Ny konserndirektør i Nortura

Karolina Grønås Henriksen (44) blir konserndirektør for rødt kjøtt i Nortura.
Karolina Henriksen blir konserndirektør for rødt kjøtt.

Etter omorganisering i selskapet er rødt kjøtt skilt ut som eget forretningsområde, ved siden av hvitt kjøtt og egg, Proff og industrisalg, vekstområder samt råvare, medlem, slakting.

Området rødt kjøtt omfatter resultatansvar for hele verdikjeden med produksjon og salg.

Henriksen har lang erfaring fra både detaljhandel, merkevare og proffsalg, og kommer fra stillingen som administrerende direktør i Orkla Lilleborg Profesjonell, hvor hun har levert resultatfremgang over flere år. Hun har også vært salgsdirektør i samme selskap, i tillegg til salgsansvar gjennom flere år i Procter & Gamble.

- Vi er veldig glade for å få Karolina med på laget. Hun er en resultatorientert, målrettet og erfaren leder, med lang fartstid innenfor merkevarehandel og dagligvare. Jeg føler meg trygg på at hun vil tilføre våre merkevarer og vårt salg av rødt kjøtt svært mye, sier konsernsjef Anne Marit Panengstuen.

Henriksen tiltrer senest i slutten av august.

- Jeg gleder meg veldig til denne utfordringen. Nortura har Gilde som sin merkevare på rødt kjøtt, og den er noe av det aller sterkeste som finnes i norsk dagligvarehandel. Ved å skape konkurransekraft i hele verdikjeden og bygge merkevaren ytterligere, tror jeg få kan slå oss i Norge. Selskapet står overfor spennende endringer og det er denne reisen jeg gleder meg til å ta fatt på, sier Henriksen.

Kontaktinfo:

Karolina Grønås Henriksen: 93 43 69 64

Anne Marit Panengstuen: 92 81 79 91

Karolina Henriksen blir konserndirektør for rødt kjøtt.

Schweigaards gate 15

955 18 000http://www.nortura.no