Ny låt fra Lil Halima!

Foto: Sara Saeidi

I dag slipper multitalentet Lil Halima sin nye singel «who do u love». «who do u love» er første låt fra Lil Halimas kommende EP «for the bright days» - andre del av et dobbelt EP-slipp, som slippes 24. mai. Samtidig er det annonsert at 20-åringen spiller på blant annet Øyafestivalen i Oslo og Roskildefestivalen i Danmark denne sommeren.

«who do u love» er en oppløftende kjærlighetslåt som får lytteren til å reflektere over alle menneskene man elsker i livet. Den er energisk, dansbar og en feiring av sommer og de følelsene sommeren bringer. Låten er skrevet av Lillian selv, sammen med Jordan Thomas og Gustav Nyström.

Hør låten HER!

«for the bright days» følger «for the dark days» som ble sluppet i februar. Singelen fra forrige EP, «Hold Me», ble blant annet kritikerrost av Line of Best Fit.

På utgivelsene utforsker Lil Halima de motstridende følelsene man kan oppleve under sesongskiftene i Nord-Norge. I Bardu, hvor Lillian er fra, er det mørkt hele vinteren og konstant sollys hele sommeren. Lil Halima utforsker følelsene man opplever ved sesongskiftet, og effektene de har på våre forhold og samspill med andre.

Om EP´ene sier hun:

“Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene vi har hjemme. Musikk som resonnerer med den musikken jeg selv hører på...avhengig av sesong. Siden mitt hjemsted er over polarsirkelen, har vi fullstendig mørketid om vinteren og sol som aldri går ned på sommeren. For litt siden slapp jeg “for the dark days”, og nå er jeg tilbake for de lyse tider med «for the bright days”.

Lil Halima har talenter både innen sang, låtskriving, piano og fiolin, i tillegg til billedkunst. Hun slapp sin debut-EP «love songs for bad lovers» i oktober 2018, som førte til nominasjoner til Nordic Music Prize Award og Spellemannprisen i kategorien «Urban».

Foto: Sara Saeidi

Ny musikk fra Mari Bølla, Ylva, Sam Fender, Kuselofte med flere!27.11.2020 11:17:23 CETPressemelding

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass" Idolvinner Mari Bølla er ute med sin første julelåt - "Christmas Time (is nothing without you)" Sam Fender slapp i dag låten "Winter Song". Låten er et cover av Alan Hull og Lindisfarne sin låt med samme navn. Låten ble også sluppet sammen med en lyric-video som inneholder bilder tatt av en rekke hjemmløse. Se den HER. Sam Fender skulle egentlig ha spilt på årets Øyafestival. I dag slipper Lil Yachty Lil Boat 3.5, som er en deluxe versjon av albumet Lil Boat 3, som kom ut I mai I år. Det er hele seks nye spor på denne utgivelsen, med gjesteartister som Lil baby, Future, Playboi Carti og Vince Staples. Taylor Swift slapp denne uken dokumentaren/konsertfilmen "folklore: the long pond studio sessions" på Disney +. I dokumentaren fremfører Swift låtene fra hennes nyeste album "folklore" sammen med produsentene Aaron Dessner og Jack Antonoff, og dokumentaren inneholder også samtaler mellom skaperne om hvordan albumet ble til. Nyinns

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass"27.11.2020 08:30:00 CETPressemelding