Ny låt fra Julie Dahle Aagård

Julie Dahle Aagård - "Baby blue"

Lytt her

I "Baby Blue" blander Julie Dahle Aagård flere stilarter med akkompagnert av en fantastisk jazzkvartett. Sangen er spilt inn på Musikkloftet hos Vidar Lunden, og er starten på historieforteller-konseptet der Aagård formidler ulike historier om og fra forskjellige kvinners liv.

– "Låta er den første av 9 forskjellige historier om kvinner/jenter. Kvinner jeg har lyttet til åpenlyst, i skjul, eller lest om. Hver kvinne forteller den historien som preger livet deres mest akkurat nå." forteller Julie Aagård.

Uten å avsløre for mye om hva sangen handler om, sier en litt hemmlighetsfull Aagård:

– "En låt om det som holder skjult, den vi ikke vil være, men den vi kanskje er, innimellom. Rollene vi spiller som mennesker. Spillet vi må spille. Innrømmelser. Hemmeligheter. Et litt mørkt bakteppe rent tekstlig, som jeg har valgt å lysne musikalsk med den gode gamle rumbarytmen fra et stueorgel fra 80- tallet. Baby Blue er en forførende og forvirret sjel, som har svingt seg og danset lett med livets fristelser uten tanke på morgendagen. Innrømmelsens time har kommet og masken skal av. Morgendagen var langt unna, men nå er den her."

Julie Dahle Aagård er fra Flatanger i Nord-Trøndelag. Kjent som en veteran i det norske musikkmiljøet, med utallige opptredener med Norges fremste musikere og orkestere bak seg. Hun har utdannelse fra Jazzlinja i Trondheim og flere roller i norsk teater på cv-en. Aagård har jobbet som artist og skuespiller i en årrekke, og gitt ut flere plater. Hun ble nominert til Spellemansprisen i kategorien "Årets kvinnelige artist" for albumet "Stompin´ Feet".

Spilt inn i Musikkloftet hos Vidar Lunden

Diverse pålegg i Kruttrøyk Studio

Produsent: Anders Aarum

Miks: Bård Ingebrigtsen

Master: Morgan Nicolaysen

Tekst og melodi, kor og lead: Julie Dahle Aagård

Keys: Anders Aarum

Trommer og perk: Hermund Nygård

Kontrabass: Jens Fossum

Gitar: Svein Erik Martinsen

HIGHLIGHTS AND NEW RELEASES24.5.2022 15:45:39 CEST | Pressemelding

Kim Myhr, "Sympathetic Magic" - Release 19.08.2022, HUBRO Listen to "Sympathetic Magic" hereDropbox with WAV, photos & press release Sympathetic Magic is an ecstatic, delirious, and deeply touching piece of music; a towering new work in Kim Myhr’s increasingly substantial output as an artist and composer. Sympathetic Magic is the follow-up to Kim Myhr’s 2017 album You | me, which was widely praised and received an honorary mention at the 2018 Nordic Music Prize. While the immersive warmth of You | me is still present, Sympathetic Magic is more expansive than its predecessor. A band of eight musicians playing a wide variety of instruments including electric 12-string guitars, drum machines, vocals, synthesizers, organs and lots of drums and percussion, has created a work of a grander scale. SINGLE RELEASES: June 15 - “Up To The Sun Shall Go Your Heartache” July 13 - “Gifting Senselessly in Endless Lavishness" Aug 17 - “And I Thought These Are My People” Kim Myhr. Photo: Orfee Schuijt Es

Espen Berg Trio slipper sitt fjerde album!20.5.2022 11:57:10 CEST | Pressemelding

Espen Berg Trio slipper sitt fjerde album på Odin Records 20. mai. "Fjære" består av sju nye komposisjoner signert Berg og er spilt inn i en tid der det har vært vanskelig å samles. Som en motvekt til dette, og som et symbol på samhold og vennskap har trioen for første gang tatt med seg gjesteartister i studio: Mathias Eick (trompet), Hanna Paulsberg (sax) og Silje Nergaard (vokal). Albumet er på mange måter en naturlig evolusjon av trioens allerede etablerte kvaliteter, men byr på flere overraskelser underveis. Michael Scott Hartung i Propeller Music Division har også løftet musikken ytterligere med en gjennomarbeidet og detaljert produksjon.

Ny musikk fra Marte Eberson!20.5.2022 11:19:46 CEST | Pressemelding

Marte Eberson er ute med singelen «This Will Blow» - en deilig up-tempo poplåt som passer perfekt i sommerspillelisten. Med en vintage-vibe og fengende melodier, formidler sangen et gjenkjennelig budskap. Det er en optimistisk poplåt, men med en stofflighet og et analogt uttrykk som skal vekke assosiasjoner til en annen tid. Et lite tilbakeblikk til 60-tallet, men samtidig med et moderne, friskt uttrykk. Hør «This Will Blow» her! Tematikken i låta tar opp viktige, men enkle spørsmål, på en gjenkjennelig måte; som hvem en selv er i og utenfor et forhold, og selvstendighet. Å tørre å stå på egne ben, være alene og handle på vegne av en selv - om menneskelige dilemmaer som dukker opp i livet. «Jeg skrev låta «This Will Blow» i en tid hvor jeg var veldig gira på å klare meg selv. Jeg var lei av å føle at andres behov gikk foran min egen magefølelse, som skrek høyt at jeg ville være fri. Låten handler om å klare seg på egenhånd, å tørre å løsrive seg fra noe som ikke er bra for en. Det er p