Ny millionstøtte til Stine Sofies Stiftelse

Gjensidigestiftelsen gir 12,8 millioner til Stine Sofies Stiftelse for å styrke tiltak i livsløpsprogrammet. Midlene skal blant annet gå til arbeidet med foreldreveiledning og til forskning.

Generalsekretær Ada Sofie Austegard og John Are B. Jonassen,
Leder fag- og tiltaksutvikling i Stine Sofies Stiftelse
Generalsekretær Ada Sofie Austegard og John Are B. Jonassen, Leder fag- og tiltaksutvikling i Stine Sofies Stiftelse

I 2017 inngikk Gjensidigestiftelsen en partnerskapsavtale med Stine Sofies Stiftelse for å utvikle Livsløpsprogrammet, som er et nasjonalt program for å forebygge og avdekke vold og overgrep mot barn og ungdom.Tre år senere er resultatene så gode at samarbeidet utvides.

– Samarbeidet med Gjensidigestiftelsen har gitt oss muligheten til et stort løft for de volds- og overgrepsutsatte barna. At de nå går inn med ytterligere midler for å styrke forskningsbiten og starte arbeidet med et folkeopplysningsprosjekt, er helt fantastisk, forteller Ada Sofie Austegard, generalsekretær i Stine Sofies Stiftelse.

Gjennom Livsløpsprogrammet er Stine Sofie Foreldrepakke allerede satt i drift. Tilsvarende pakke for barnehageansatte piloteres, mens hverdagspakka for kommunene er under utvikling.

- Stine Sofies Stiftelse har vist stor faglig dyktighet og engasjement, og deres bidrag for barn som utsettes for vold og overgrep er betydelig i norsk sammenheng, sier Ingrid Tollånes, leder for Samfunn og gave i Gjensidigestiftelsen. Derfor er vi glade for å forsterke prosjektene som allerede er i gang, og rede grunnen for hvordan vi kan få formidlet denne kunnskapen enda bredere, legger hun til.

Så langt har Gjensidigestiftelsen bidratt med over 33,5 millioner til Livsløpsprogrammet, samt 10 millioner til bygging av kompetansesenteret i Grimstad.

Eva Kvelland, leder for marked og kommunikasjon, Stine Sofies Stiftelse
e-post: eva@stinesofiesstiftelse.no

Generalsekretær Ada Sofie Austegard og John Are B. Jonassen,
Leder fag- og tiltaksutvikling i Stine Sofies Stiftelse

Grundingen 6

21 40 90 40http://www.gjensidigestiftelsen.no

Gjensidigestiftelsen er Norges største finansstiftelse og hovedeier i Gjensidige Forsikring ASA med 62 prosent av aksjene. I tillegg deler stiftelsen ut støtte til tiltak innen trygghet og helse der målet er at flest mulig skal leve gode liv i et trygt samfunn. Siden 2007 har stiftelsen bidratt med mer enn 2,5 milliarder kroner til flere enn 8000 prosjekter.