Ny musikk fra Ariana Grande, Rambow, Shawn Mendes og ABBA samt filmmusikk fra West Side Story!

Hør musikken fra Julestjerna nå!

Snow Boyz følger opp EPen Bare Bangerz (del 1), med ny singel “Alle sammen”

Rambow hyller hjemstedet sitt – Furuset

Ariana Grande og Kid Cudi samarbeider på “Just Look Up”, som er hentet fra soundtracket til storfilmen Don’t Look Up. De to artistene har også roller i filmen, som er regissert av Oscar-vinner Adam McKay og har blant andre Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence og Meryl Streep på rollelista. Filmen har kinopremiere 10. desember og slippes på Netflix 24. desember.

Polly Jean Harvey, bedre kjent som PJ Harvey, slapp i 2011 det legendariske albumet Let England Shake. Albumet, det åttende i rekken, ble produsert av PJ Harvey, Flood og John Parish og ble opprinnelig utgitt i februar 2011. Let England Shake inneholder singlene "The Words That Maketh Murder" og "The Glorious Land" og vant samme år Mercury Music Prize. Abumet har solgt til platina i Norge, og er hennes nest største utgivelse her til lands. I dag ble re-utgivelsen annonsert, som er tro mot den originale innspillingen, men med låter som tidligere ikke har vært utgitt. Re-utgivelsen er mikset av Jason Mitchell på Loud Mastering under veiledning av den originale medprodusenten John Parish.

Grammy-nominerte Tierra Whack gjør sin musikalske retur med den nye EPen Rap? EPen følger opp hennes banebrytende 2018-prosjekt, Whack World, en innovativ historiefortelling på 15 ett-minutters vignetter som fanget et fullt spekter av livserfaringer. Albumet høstet gode kritikker og Noisey erklærte det som det beste albumet i 2018. Whack World gikk inn i Topp 10-lister over årets album hos blant andre NPR, Pitchfork og Okayplayer.

Askjell har samarbeidet med Emilie Nicolas på låten “dear past I’ve seen the apocalypse and I wanna og home”. Låten er den første i en tre-spors EP som slippes 18. februar. Askjell slipper også sitt første soloalbum på Decca 18. mars til neste år. Det var på mange måter tilfeldig at det ble Emilie Nicolas som endte opp å synge på låten, men i ettertid er det vanskelig å se for seg noen som kunne gjort den bedre - og rent personlig for meg var det skikkelig stort. Jeg er usikker på hvor jeg hadde vært og hva slags musikk jeg hadde laget om det ikke var for Emilie Nicolas. Da debutplaten hennes Like I'm A Warrior kom ut i 2014 hadde jeg produsert musikk i knapt ett år - og sammen med blant annet James Blake var hun med på å definere meg musikalsk i den perioden. «Nobody Knows» må være en av de låtene jeg har hørt mest på noensinne. Ikke bare er hun en fantastisk vokalist og skriver låter på en helt unik måte som omfavner kompleksitet uten at det føles utilgjengelig - og for meg som fersk produsent og låtskriver som kom fra en helt annen musikalsk verden enn pop, så var musikken hennes det perfekte bindeleddet mellom mine referanser og popmusikkens verden – Askjell.

Filmmusikken fra Steven Spielbergs versjon av musikalklassikeren West Side Story er ute i dag. Hovedrollene bekles av Rachel Zegler og Ansel Elgort, som også bidrar på filmmusikken.

Shawn Mendes slapp balladen “It’ll Be Okay” på torsdag. Tidligere i høst ble det annonsert at den kanadiske superstjernen kommer til Norge i mars neste år for å spille på Telenor Arena.

ABBA slipper i dag sin første julesingel “Little Things”, hvor inntektene går til Unicefs Global Child Protection Fund. Låten er en refleksjon over gleden ved julemorgen, familietid og denne spesielle tiden av året. “Little Things” er med på albumet Voyage, som gikk rett til topps på listene her hjemme og har solgt til gull. Vi tror det er umulig å utrydde fattigdom uten å styrke kvinner. Det er derfor vi støtter Unicef i å beskytte jenter mot seksuell vold og styrke dem gjennom Global Child Protection Fund. Vi har gjort det i mange år med sangen vår "Chiquitita" og nå har vi bestemt oss for å gi Unicef en julegave i form av en annen sang: Little Things fra albumet vårt Voyage! - ABBA. Musikkvideoen er også ute i dag og er regissert av Grammy og BRIT-prisvinnende britiske musikkvideoregissør og mangeårig ABBA-fan Sophie Muller (Gwen Stefani, Annie Lennox, Sade, Beyoncé, Rihanna, Radiohead, Björk) og produsentene Juliette Larthe (Arca, Kanye West, Little Simz ) og Chris Murdoch (Kylie Minogue, Franz Ferdinand, Maneskin). Videoen spiller på produksjonen av ABBA Voyage-konsertene som har premiere i London til mai neste år. Se den HER.

Tio & Tullerusken, som lager musikk for barn i alle aldere, slipper i dag låten “Juleglede”. Duoen er også aktuell med en tilhørende tredels julespesial i podcastformat.

Alternative-bandet Daisy The Great slipper låten “Glitter” i dag - deres andre single på plateselskapet S-Curve. Brooklyn-duoen har gjennom høsten vært aktuell med AJR-samarbeidet “Record Player”.

Filmmusikken til vinterens store Disney-eventyr, Encanto, er nå tilgjengelig på norsk. De norske stemmene til filmen er Ulrikke Brandstorp, Unn Vibeke Hol, Nahom Feshatzion, Akuvi Kumoji og Anders Bye.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny singel fra Ramón - jeg elsker deg, men18.8.2022 09:56:56 CEST | Pressemelding

2022 har vært litt av et år for Ramón, og på fredag slipper han siste singel fra sitt kommende debutalbum. «jeg elsker deg, men» er en mektig låt om kjærlighet, og er enda en smakebit på hva som kommer senere i høst. «Jeg er alltid ærlig og personlig i låtene mine, og skriver kun om ting jeg selv har opplevd og følelser jeg selv har kjent på. Denne låten føles litt ekstra ærlig og direkte, jeg bretter ut følelsene mine og synger det jeg skulle ønske jeg kunne sagt i denne situasjonen. Kjærlighet er vanskelig, ekstra vondt og vanskelig er det når det går opp for en at dette ikke er ment til å vare», sier Ramón. Årets første singel «ok jeg lover» er et levende bevis på hvor oppsiktsvekkende langt Ramón allerede har kommet, og hvor iherdig fansen hans er. Låten satt norsk streaming-rekord første dagen, og streamet til platina på under én måned. Etter det har milepælene kommet på løpende bånd; «17-mai» satt nordisk TikTok-rekord i antall creations og ble soundtracket til nasjonaldagen vår,

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste