Ny låt fra Lil Halima!

Foto: Sara Saeidi

I dag slipper multitalentet Lil Halima sin nye singel «who do u love». «who do u love» er første låt fra Lil Halimas kommende EP «for the bright days» - andre del av et dobbelt EP-slipp, som slippes 24. mai. Samtidig er det annonsert at 20-åringen spiller på blant annet Øyafestivalen i Oslo og Roskildefestivalen i Danmark denne sommeren.

«who do u love» er en oppløftende kjærlighetslåt som får lytteren til å reflektere over alle menneskene man elsker i livet. Den er energisk, dansbar og en feiring av sommer og de følelsene sommeren bringer. Låten er skrevet av Lillian selv, sammen med Jordan Thomas og Gustav Nyström.

Hør låten HER!

«for the bright days» følger «for the dark days» som ble sluppet i februar. Singelen fra forrige EP, «Hold Me», ble blant annet kritikerrost av Line of Best Fit.

På utgivelsene utforsker Lil Halima de motstridende følelsene man kan oppleve under sesongskiftene i Nord-Norge. I Bardu, hvor Lillian er fra, er det mørkt hele vinteren og konstant sollys hele sommeren. Lil Halima utforsker følelsene man opplever ved sesongskiftet, og effektene de har på våre forhold og samspill med andre.

Om EP´ene sier hun:

“Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene vi har hjemme. Musikk som resonnerer med den musikken jeg selv hører på...avhengig av sesong. Siden mitt hjemsted er over polarsirkelen, har vi fullstendig mørketid om vinteren og sol som aldri går ned på sommeren. For litt siden slapp jeg “for the dark days”, og nå er jeg tilbake for de lyse tider med «for the bright days”.

Lil Halima har talenter både innen sang, låtskriving, piano og fiolin, i tillegg til billedkunst. Hun slapp sin debut-EP «love songs for bad lovers» i oktober 2018, som førte til nominasjoner til Nordic Music Prize Award og Spellemannprisen i kategorien «Urban».

Bon Jovi med ny låt og politisk album21.2.2020 18:05:00 CETPressemelding

Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye låten "Limitless". "Limitless" er første smakebit ut fra deres kommende album Bon Jovi 2020 som slippes 15. mai og oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Dette er gruppas 15. studioalbum med en tittel som refererer til årets valg i USA og et cover som viser en ettertenksom Jon Bon Jovi gjemt bak solbrillene foran justisdepartementet. Albumet inneholder 10 låter og tar opp aktuelle og tøffe temaer som blant annet våpenlov, krigsveteraners problemer, rasisme, politikk og betydningen av familie. Som Jon selv sier om albumet: "It encompasses life, love and loss". TRACKLISTE: 1. Beautiful Drug 2. Unbroken 3. Limitless 4. Luv Can 5. Brothers In Arms 6. Story Of Love 7. Lower The Flag 8. Let It Rain 9. Shine 10. Blood In The Water

Nyheter fra OnklP, Halsey, Taylor Swift, Bon Jovi med flere21.2.2020 09:55:06 CETPressemelding

Astrid S annonserer samarbeid med Brett Young Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye singelen "Limitless". Låten oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Carly Rae Jepsen spiller konsert på Sentrum Scene i kveld. Hennes siste album «Dedicated» fikk veldig gode anmeldelser hos publikasjoner som Pitchfork, The Guardian, The Fader og NME. Nye singelen “Superblood Wolfmoon” fra Pearl Jams sitt neste album ble sluppet på tirsdag. Bandet annonserte singelen via sin app, der fans kan høre en liten del av sangen ved å rette mobiltelefonen mot månen. Albumet Gigaton slippes 27. mars. "Always Tomorrow" er fjerde album fra LA-duoen Best Coast bestående av Bethany Cosentino og Bobb Bruno – deres første siden California Nights fra 2015. Albumet er produsert av Justin Meldal Johnsen (Beck, Air, M83) og mikset av Alan Moulder og Rich Costley (The Jesus And Mary Chain, Beach House, Fiona Apple). Bandet turnerer i USA denne våren før de gjør tre konserter i UK. På onsdag slapp Emily B