Ny langsiktig avtale mellom Allente og TV 2

Pressemelding fra Allente og TV 2: Allente og TV 2 er enige om en ny distribusjonsavtale for TV 2s kanaler og innhold. Avtalen er starten på et langsiktig partnerskap, som vil gi Allentes kunder tilgang til TV 2s strømmetjeneste og alt av sport fra TV 2.
Bjørn Ivar Moen, administrerende direktør Allente

Den nordiske tv-distributøren Allente og mediehuset TV 2 landet denne uken en ny avtale om distribusjon av TV 2s kanaler, tjenester og innhold. Avtalen vil gi Allentes kunder tilgang til alle TV 2s kanaler med kjente programmer som Kompani Lauritzen og The Voice. Den nye avtalen betyr også et utvidet samarbeid mellom selskapene på en rekke nye områder, med seerne i sentrum.

-          Dette er først og fremst godt nytt for våre kunder! Vi har hatt gode og konstruktive forhandlinger, og det har vært et mål å komme frem til en helhetlig og langsiktig avtale. TV 2s innhold er viktig for våre kunder, så vi er glade for å sikre fortsatt tilgang til kanalens sports- og underholdningsunivers. I tillegg betyr dette starten på et langvarig samarbeid som gjør at vi kan videreutvikle tjenester for kundene våre og gjøre TV 2s kvalitetsinnhold lettere tilgjengelig, sier Bjørn Ivar Moen, administrerende direktør i Allente.

Også administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes, er fornøyd med den nye avtalen.

-          TV 2 har som ambisjon å være lett tilgjengelig for folk der de er. Avtalen med Allente er en viktig del av dette, og innebærer at kundene kan velge mellom alt det gode innholdet fra TV 2 i sin TV-pakke. Sammen med Allente skal vi skape enda flere og bedre opplevelser for seerne, sier Sandnes.

TV 2s strømmetjeneste blir tilgjengelig hos Allente

Den nye avtalen sikrer Allentes kunder tilgang til både TV 2s TV-kanaler, men også strømmetjenesten. Det betyr at Allentes kunder får TV 2s strømmetjeneste levert som en naturlig del av TV-pakken. Seerne vil få presentert de første løsningene i løpet av året.

-          Vårt formål er enkelt og greit å tilby kvalitetsunderholdning. Dette samarbeidet med TV 2 er derfor veldig viktig, fordi det gjør både sport, film og serier lettere tilgjengelig for alle våre kunder i det norske markedet. Samtidig er dette et langsiktig partnerskap. Det legger til rette for at Allente og TV 2 kan jobbe tett sammen i årene som kommer for å utvikle og tilgjengeliggjøre de beste underholdningstjenestene for våre kunder, sier Bjørn Ivar Moen.

-          De lineære TV-kanalene er fortsatt veldig viktige for folk, men vi vet at strømming vil spille en stadig større rolle fremover. Derfor er det gledelig at Allentes kunder får like enkel tilgang til vår strømmetjeneste som TV-kanalene. Dette samarbeidet innebærer at kundene er sikret tilgang til alt det beste innholdet fra TV 2, uansett hvordan det publiseres, samtidig som vi beholder den redaksjonelle kontrollen, sier Sandnes.

Grunn til jubel blant de sportsinteresserte

Den nye avtalen gir også grunn til glede blant Allentes sportsinteresserte kunder, med TV 2s brede sportstilbud. TV 2 har et unikt tilbud av internasjonal toppfotball med blant annet Premier League og Champions League. Om sommeren er det fartsfylte sykkelritt med Tour de France, mens til vinteren bærer det til skogs med blant annet internasjonal skiskyting og langrenn. I tillegg kommer norsk toppidrett, hvor Eliteserien fra og med 2023 er et høydepunkt.

Premier League-kundene vil i løpet av året få tilgang til et oppgradert og bedre Premier League-produkt, med alt innhold fra TV 2s strømmetjeneste, og muligheten til å se sitt favorittlag uansett hvor man befinner seg.

Bjørn Ivar Moen, administrerende direktør Allente
Olav T. Sandnes, administrerende direktør TV 2

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til 1,2 millioner kunder i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Det nye selskapet har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Bjørn Ivar Moen. Selskapet eier 50/50 av Telenor Group og NENT Group.

TV 2

TV 2 er et av Norges største kommersielle mediehus. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.