Ny milepæl for Himla og Fana Sparebank

Knappe tre uker inn i 2021 etter et drøyt halvår i drift, har Himla Banktjenester lånt ut over 1 milliard kroner. Lavpriskonseptet fra Bergen meldte tidlig i høst om en pangstart med budsjettoppnåelse etter kun to måneder, og veksten har bare fortsatt. Himla har også vært en sterk bidragsyter til at Fana Sparebank i november registrerte den høyeste veksten i sin 143 år lange historie.

– Det er ufattelig spennende å være en del av den fantastiske utviklingen til banken, sier leder for Himla Banktjenester Kristoffer Giertsen.

Etter kun noen få måneder, hadde Himla Banktjenester lånt ut 500 millioner, før veksten stabiliserte seg.

– Vi hadde noen fantastiske første måneder, men vi var klar over at den samme utviklingen ikke kunne fortsette for alltid. Etter å ha lansert Himla fra hjemmekontor midt i koronakrisen, er det herlig å kunne fortsette veksten i 2021 og samtidig videreutvikle tjenestene våre, fortsetter Giertsen.

Den landsdekkende boliglånsmaskinen har planer om å videreutvikle produktporteføljen med flere smarte banktjenester. I dag tilbyr Himla; boliglån, kredittkort og forbrukslån.

– Himla skal tilby smarte og rimelige banktjenester til den moderne forbruker. Vi er trygge på at kombinasjonen av god pris, digitale søknader og engasjerte ansatte med glimt i øyet, settes pris på av nåværende og fremtidige kunder. Vi gleder oss, avslutter Giertsen med et smil.

Himla vekst i Fana Sparebank18.8.2020 13:25:27 CEST | Pressemelding

Himla live-streamer boliglånsrenten på nett og mobil15.6.2020 08:58:52 CEST | Pressemelding

Fana Sparebank er Norges 5. beste arbeidsplass3.6.2020 10:57:43 CEST | Pressemelding