Ny kommunikasjonsdirektør i Harald A. Møller

Øyvind Rognlien Skovli tiltrer stillingen som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Harald A. Møller AS. Stillingen er nyopprettet hos Norges største bilimportør, som også skal styrke kommunikasjonslaget ytterligere.

Øyvind Rognlien Skovli, kommunikasjonsdirektør i Harald A. Møller.

- Jeg kan ikke tenke meg en mer spennende bransje akkurat nå, og heller ikke en mer spennende aktør enn Harald A. Møller. Både merkene og menneskene har alle forutsetninger for å være med å drive frem de store og nødvendige endringene i bilbransjen i årene som kommer, sier Øyvind Rognlien Skovli.

Harald A. Møller AS er representant for merkene Volkswagen, Volkswagen Nyttekjøretøy, Audi, ŠKODA, CUPRA og SEAT i Norge. Øyvind Rognlien Skovli (38) går inn i ledergruppen i selskapet, og skal jobbe tett med samtlige merker og merkenes kommunikasjonsressurser. I tillegg blir han aktivt involvert i Harald A. Møllers engasjement i bransjen, i arbeidet med myndighetskontakt og samarbeid med andre samfunnsaktører og organisasjoner.

- Med Øyvind får vi en erfaren og offensiv ressurs, som kjenner både oss og bransjen godt. Han har de beste forutsetninger for å bidra til å løfte frem våre perspektiver i et tidsrom hvor bilbransjen må gå foran på områder som er viktige for hele samfunnet, sier Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør i Harald A. Møller AS.

Fremover skal Harald A. Møller rekruttere flere kommunikasjonsressurser. Selskapet er i gang med å rekruttere en ny kommunikasjonssjef for merkene Audi og ŠKODA, i tillegg til en kommunikasjonsrådgiver som skal jobbe på tvers av merkene i Harald A. Møller.

- Jeg har allerede fått mulighet til å involvere meg i arbeidet med å bygge kommunikasjonslaget, og ser frem til å kunne offentliggjøre sterke navn når vi er i mål. Det er gøy å se at mange veldig flinke folk trigges av de mulighetene Harald A. Møller kan tilby, sier Rognlien Skovli.

Harald A. Møller har gjennom mange år jobbet aktivt for å fremme nullutslippsalternativene i nybilmarkedet, og er en pådriver for å nå målet om at alle nye personbiler som selges i 2025 skal være fullelektriske.

- Bransjen har lenge vært en del av problemet på det som er vår tids viktigste spørsmål, men er nå i ferd med å bli en del av løsningen. Møller har lenge vært en aktiv pådriver for det, overfor kunder, bransjen, norske myndigheter og fabrikkene man jobber med internasjonalt. Jeg ser virkelig frem til å få være med på dette arbeidet i årene fremover, sier Rognlien Skovli.

Øyvind Rognlien Skovli kommer fra rollen som seniorrådgiver i First House og starter i Harald A. Møller 1. september.

- Man må ha litt tungt for det om man ikke lærer mye av å jobbe med alle de flinke folka i First House. Nå ser jeg frem til å bruke kunnskapen og erfaringen min innenfor en bransje som står overfor mange spennende utfordringer fremover, sier Rognlien Skovli.

Kontakt:
Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør i Harald A. Møller AS