Ny låt fra Lil Halima!

Foto: Sara Saeidi

I dag slipper multitalentet Lil Halima sin nye singel «who do u love». «who do u love» er første låt fra Lil Halimas kommende EP «for the bright days» - andre del av et dobbelt EP-slipp, som slippes 24. mai. Samtidig er det annonsert at 20-åringen spiller på blant annet Øyafestivalen i Oslo og Roskildefestivalen i Danmark denne sommeren.

«who do u love» er en oppløftende kjærlighetslåt som får lytteren til å reflektere over alle menneskene man elsker i livet. Den er energisk, dansbar og en feiring av sommer og de følelsene sommeren bringer. Låten er skrevet av Lillian selv, sammen med Jordan Thomas og Gustav Nyström.

Hør låten HER!

«for the bright days» følger «for the dark days» som ble sluppet i februar. Singelen fra forrige EP, «Hold Me», ble blant annet kritikerrost av Line of Best Fit.

På utgivelsene utforsker Lil Halima de motstridende følelsene man kan oppleve under sesongskiftene i Nord-Norge. I Bardu, hvor Lillian er fra, er det mørkt hele vinteren og konstant sollys hele sommeren. Lil Halima utforsker følelsene man opplever ved sesongskiftet, og effektene de har på våre forhold og samspill med andre.

Om EP´ene sier hun:

“Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene vi har hjemme. Musikk som resonnerer med den musikken jeg selv hører på...avhengig av sesong. Siden mitt hjemsted er over polarsirkelen, har vi fullstendig mørketid om vinteren og sol som aldri går ned på sommeren. For litt siden slapp jeg “for the dark days”, og nå er jeg tilbake for de lyse tider med «for the bright days”.

Lil Halima har talenter både innen sang, låtskriving, piano og fiolin, i tillegg til billedkunst. Hun slapp sin debut-EP «love songs for bad lovers» i oktober 2018, som førte til nominasjoner til Nordic Music Prize Award og Spellemannprisen i kategorien «Urban».

Foto: Sara Saeidi

Ny musikk fra Ariana Grande, Ruben, Ezzari, Sandra Lyng og konsert med Billie Eilish!23.10.2020 11:01:08 CESTPressemelding

Sandra Lyng slipper nydelig låt på egen dialekt Ruben slipper singelen "Dear God" fra kommende EP! Atle Pettersen slipper julesang med Linnea Dale Ezzari ute med samfunnskritisk EP - "Elsk/Hat-forhold til Søndre" Superstjernen Ariana Grande er i dag ute med den nye singelen "positions". Med låten slapp Grande en splitter ny musikkvideo, som er regissert av stjerneregissør Dave Meyers som hun tidligere har samarbeidet med på "No Tears Left To Cry" og "God Is A Woman". I Norge har Grande toppet VG-lista med fire av sine fem album, inkludert thank u, next fra 2019 som har blitt streamet over 60 millioner ganger i Norge. I år er det 50 år siden Paul McCartney slapp sitt første selvtitulerte soloalbum og 11. desember slippes det tredje i serien; McCartney III. Om albumet uttaler McCartney: “I was living lockdown life on my farm with my family and I would go to my studio every day. I had to do a little bit of work on some film music and that turned into the opening track and then when it was

Sandra Lyng slipper nydelig låt på egen dialekt23.10.2020 09:54:45 CESTPressemelding