Ny låt fra Brødrene Iversens Orkester

Tredje singel fra Brødrene Iversens Orkester er ute i dag! (Foto: Christer Steffensen)

"Gravferd blues" er tredje singel fra det kommende albumet til Brødrene Iversens Orkester.

Etter å ha sett filmen "Fire bryllup og en gravferd" ble Dagfinn Iversen bergtatt av John Hannah sin deklamering av diktet "Funeral blues" (W.H. Auden).

– Jeg nevnte dette for Johannes Gjerdåker neste gang jeg traff på han, og han i sin iver gjendiktet dette for meg noen dager senere. Jeg har i all respekt komponert en melodi som jeg syns passer, forteller Dagfinn Iversen i Brødrene Iversens Orkester.

Brødrene Iversens Orkester slipper sitt nye album i februar 2021. Denne gangen tar de med seg kjente og kjære gjester som ofte entrer scenen når de de spiller hver torsdag i Dyvekes Vinkjeller i Hollendergaten i Bergen sentrum

Lytt til den nye singelen "Gravferd blues" HER!

Hver gang vi møtes - jubileum: Femte dag4.12.2020 14:51:16 CETPressemelding

«Hver gang vi møtes» sender sin tiende sesong på TV 2 i høst. Det blir markert med en stjernespekket jubileums-vri hvor vi får gjensyn med 29 artister som alle har skapt magiske musikalske øyeblikk gjennom tv-ruten i løpet av ni sesonger. Gjennom åtte program samles artistene for å gi oss nye gåsehudøyeblikk med nye tolkninger av låter og nye historier – i tillegg til tilbakeblikk på tidligere store musikalske øyeblikk. På jubileumssesongens femte dag samles artistene Marion Ravn, Morten Abel, Silya Nymoen, Hans Petter Aaserud, Tshawe Baqwa, Magnus Grønneberg og Øivind "Elg" Elgenes på Vestre Kjærnes gård i Våler. Musikk fra kveldens program kan du høre her! Dette er låtene som blir sunget på jubileumssesongens femte dag; Magnus Grønneberg - Storm (Øivind "Elg" Elgenes)Tshawe Baqwa - Last Night (Silya)Marion Ravn - Jeg er faen meg det beste som har skjedd deg (Trang Fødsel)Morten Abel - The Minute (Marion Ravn)Hans Petter Aaserud - Himmelseng (Magnus Grønneberg)Øivind "Elg" Elgenes - M

Trondheim Voices ute med nytt album, komposisjoner av Helge Sten og Ståle Storløkken4.12.2020 11:17:27 CETPressemelding

Trondheim Voices – Folklore (traditional customs, tales, sayings, dances, or art forms preserved among a people) Composed by Ståle Storløkken and Helge Sten Album release: 4. desember 2020 Lytt her: https://orcd.co/trondheimvoices Hva skjer når to av Norges fremste lydkunstnere bruker Trondheim Voices som et levende instrument? Helge Sten og Ståle Storløkkens verk «Folklore», søker mot skjæringspunktet mellom akustisk og elektronisk lyd, mellom det harmoniske og mikrotonale, det kjente og ukjente. Der hvor tid opphører, og det å lytte oppleves nytt. «Folklore» befinner seg i et landskap av dempet stemmeprakt i en atmosfære inspirert av både tidligere tiders musikk og fantasien om lyden av en ukjent fremtid. I dette verket bruker Trondheim Voices stemmene som et massivt mikrotonalt, instrument, der flerstemte droner og mikrotonale klanger strekkes og utforskes. Som komponister og utøvere benytter både Storløkken og Sten seg i stor grad av teknologisk lyd-prosessering. Gjennom arbeidspro

Ulf Risnes feirer 60-årsdag med ny låt!2.12.2020 15:58:24 CETPressemelding

Ulf Risnes fyller 60 år 2.desember og i den anledning slippes låta "Æ Veit Itj", som er en innspilling fra desember 1977, altså året da Ulf fylte 17. Låten beskriver usikkerheten han følte når det gjaldt å velge en vei i livet, og peker frem mot låten "365 Fri" som markerte starten på karrieren med Tre Små Kinesere. Utgivelsen av låta "Æ Veit Itj" markerer også en start, og det er starten på utgivelsen av en serie på 12 album kalt "URverk". Fra og med januar 2021 vil det komme ett album i måneden frem til desember. Albumene inneholder opptak fra perioden 1977 - 1989, og vil komme mer eller mindre kronologisk etter opprinnelig innspillingsdato. "URverk" viser utviklingen til en av Norges mest markante låtskrivere de siste 30 årene i tiden frem til man først ble kjent med han. "Æ Veit Itj" er hentet fra det første albumet, "Self Pårtrait" som slippes 8.januar 2021. Lytt til låten HER!

Beau Rivage ute med sitt debutalbum!1.12.2020 10:50:45 CETPressemelding

Musikken til Hamarbandet Beau Rivage kan best beskrives som «riviera musikk», som dypper tåen litt i sosialrealisme, foruten å gi noen refleksjoner på de utfordringene livet byr på. Sangene vektlegger de små tingene i livet. Gleden av å se en travel humle som summer forbi, eller kanskje en vadring i strandkanten. Det å ta en tur I skogen. Flyten i musikken oppmuntrer kanskje lytteren til å visualisere bølger som treffer en sandstrand på en vakker sommerdag. Det å være tilstede her og nå. Musikken er skrevet og arrangert av Kjell-Arne Tilley. Beau Rivage består av : Linn Svartberg (vokal), Leif Digernes (vokal), Lene Svartberg (kor), Lisa Svartberg (kor), Kjell-Arne Engen (saksofon), Magnus Østvang (keyboard), Ingar Reinfjord (gitar), Arnfinn Melby (munnspill), Per Einar Knudsen (bass), Mads Thørud (trommer), Kjell-Arne Tilley (gitar) og Terje Kola (trompet). Lytt til albumet HER!

Albumet "Jul på Kutoppen" er ute i dag!27.11.2020 14:48:08 CETPressemelding

Nytt strålende musikkalbum fra Kutoppen-universet! "Jul på Kutoppen" har allerede blitt sett av 50 000 på kino rundt omkring i landet, og nå slippes hele albumet med musikken fra den nye storfilmen. Denne gangen skal Klara feire jul på Kutoppen for første gang og forventningene er store. Jul på Kutoppen er en førjulsmusikal for hele familien, full av musikk, tradisjoner og morsomme påfunn - og en nisse som for all del ikke må få grøt før julaften! På albumet finner man sanger fra artister som Lisa Børud, Staysman, Kid Andersen og Kvelertak. Lytt til albumet HER!

Hver gang vi møtes - jubileum: Fjerde dag27.11.2020 11:37:19 CETPressemelding

«Hver gang vi møtes» sender sin tiende sesong på TV 2 i høst. Det blir markert med en stjernespekket jubileums-vri hvor vi får gjensyn med 29 artister som alle har skapt magiske musikalske øyeblikk gjennom tv-ruten i løpet av ni sesonger. Gjennom åtte program samles artistene for å gi oss nye gåsehudøyeblikk med nye tolkninger av låter og nye historier – i tillegg til tilbakeblikk på tidligere store musikalske øyeblikk. På jubileumssesongens fjerde dag samles artistene Silya, Tshawe Baqwa, Inger Lise Rypdal, OnklP, Jonas Fjeld, Admiral P, Wenche Myhre og Odd Nordstoga på Vestre Kjærnes gård i Våler. Musikk fra kveldens program kan du høre her! Dette er låtene som blir sunget på jubileumssesongens fjerde dag; Silya - Alt på stell (OnklP)Tshawe Baqwa - Alltid der (Admiral P)Admiral P & OnklP - Kveldssong for deg og meg (Odd Nordstoga)Jonas Fjeld - Prinsesse smil (Wenche Myhre)Odd Nordstoga - Bury Me with My Guitar On (Jonas Fjeld)Wenche Myhre - Don't Worry (Madcon feat. Ray Dalton)

Frode Haltli, Avant Folk ute med karantenesingelen "Quarantine Quilt"27.11.2020 11:04:16 CETPressemelding

Frode Haltli Avant Folk: Quarantine Quilt – digital single Release: 27.11.2020 Søndag 29. november 2020 skulle Frode Haltli ‘Avant Folk’ egentlig ha spilt på hovedscenen i Operaen. Som et plaster på såret for at denne og andre konserter avlyses igjen, legger Hubro ut singelen ‘Quarantine Quilt’ overalt hvor du strømmer og kjøper musikk på nett. Låta ble innspilt og filmet i ti forskjellige hjemmestudioer under den første nedstengningen i mars i år, og umiddelbart lansert til stor respons på sosiale medier og Bandcamp. Når ‘Quarantine Quilt’ nå lanseres på nytt, er det også som en opptakt til det nye albumet ‘Avant Folk II’ som utgis våren 2021. Lytt her: https://orcd.co/frodehaltliavantfolkhttps://orcd.co/frodehaltliavantfolk Se video her: https://fb.watch/20xPp5a-bk/ Frode Haltli Avant Folk: Quarantine Quilt (Frode Haltli/arr: Haltli/Apneseth/Kjorstad/Nystrøm/Øiseth/Storløkken/Silvola/Jonsdottir/Kjenstad/Johansen) Frode Haltli – akkordeon Erlend Apneseth – hardingfele Hans P. Kjorstad