Ny lufthavndirektør på Bergen lufthavn

Helge Eidsnes er ansatt som ny lufthavndirektør på Flesland.

Eidsnes kommer fra stillingen som regionvegsjef i Statens Vegvesen og har også bakgrunn som brannsjef i Bergen.

- Jeg er svært glad for  at Eidsnes har takket ja til denne stillingen. Han er en meget kompetent og erfaren leder. Han har levert gode resultater og har bred kompetanse, både fra operativ drift og på strategisk nivå. Vi ser fram til at han nå skal lede en av Norges viktigste lufthavner og bidra i konsernledelsen, sier konsernsjef i Avinor, Dag Falk-Petersen.

- Luftfart, Avinor og Bergen lufthavn er helt avgjørende for både lokal og nasjonal infrastruktur. Jeg går nå fra det ene viktige samfunnsoppdraget til et annet, og jeg ser fram til å bli kjent med en ny bransje og ta fatt på nye utfordringer, sier den påtroppende lufthavndirektøren.

Eidsnes tiltrer stillingen i august.

Helge Eidsnes, påtroppende lufthavndirektør Bergen lufthavn: 958 94 100

Avinors pressevaktPressetelefon til bruk for journalister

Pressevakttelefon kun til bruk for journalister. Reisende kan få informasjon ved å ringe passasjerservice på 67 03 00 00.

Tel:918 15 614presse@avinor.no

Følg pressemeldinger fra Avinor

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Avinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Avinor

Strenge restriksjoner for luftrommet over Sør-Norge25.4.2024 06:46:33 CEST | Pressemelding

Grunnet en teknisk feil hos Oslo Kontrollsentral er det strenge restriksjoner for luftrommet over Sør-Norge. Det forventes vesentlige forsinkelser. Varighet er for øyeblikket ukjent. Vi oppfordrer alle reisende til å forholde seg til den informasjon de får fra sitt flyselskap. Vi beklager ulempene dette medfører. Vi prioriterer enkelte flyvninger, deriblant beredskapsfly. Vi kommer tilbake med mer informasjon.