Ny Kia app med bedre brukervennlighet og nye funksjoner.

Kia har lansert sin UVO Connect-app i ny og forbedret versjon. Oppdateringen omfatter blant annet forbedret grafikk, reviderte menyer og nye funksjoner, slik at det blir enda enklere å styre innstillinger og kommunisere med bilen.

"Vi ser at de fleste av våre kunder, særlig på elbilene, laster ned og benytter app'en. Faktisk er det vi i Norge som har høyeste aktivering av Kia connect i Europa", sier Bo Vig Jensen, leder for produkt og logistikk for Kia i Bertel O. Steen. "Med Kia UVO Connect-appen får brukerne informasjon som kjørehistorikk og statistikk, bilens posisjon og om den er låst. Elbileiere kan bruke appen til å stille inn klimaanlegget, vise ladestatus, programmere lading og vise rekkevidde basert på ladenivået."

Kia UVO Connect-systemet kan også brukes til å planlegge ruter, endre innstillinger for radio og Bluetooth, vise trafikkinformasjon, finne ledige parkeringsplasser, bensinstasjoner og ladestasjoner inkludert priser.

Den oppdaterte Kia UVO Connect-appen har nye symboler med forbedret grafikk som gir bedre oversikt og gjør den mer personlig. Et bilde av eierens bilmodell vises sammen med oppdaterte symboler som er mer intuitive i bruk.

En ny startmeny inneholder snarveier til funksjonene man bruker mest slik at det blir enklere å navigere, og det er enklere å vise tilkoblingsstatus for bilen, kalenderoppføringer og værmeldinger. En revidert innstillingsmeny gir enda bedre sikkerhet og en bedre brukeropplevelse ved hjelp av haptiske tilbakemeldinger og forbedret biometrisk identifikasjon.

Kundene får også tilgang til funksjonene «Navigasjon til døren» og «Betjent parkering»* fra startskjermen i appen, forutsatt at funksjonene er aktivert. Med «Navigasjon til døren» får man veibeskrivelse helt frem til reisemålet i appen etter at bilen er parkert, og med «Betjent parkering» kan kundene fjernovervåke bilen når den kjøres av andre. Kundene kan også bruke appen til å få veibeskrivelse til stedet bilen er parkert, ved hjelp av utvidet virkelighet (AR).

"Med den oppdaterte Kia UVO Connect-appen skapes en sømløs forbindelse mellom eieren, bilen og omgivelsene. Bruken av Kia UVO Connect er gratis de første 7 årene av bilens levetid", sier Bo Vig Jensen.

Kias oppdaterte UVO Connect-app kan lastes ned fra Google Play og App Store.

Merknad: * Betjent parkering er bare tilgjengelig for utvalgte modeller.