Ny låt fra Lil Halima!

Foto: Sara Saeidi

I dag slipper multitalentet Lil Halima sin nye singel «who do u love». «who do u love» er første låt fra Lil Halimas kommende EP «for the bright days» - andre del av et dobbelt EP-slipp, som slippes 24. mai. Samtidig er det annonsert at 20-åringen spiller på blant annet Øyafestivalen i Oslo og Roskildefestivalen i Danmark denne sommeren.

«who do u love» er en oppløftende kjærlighetslåt som får lytteren til å reflektere over alle menneskene man elsker i livet. Den er energisk, dansbar og en feiring av sommer og de følelsene sommeren bringer. Låten er skrevet av Lillian selv, sammen med Jordan Thomas og Gustav Nyström.

Hør låten HER!

«for the bright days» følger «for the dark days» som ble sluppet i februar. Singelen fra forrige EP, «Hold Me», ble blant annet kritikerrost av Line of Best Fit.

På utgivelsene utforsker Lil Halima de motstridende følelsene man kan oppleve under sesongskiftene i Nord-Norge. I Bardu, hvor Lillian er fra, er det mørkt hele vinteren og konstant sollys hele sommeren. Lil Halima utforsker følelsene man opplever ved sesongskiftet, og effektene de har på våre forhold og samspill med andre.

Om EP´ene sier hun:

“Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene vi har hjemme. Musikk som resonnerer med den musikken jeg selv hører på...avhengig av sesong. Siden mitt hjemsted er over polarsirkelen, har vi fullstendig mørketid om vinteren og sol som aldri går ned på sommeren. For litt siden slapp jeg “for the dark days”, og nå er jeg tilbake for de lyse tider med «for the bright days”.

Lil Halima har talenter både innen sang, låtskriving, piano og fiolin, i tillegg til billedkunst. Hun slapp sin debut-EP «love songs for bad lovers» i oktober 2018, som førte til nominasjoner til Nordic Music Prize Award og Spellemannprisen i kategorien «Urban».

Foto: Sara Saeidi

Boyzvoice lanserer legendarisk album verden rundt!13.12.2019 11:37:28 CETPressemelding

Den norske gruppa Boyzvoice lanserer i dag endelig albumet «Get Ready To Be Boyzvoiced» for streaming i hele verden. Albumet, som for lengst har gått til platina, har siden det ble utgitt i 2000 oppnådd legendestatus her hjemme. Nå er bandet klare til å legge verden for sine føtter med blant annet låtene «Let Me Be Your Father X-Mas», «We Are The Playmomen» og «Quanta Costa Cerveza». Hør albumet HER! I påvente av verdenslanseringen uttaler manager Timothy Dahle: «Mange stusser over at albumet «Get ready to be Boyzvoiced» ikke har vært tilgjengelig i utlandet før, men jeg vil understreke at dette har vært i henhold til vår langsiktige kvalitetssikringstrategi. Gjennom effektiv geoblocking har vi sultefora det internasjonale markedet i 20 år, slik at hungeren etter Boyzvoice nå e nærmest umettelig! Fra USA til Kina har det bygget seg opp et fullstendig Boyzvoice-vakum. Og alle som kan litt naturfag vet hva som skjer når vi nå bryter vakumet: Det vil oppstå et ukontrollert Boyzvoice-sug!

Astrid S slipper nedstrippet låt i ny drakt med R3HAB13.12.2019 09:17:35 CETPressemelding

Astrid S er aktuell med popballaden "Years", som hun har skrevet til Netflix-serien "Hjem til jul" med Ida Elise Broch i hovedrollen. Serien hadde premiere 5. desember, og låten ligger nå på #1 på Shazam i Norge. "Years" var også med på hennes siste EP "Down Low", som ble sluppet som en overraskelse til fansen i september. I dag slipper Astrid S en remix av "Favorite Part Of Me" gjort av selveste R3HAB – en energisk og fresh versjon av den nedstrippede låten fra hennes siste EP "Down Low". Hør låten HER. Om R3HAB: R3HAB har tidligere samarbeidet med stjerner som Madonna, Taylor Swift, Rihanna og Drake. Den nederlandske DJ-en og produsenten ble nylig kåret til #14 beste DJ-en i verden av DJ Mag. Sommerhiten "All Around The World (La La La)" ble en massiv suksess, og sanket inn 160 millioner lyttestreams på Spotify alene. Til våren setter Astrid i gang med sin største turné noensinne: "Astrid_S: World Tour Part One", og denne uken ble det annonsert at stjerneskuddet Emma Steinbakken blir

Nyhetsbrev fra Universal Music6.12.2019 13:52:23 CETPressemelding

612 slipper ny låt på den offisielle 612 dagen Avicii – Fades Away Tribute Concert Version feat. MishCatt OnklP annonserer nytt album og vinterturné Niall Horan er klar for å slippe ny musikk! «Put A Little Love On Me” ble sluppet i dag kl 06:00. Kevin Boine – legenden fra nord – er tilbake med sin rykende ferske singel «Julebord». Låta tar for seg en stakkarslig kar som ender opp på sofaen etter å ha vært litt for interessert i servitøren. Kevin har store og spennende planer for å kickstarte 2020. The Weeknd slapp denne uken en musikkvideo til den nye singelen “Heartless”, som har sanket inn over syv millioner visninger på to døgn. Abel Tesfaye er også aktuell med den nye låten “Blinding Lights”. Billie Eilish slapp i natt musikkvideoen til “xanny”! Hun tok også hjem hele 3 av 5 priser på nye Apple Music Awards, inkludert Artist of the Year, Top album of the year og Songwriter of the year sammen med sin bror Finneas. Jacob Collier er ute med video til låten "Time Alone With You" hvor