Ny musikk fra Atle Pettersen, RAYE, Barry Gibb, Ólafur Arnalds, Ingebjørg Bratland med flere

Atle Pettersen gir ut julealbum

Secret Garden & Cathrine Iversen slipper julealbum

En av julens kjæreste musikalske favoritter, Ingebjørg Bratland, slipper denne julen en knippe nye julelåter, legger ut på juleturné og samtidig bokdebuterer med Klokkene Kallar en vakker, innbundet julebok. Forrige uke slapp hun første låt ut, “Hei desember”, og er nå klar for å slippe enda en julelåt, “Jula 2010”. 20. november, uken før turnestart, slippes jule-EPen Klokkene Kallar som også inkluderer årets siste nye julesang fra Ingebjørg Bratland; “Snøen” sammen med flere av hennes tidligere utgitte juleklassikere.

Swae Lee, Tyga og Lil Mosey har slått seg sammen på singelen “Krabby Step” hentet fra den nye Spongebob The Movie “Sponge On The Run”, som kom på Netflix i går.

Angelina Jordan er i dag ute med "Million Miles". Hun ble for alvor kjent for det norske folk som vinner av Norske Talenter i 2014, kun åtte år gammel. Siden da har hun gitt ut en bok om sitt vennskap med en fattig jente, samlet inn millioner til veldedige formål og deltatt på andre sesong av America's Got Talent: The Champions in 2020. Nå har Angelina blitt 14 år og gir ut sin første singel på Republic Records, "Million Miles".

I dag slipper UK rapperen Giggs mixtapen Now Or Never via Island Records UK. Giggs er ikke bare regnet som kongen av britisk rap, men også en av de mest vitale og spennende artistene i verden. På mixtapen har han bidrag fra blant andre A Boogie Wit Da Hoodie, Jorja Smith og Emeli Sandé. Den norske produsenten PayDay står også bak to av låtene.

RAYE er ute med den nye låten "Love Of Your Life". Låten er skrevet av RAYE selv med god hjelp fra Anton Göransson og Isabella Sjostrand og er siste låt ut før hun slipper prosjektet Euphoric Sad Songs. “This is the final stage of my project Euphoric Sad Songs. It feels big and uplifting…I also love how free and honest I am with the lyrics and hope everyone enjoys this slice of me”.

Det siste sporet ut fra Baby Queens debut EP Medicine kom i går. “Want Me” følger opp “Pretty Girl Lie”, en indie-poplåt og et enda mer spennende bevis på hvorfor Baby Queen, aka sørafrikansk, London-based kreativ tour-de-force Bella Latham, er en spådd superstjerne. EP-en slippes 13. november og Baby Queen skal være support for Yungblud på hans virtuelle turné i november.

Sir Barry Gibb er en britisk-amerikansk musiker, og det eneste igjenlevende medlemmet fra en av de mest suksessrike og mest legendariske gruppene i verden - The Bee Gees. Sammen med sine to brødre har Barry gitt ut noen av de største og mest gjenkjennelige hitsene de siste tiårene. 8. januar slipper Gibb det nye albumet Greenfields: The Gibb Brothers Songbook Vol. 1. Albumet inneholder nye versjoner av Bee Gees klassikere spilt inn på nytt sammen med noen av verdens største countryartister som Dolly Parton, Keith Urban, Alison Krauss, Gillian Welch og David Rawling. Den første singelen ble sluppet i dag og heter "Words of A Fool" i samarbied med country-artisten Jason Isbell. Albumet kan også forhåndsbestilles i dag!

Etter den enorme skuksessen med re:member er Ólafur Arnalds klar for å dele ny musikk med verden! Det nye albumet bekrefter nok en gang at Ólafur er en artist som mesterer både den elektroniske og neo-klassiske sjangeren". some kind of peace er hans mest personlige plate til nå og inkluderer artister som Bonobo, JFDR og Josin.

På sin nyeste ballade “Impossible” gjør Lukas Claude et spennende stilskifte og eksperimenterer med et avantgarde-lignende lydbilde. Fra tidligere har det oppkommende talentet vært listet med musikken sin på NRK P3 i over 20 strake uker!

Den multikulturelle vokalisten og produsenten Zueva er et nytt og friskt pust i den norske musikkscenen. Hun tar inspirasjon fra utallige musikksjangre og kulturer, noe som kommer til syne i hennes nyeste neo-soul-inspirerte pop-singel “glow”.

Ka2 og Coucheron børstet støv av en gammel demo som ble først laget i Los Angeles i 2017 og pakket den inn i en ny, norskspråklig drakt. Den dansbare låten “være med deg” er resultatet og er allerede utpekt som Ukas Låt på NRK P3!

Festskaperne JCY har slått seg sammen med produsenten Minus Manus og pustet liv i “Walking In The Air”, den velkjente klassikeren fra animasjonsfilmen The Snowman fra 1982. Denne gangen er det fete basslyder og houserytmer som gjelder, samtidig som julestemningen er bevart!

Syvende episode av Bob Marley-dokumentarserien LEGACY kom denne uken ut på YouTube. Episoden "Freedom Fighter" illustrerer Marleys aktivistiske og politiske engasjement, og viser hvilken betydning hans budskap fortsatt har i 2020.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny Musikk fra Kevin Boine, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, Years & Years og mer!26.11.2021 10:00:00 CET | Pressemelding

Kevin Boine slipper ny låt "Bare for i kveld" Ingebjørg Bratland synger nytt liv i åttitalls-hit for økt fokus på vold i nære relasjoner Lise Davidsen og Leif Ove Andsnes med nytt album Vidar Villa med hyllest til sitt hjemsted Years & Years har slått seg sammen med de svenske superstjernene Galantis på den nye låten "Sweet Talker". Låten er en hyllest til fenomenet ghosting, som har blitt en del av dagens romantikk. I låten gjennskaper Olly fortellingen om hans egne møter og forhold som ble sure. Galantis har siden 2009 satt sitt spor på hitmusikken og består av Bloodshy (Little Mix, Madonna, Kylie Minogue, Katy Perry og Britney Spears) og Linus Eklöw (Icona Pop, Charli XCX). Years & Years slipper sitt tredje album Night Call 7. januar. Samtidig med albumslipp ble også musikkvideoen til "Crave" sluppet, hvor Olly har med seg kollegaer fra TV-serien It's A Sin. Serien vant nylig "Beste Nye Drama" under National Television Awards. Olly slo seg også nylig sammen med Kylie Minouge på "Sec

Vidar Villa med hyllest til sitt hjemsted25.11.2021 15:12:01 CET | Pressemelding

Som artist og musiker sendes Vidar stadig frem og tilbake mellom Oslo og Gardermoen, alltid på vei mot noe nytt. Det er spennende og gøy, men kan også være utmattende og skummelt. På vei til og fra stopper alltid toget innom Lillestrøm, der Vidar vokste opp. Stedet han kaller hjemme. Han får alt for sjelden tid til å reise hjem hit, men på disse korte stoppene går ofte tankene tilbake til en tid da livet var enklere. Idéen til låten "Lillestrøm" ble til på toget fra Gardemoen etter en lang konserthelg, der jeg skulle rett på en premierefest i Oslo. Jeg var veldig sliten og litt i det nostalgiske hjørnet, og da vi stoppet innom Lillestrøm kom tankene om hvordan alt ville vært om jeg aldri hadde flyttet derfra, eller om hvordan det ville blitt om jeg gikk av toget og bare ble igjen – Vidar Villa. "Lillestrøm" reflekterer over veien man har tatt i livet og hvordan livet kunne endt annerledes om man hadde valgt en annen retning. På denne tiden av året tror jeg mange kjenner på et savn mot