Ny låt fra Selma French!

Selma Frenchs strålende solodebut fortsetter med singelen «Sleepwalking». Det kommende halvåret skal hun spille på Trænafestivalen, Moldejazz, Vill Vill Vest og By:Larm. «Sleepwalking» handler om å være tilstede og styre egne valg.

Selma French. Foto: Frode Fjerdingstad.

Selma French - "Sleepwalking"

Singelrelease: 17.06.2022

Hør "Sleepwalking" her

«Jeg skrev sangen i 2020 da hverdagen til meg og mange musikervenner ble snudd på hodet grunnet covid-restriksjoner. «Sleepwalking» handler også om vennskap og omsorg. Anja Lauvdal og jeg spilte inn denne sangen etter at vi hadde opptrådt med den på en utstillingsåpning utendørs på Hennie Onstad Kunstsenter. Jeg husker det som et varmt sommerminne fra unntaksåret 2020, da mange av oss fikk tiden i gave. Seinere la vi på trommer spilt inn og av Andreas Winther, litt hardingfele og til slutt elgitar spilt av Christian Winther» - Selma French

Selma er sanger, felespiller, gitarist og låtskriver og tross i at hun ikke har gitt ut noe under eget navn før, er låtskriveruniverset hennes allerede rikt. I det Spellemann-nominerte visejazzpopbandet Masåva har hun nærmet seg det humoristiske, vonde og bittersøte i unge menneskers liv, mens hun i det Spellemann-vinnende bandet Morgonrode er en sentral del av samtidens åpne folkemusikkscene. På toppen - eller siden - av det hele må det nevnes at hun er en guffent bra sjangeroverskridende felespiller og sanger som dukker opp i stadig nye sammenhenger, live og på plate - Frøkedal, Avant Folk, Daniela Reyes, Ibou Cissokho, The Switch, Konradsen, Kristian Kristensen, Siv Jakobsen, for å nevne noe.

Selmas strummende akustiske gitar og hypnotiske stemme komplementeres av svært sentrale musikere i den nye norske jazzmusikkscenen: Anja Lauvdal på synther, Christian Winther på elgitar og Andreas Winther på trommer. Disse musikerne er både karakteristisk til stede og uegoistisk lyttende, og det ender opp med å bli et vakkert og naturalistisk øyeblikksbilde av dem.

Selma Frenchs debutalbum som soloartist er ute 19.august!

Selma French (vokal, akustisk gitar, fele), Anja Lauvdal (synth, wurlitzer), Christian Winther (el-gitar), Andreas Winther (trommer).

Konserter:
10.juni: Kampen Bistro, Oslo
07-08 juli: Trænafestivalen
18.-23. juli: Moldejazz
1.-3. september: Vill Vill Vest
15.-17. september: by:Larm

Artist: Selma French
Tittel: Sleepwalking
ISRC: NOFGG2208030
Plateselskap: Grappa

Selma French. Foto: Frode Fjerdingstad.
Cover: Selma French - "Sleepwalking". Foto: Frode Fjerdingstad. Design: Espen Friberg.

Musikkutsendelse: Paal Flaata - It's Hard To Sing This Song24.6.2022 13:09:03 CEST | Pressemelding

Releasedato: 24.06.2022Artist: Paal FlaataTittel: It's Hard To Sing This Song ISRC: NOYBU2249020Tekst og musikk: Chip TaylorPlateselskap: Grappa Musikkforlag / Blue Mood Last ned WAV Lytt «It’s hard to sing this song» er første låt fra Paal Flaatas kommende soloalbum. Paal Flaata stiller seg – som alltid – helt naken i møte med musikken, i møte med sangen. – Stemningen er ganske mørk, sier Paal selv. – Jeg tror låtene på den nye plata tar pulsen på tiden vi er i. Koronatiden har gitt meg tid til å tenke over alt jeg har opplevd de siste årene, og mye av det har vært ganske trist. Så det er en litt personlig plate, også for Gøran. Vi jobber veldig tett hele tiden, og en av ambisjonene var at vi skulle prøve å få denne plata til å stå litt utafor de andre, å komme litt videre. Gøran Grini, Paals mangeårige samarbeidspartner, er medprodusent på det kommende albumet. Sammen med Grini, Freddy Holm og trommeslageren Glenn Vidar Solheim, legger Paal på den nye platen, enda flere kjente og min

Ny låt fra Tre Små Kinesere24.6.2022 12:40:11 CEST | Pressemelding

Det har gått to år siden Tre Små Kineseres forrige album «Drømmeanker» som ble svært godt mottatt da det kom, både av kritikere og fans. Nå er de tilbake med en helt ny sang ; «Når Sola Snur». Singelen er den første smakebiten fra deres neste album, som kommer i januar 2023. Det ryktes at dette blir det beste fra kineserne siden 90-tallet, så det er bare å glede seg. Lytt til «Når Sola Snur» her! «Når Sola Snur» er godt timet, og teksten bruker dette naturfenomenet som utgangspunkt for å fortelle en noe betuttet venn at det finnes en der ute som "syns at lille du e et stort funn og vil værra sammen med dæ hvert sekund" Musikken er gjenkjennelig Tre Små Kinesere; lett og sommerlig og som alltid godt håndverk, og du får med et lite toneartskifte på kjøpet.

Musikkutsendelse: Tre Små Kinesere - Når Sola Snur16.6.2022 15:59:27 CEST | Pressemelding

Releasedato: 24.06.2022Artist: Tre Små KinesereTittel: Når Sola SnurISRC: NOJBT2201010Tekst og musikk: Ulf RisnesPlateselskap: Grappa Musikkforlag Last ned WAV Lytt Det har gått to år siden Tre Små Kineseres forrige album «Drømmeanker» som ble svært godt mottatt da det kom, både av kritikere og fans. Nå er de tilbake med en helt ny sang ; «Når Sola Snur». Singelen er den første smakebiten fra deres neste album, som kommer i januar 2023. Det ryktes at dette blir det beste fra kineserne siden 90-tallet, så det er bare å glede seg. «Når Sola Snur» er godt timet, og teksten bruker dette naturfenomenet som utgangspunkt for å fortelle en noe betuttet venn at det finnes en der ute som "syns at lille du e et stort funn og vil værra sammen med dæ hvert sekund" Musikken er gjenkjennelig Tre Små Kinesere; lett og sommerlig og som alltid godt håndverk, og du får med et lite toneartskifte på kjøpet.

SkarWorX ute med andre album i triologien SEED-X!10.6.2022 11:20:21 CEST | Pressemelding

SEED-X vol. 2 er andre albumet, i den ambisiøse og sjangeroverskridende album-triologien til SkarWorX. Hør SEED-X vol. 2 her! I likhet med debutalbumet finner vi også her seks spor, og musikken beveger seg i et instrumentalt, elektronisk og filmatisk landskap, der både det organiske og prosesserte pianoet, fungerer som en signatur for prosjektet. SkarWorX henter inspirasjon fra klubb og elektronika, filmmusikk og klassisk musikk. Forbilder i arbeidet er pianister som Yann Tiersen, Olafur Arnalds og Nils Frahm, samt artister som Four Tet, John Hopkins og Kim Hiorthøy. Siden debutalbumet, som ble sluppet i fjor, har SkarWorX rukket å spille flere konserter i Norge, senest nå nylig i Kulturkirken Jakop, i regi av Live Nation og sammen med den nederlandske pianisten Joep Beving. Begge musikkvideoene så langt i prosjektet har blitt nominert til kortfilmfestivalen i Grimstad, og musikken har blitt brukt i podcast og blitt avspilt på radio. «Mellom all turneringen begynte jeg å kjenne på et s