i samarbied med country-artisten Jason Isbell. Albumet kan også forhåndsbestilles i dag!

Etter den enorme skuksessen med re:member er Ólafur Arnalds klar for å dele ny musikk med verden! Det nye albumet bekrefter nok en gang at Ólafur er en artist som mesterer både den elektroniske og neo-klassiske sjangeren". some kind of peace er hans mest personlige plate til nå og inkluderer artister som Bonobo, JFDR og Josin.

På sin nyeste ballade “Impossible” gjør Lukas Claude et spennende stilskifte og eksperimenterer med et avantgarde-lignende lydbilde. Fra tidligere har det oppkommende talentet vært listet med musikken sin på NRK P3 i over 20 strake uker!

Den multikulturelle vokalisten og produsenten Zueva er et nytt og friskt pust i den norske musikkscenen. Hun tar inspirasjon fra utallige musikksjangre og kulturer, noe som kommer til syne i hennes nyeste neo-soul-inspirerte pop-singel “glow”.

Ka2 og Coucheron børstet støv av en gammel demo som ble først laget i Los Angeles i 2017 og pakket den inn i en ny, norskspråklig drakt. Den dansbare låten “være med deg” er resultatet og er allerede utpekt som Ukas Låt på NRK P3!

Festskaperne JCY har slått seg sammen med produsenten Minus Manus og pustet liv i “Walking In The Air”, den velkjente klassikeren fra animasjonsfilmen The Snowman fra 1982. Denne gangen er det fete basslyder og houserytmer som gjelder, samtidig som julestemningen er bevart!

Syvende episode av Bob Marley-dokumentarserien LEGACY kom denne uken ut på YouTube. Episoden "Freedom Fighter" illustrerer Marleys aktivistiske og politiske engasjement, og viser hvilken betydning hans budskap fortsatt har i 2020.

Ny musikk fra TIX, Lil Baby, YUNGBLUD, Juice WRLD, Greta Van Fleet med flere!4.12.2020 10:06:39 CETPressemelding

Grammy-nominerte Lil Baby slipper to nye låter! Ny musikk fra TIX - Jul i Karantene Lang Lang International Music Foundation holder virtuell konsert The Weeknd, en av de mest suksessfulle artistene for vår generasjon, er ute med en remix av superhiten “Blinding Lights” ft. Rosalia. Denne uken havnet han på andreplass over de mest strømmede artistene på Spotify i Norge i 2020, kun slått av TIX. "Blinding Lights" er den nest mest spilte låten på Spotify i 2020. Superstjernen er bekreftet til Pepsi Super Bowl LV Halftime Show på CBS. Kampen blir spilt på Raymond James Stadium i Tampa Bay, Florida søndag 7. februar 2021. The Weeknd sitt nyeste album After Hours toppet den norske albumlisten i 11 uker, og har passert hele 68 millioner streams i Norge. Shawn Mendes er ute med sitt fjerde studioalbum Wonder. Albumet inneholder det tidligere utgitte tittelsporet, samt “Monster” sammen med Justin Bieber. I forbindelse med albumet ble dokumentaren Shawn Mendes: In Wonder sluppet på Netflix 23. n

Grammy-nominerte Lil Baby slipper to nye låter!4.12.2020 09:47:20 CETPressemelding

Multiplatinavinnende og Grammy-nominerte Lil Baby (25) følger opp albumsuksessen og slipper i dag to nye låter; “Errbody” og “On Me”. En tilhørende musikkvideo til “Errbody” er ute nå, se den HER. Lil Baby vant nylig Apple Musics Global Artist of the Year, og er også Grammynominert for “Best Rap Song” og “Best Rap Performance”, begge for monsterlåten “The Bigger Picture”, som ble sluppet som en reaksjon på urettferdighetene i USA. Den sterke låten førte til at albumet My Turn gikk tilbake til #1 på Billboard i USA tre måneder etter slippdato, og fikk fantastisk mottakelse: A conscious trap anthem hitting at just the right moment - NPR. An incredibly powerful protest song - Mixtape UK. This is immediately becoming the Black Lives Matter anthem - The Face UK. Låten førte til at han denne uken ble kåret til Variety's Voice of Impact. Lil Baby har fått en rekke utmerkelser i en alder av 25: Artisten havnet på Forbes sin 30 Under 30 liste og er med i Rolling Stones Musician on Musicians utg

Ny musikk fra TIX - Jul i Karantene4.12.2020 09:27:29 CETPressemelding

Årets juletid blir annerledes for de aller fleste av oss, og små lyspunkt i en ensom og isolert hverdag betyr mye. TIX beviste tidligere i år at han kunne omfavne en hel nasjon med en sang, og ga første runde av lockdown sitt helt eget soundtrack med låten Karantene. Nå gjør han det igjen, med «Jul i Karantene». Det er en ny versjon av samme låt – men med fokus på julen 2020, og hvordan den vil være annerledes. Han ønsker at låten skal være et positivt bidrag til juletiden, og nok en oppfordring om å høre på myndighetenes retningslinjer. Det skorter ikke på lyspunkt for TIX om dagen. Forrige helg leverte han et fantastisk show og et sterkt og personlig intervju på årets P3 Gull, og denne uken ble kan kåret til Norges mest spilte artist på Spotify i 2020. 25. desember slipper han låten Tusen Tårer som han opptrådte med på P3 Gull.

Ny musikk fra Mari Bølla, Ylva, Sam Fender, Kuselofte med flere!27.11.2020 11:17:23 CETPressemelding

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass" Idolvinner Mari Bølla er ute med sin første julelåt - "Christmas Time (is nothing without you)" Sam Fender slapp i dag låten "Winter Song". Låten er et cover av Alan Hull og Lindisfarne sin låt med samme navn. Låten ble også sluppet sammen med en lyric-video som inneholder bilder tatt av en rekke hjemmløse. Se den HER. Sam Fender skulle egentlig ha spilt på årets Øyafestival. I dag slipper Lil Yachty Lil Boat 3.5, som er en deluxe versjon av albumet Lil Boat 3, som kom ut I mai I år. Det er hele seks nye spor på denne utgivelsen, med gjesteartister som Lil baby, Future, Playboi Carti og Vince Staples. Taylor Swift slapp denne uken dokumentaren/konsertfilmen "folklore: the long pond studio sessions" på Disney +. I dokumentaren fremfører Swift låtene fra hennes nyeste album "folklore" sammen med produsentene Aaron Dessner og Jack Antonoff, og dokumentaren inneholder også samtaler mellom skaperne om hvordan albumet ble til. Nyinns

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass"27.11.2020 08:30:00 CETPressemelding

Stjerneskuddet Ylva følger opp sin aller første julelåt "This Christmas" med "Kjærlighet er et kompass". Låten fra Disneys julekampanje er tilgjengelig på strømmetjenester i dag. Hør låten HER! Ylva er aktuell i Disneys julekampanje, som stemmen i den hjertevarmende historien #FraAlleOssTilAlleDere. Ylva synger den norske versjonen av originalen som ledsages av vokalen til den britiske artisten Griff - "Love Is A Compass". Fortellingen om Lola er en 3 min kortfilm som handler om nostalgi, familietradisjoner og kjærlighet. Den handler om båndet mellom Lola og hennes barnebarn og den kjærligheten de deler for juletradisjoner. Samarbeidet ligger nærme Ylvas hjerte som alltid har elsket Disney og det å kunne drømme seg bort i verden til Hannah Montana. - "Jeg har sett på Disney helt siden jeg var liten og alltid vært en stor fan. Føler meg så heldig som har fått muligheten til å jobbe med de på denne sangen. «Kjærlighet er et kompass» er en utrolig fin og viktig sang som handler om å vite