Ny leder av Skanska Survey

Rolf Christian Kværnæs er ny leder av Skanska Survey. Han tar over et av Norges ledende fagmiljøer innen geomatikktjenester.
Rolf Christian Kværnæs er Skanska Surveys nye leder.

Kværnæs har vært i Skanska siden 2008 og har gjennom årene hatt flere roller i Skanska Survey, de siste ni årene som leder for avdelingen deres som dekker Oslo og Østlandet. Kristian Brende, konserndirektør for Forretningsområdet Spesialister i Skanska Norge, er svært fornøyd med at selskapet har fått på plass en sterk kandidat fra egne rekker til å lede spesialistenheten.

- Skanska Survey er et av Norges ledende fagmiljøer for avansert stikning og oppmåling, og en viktig enhet i Skanska Norge. Jeg er derfor veldig glad for at Rolf Christian takket ja til denne utfordringen. Han kjenner både Skanska, kollegaene sine i Survey og markedet godt. Skanska Survey har en ambisjon om fortsatt å være en teknologisk spydspiss innenfor de områdene de leverer tjenester, øke volumet sitt og ytterligere styrke sin posisjon som den ledende aktøren i markedet. Jeg er trygg på at han er rett person til å lykkes med dette og utvikle enheten videre i årene som kommer, sier Brende.

Skanska Survey er en spesialistenhet i Skanska Norge og en ledende leverandør av geomatikktjenester. De har ressurser, kompetanse og erfaring til å levere komplette landmåling-, modellering- og dokumentasjonstjenester for bruk i alle prosjektfaser. Enheten er involvert i brorparten av Skanska Norges prosjekter, men har også en stor og variert portefølje av eksterne kunder. Skanska Survey har avdelingskontorer i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger, og har kapasitet og mobilitet til å bidra inn i prosjekter over hele landet.

Gått gradene i Skanska

Kværnæs har utdanning fra teknisk fagskole, og en bachelor i økonomi, ledelse og bærekraft fra NTNU Gjøvik. I løpet av sine 13 år i Skanska Survey, har han vært involvert i en rekke store, komplekse prosjekter, og vært en viktig bidragsyter til at spesialistenheten har befestet sin posisjon som ledende innenfor fagfeltet.

- De drøyt hundre svært dyktige medarbeiderne våre gjør fagmiljøet i Survey til noe helt unikt i Norge. Jeg mener at mangfoldet og variasjon i bakgrunner er en av våre største styrker. Vi har mange unge, men også flere med lang erfaring og tung kompetanse, og denne miksen gjør oss godt rigget til å lykkes. Jeg gleder meg stort til å ta fatt på oppgaven og er veldig stolt over å få muligheten til lede dette ettertraktede fagmiljøet, sier Kværnæs.

Trond Petter Eide har ledet Skanska Survey siden 2012 og har etter eget ønske bedt om å fratre stillingen for å søke nye utfordringer i Skanska. Han går nå over i til å jobbe med forretningsutvikling innenfor fagområdet digitalisering.

- Trond Petter har gjort en veldig god jobb med å lede Survey de siste ni årene. Det har skjedd en enorm utvikling innenfor teknologi og digitalisering i løpet av denne perioden, og under hans ledelse har Survey hele tiden sørget for å være helt i front. Han etterlater en enhet som er godt rustet for å nå målsetningene som er satt de neste årene, sier Brende avslutningsvis.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Rolf Christian Kværnæs, leder av Skanska Survey: 46620588

Kristian Brende, konserndirektør forretningsområdet Spesialister i Skanska Norge: 98210229

Christopher Griffiths, senior kommunikasjonsrådgiver i Skanska Norge: 93033542

Rolf Christian Kværnæs er Skanska Surveys nye leder.