Ny merkesjef for Opel

Reidar Holtedahl blir ny merkesjef for Opel hos Bertel O. Steen. Reidar kommer fra jobben som merkesjef for Citroën der han tiltrådte sommeren 2016.

- Dette må være et perfekt tidspunkt å begynne å jobbe med Opel. Vi har Ampera-e på lager for øyeblikkelig levering, vi lanserer Grandland X Hybrid4 – en perfekt norgesbil med firehjulsdrift, 300 hester og lang elektrisk rekkevidde - og i løpet av noen måneder kommer også vår nye elektriske småbil Corsa-e, sier Holtedahl.

Han er tydelig på at Opel fortsetter strategien sin med å gjøre ny teknologi tilgjengelig for folk flest – noe både nye Grandland X Hybrid4 og Corsa-e er gode eksempler på.

Lang erfaring i Bertel O. Steen

Reidar Holtedahl begynte i Bertel O. Steen som produktsjef for personbiler i Mercedes-Benz Norge, i 2007. I perioden 2011–2014 var han salgs- og markedsdirektør før han tok over som servicemarkedsdirektør for Mercedes-Benz personbil.

Holtedahl tiltrer sin nye stilling fra i dag, og etterfølger Johnny Kr. Danielsen.

- Det har vært en spennende periode med å etablere Opel i et stort konsern som Bertel O. Steen. Fundamentet for en god reise videre er lagt, både i organisasjonen og med mange flotte produkter som skal lanseres. Nå kommer det en ny fase for Opel, og jeg synes det er fornuftig å slippe til nye krefter og ønsker selv å søke andre utfordringer i tiden som kommer, sier Johnny Kr. Danielsen.

PSA Norge er en del av Bertel O. Steen AS og er importør av merkene Peugeot, Citroën, DS og Opel til Norge.

Opel er en av de største europeiske bilprodusentene og ble startet av Adam Opel i Rüsselsheim, Tyskland i 1862. Selskapet startet bilproduksjon i 1899. Siden august 2017 har Opel vært en del av Groupe PSA.

Sammen med sitt britiske søstermerke Vauxhall, er selskapet representert i mer en 60 land over hele verden, og solgte over en million biler i 2018.

Opel er i implementeringen av sin elektrifiseringsstrategi for å møte kundenes krav til bærekraftig mobilitet. Innen 2024 skal alle Opel-modeller som selges i Europa være tilgjengelig i en elektrifisert variant. Strategien er en del av selskapets PACE!-plan med mål om at Opel skal være bærekraftig, globale og elektriske.