Ny låt fra Lil Halima!

Foto: Sara Saeidi

I dag slipper multitalentet Lil Halima sin nye singel «who do u love». «who do u love» er første låt fra Lil Halimas kommende EP «for the bright days» - andre del av et dobbelt EP-slipp, som slippes 24. mai. Samtidig er det annonsert at 20-åringen spiller på blant annet Øyafestivalen i Oslo og Roskildefestivalen i Danmark denne sommeren.

«who do u love» er en oppløftende kjærlighetslåt som får lytteren til å reflektere over alle menneskene man elsker i livet. Den er energisk, dansbar og en feiring av sommer og de følelsene sommeren bringer. Låten er skrevet av Lillian selv, sammen med Jordan Thomas og Gustav Nyström.

Hør låten HER!

«for the bright days» følger «for the dark days» som ble sluppet i februar. Singelen fra forrige EP, «Hold Me», ble blant annet kritikerrost av Line of Best Fit.

På utgivelsene utforsker Lil Halima de motstridende følelsene man kan oppleve under sesongskiftene i Nord-Norge. I Bardu, hvor Lillian er fra, er det mørkt hele vinteren og konstant sollys hele sommeren. Lil Halima utforsker følelsene man opplever ved sesongskiftet, og effektene de har på våre forhold og samspill med andre.

Om EP´ene sier hun:

“Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene vi har hjemme. Musikk som resonnerer med den musikken jeg selv hører på...avhengig av sesong. Siden mitt hjemsted er over polarsirkelen, har vi fullstendig mørketid om vinteren og sol som aldri går ned på sommeren. For litt siden slapp jeg “for the dark days”, og nå er jeg tilbake for de lyse tider med «for the bright days”.

Lil Halima har talenter både innen sang, låtskriving, piano og fiolin, i tillegg til billedkunst. Hun slapp sin debut-EP «love songs for bad lovers» i oktober 2018, som førte til nominasjoner til Nordic Music Prize Award og Spellemannprisen i kategorien «Urban».

Foto: Sara Saeidi

Superstjernene Swift og Mendes slår seg sammen på ny versjon av "Lover"13.11.2019 14:15:46 CETPressemelding

Taylor Swift er i dag ute med en ny remix av "Lover", og har fått med seg superstjernen Shawn Mendes. Hør låten HER! Låten er fra Swifts seneste album Lover, som inkluderer låtene "ME!", "You Need To Calm Down" og "The Man", har solgt til Gull i Norge og fått strålende kritikker, deriblant: Med Lover demonstrerer Taylor Swift nok en gang at hun er en av verdens beste popsnekrere. Og hun har en hel karriere foran seg til å fortsette å bevise det. Hun er rett og slett "The Man" - Dagbladet Tidligere i høst ble det annonsert at verdensstjernen kommer til Oslo for å spille under Oslo Sommertid 2020, som en del av hennes kommende festivalturné. I 2020 er det ni år siden superstjernen sist gjestet Norge. Shawn Mendes gjør for tiden stor suksess med den massive hiten "Señorita" med Camila Cabello. "Señorita" har blitt streamet over 20 millioner ganger i Norge og toppet VG-lista i fem uke. Norske Magnus August Høiberg, kjent som Cashmere Cat, er blant de krediterte produsentene og låtskriverne

Nyhetsbrev fra Universal Music8.11.2019 11:17:53 CETPressemelding