Ny forvalter til Landkreditt Utbytte

Truls Haugen er ansatt som ny ansvarlig porteføljeforvalter for aksjefondet Landkreditt Utbytte.
Truls Haugen er ny forvalter for Landkreditt Utbytte (foto: Landkreditt)

– Med Truls Haugen får vi en svært dyktig og erfaren forvalter med på laget. Han har en bakgrunn som passer meget godt til Landkreditt Utbytte og han kan vise til gode forvaltningsresultater. Vi ønsker ham varmt velkommen til oss, sier Anders Petter Wik, administrerende direktør i Landkreditt Forvaltning.

Truls Haugen har lang erfaring med aksjemarkedene siden midten av 1990-tallet, og har således vært med på en rekke dype daler og høye topper. Det meste av karrieren har han tilbrakt hos ODIN Forvaltning, og forvaltet en rekke ulike aksjefondsmandater, med hovedvekt på de nordiske markedene og europeiske SMB-selskaper.

Nå er han klar for oppdraget med å forvalte porteføljen i det godt etablerte aksjefondet Landkreditt Utbytte.

– Landkreditt Utbytte har levert gode resultater siden oppstarten i 2013 og bygger på solid og velprøvd investeringsfilosofi. Nå blir mitt oppdrag å sørge for en fortsatt god utvikling i fondet og skape gode resultater for alle andelseierne, sier Truls Haugen.

Skal skape langsiktige verdier for kundene

Anders Petter Wik mener Truls Haugen er en svært god match med Landkreditt Forvaltnings team med aktive forvaltere.

– Truls passer godt inn i investeringstemaet vårt, og vil tilføre komplementær kompetanse og nye perspektiver. Vi er aktive forvaltere og investerer i selskaper som vi mener vil levere gode resultater over tid, uten store svingninger. Vi skal skape langsiktige verdier for kundene våre, og her er vi sikre på at Truls vil levere et betydelig bidrag, sier Wik avslutningsvis.

Truls Haugen tiltrådte stillingen i slutten av september. Sammen med Ulf Leinebø, porteføljeforvalter for Landkreditt Norden Utbytte, utgjør han nå tospannet som forvalter Landkreditt Forvaltnings to utbyttefond.

Truls Haugen er ny forvalter for Landkreditt Utbytte (foto: Landkreditt)
Anders Petter Wik, adm. direktør i Landkreditt Forvaltning (foto: Bjørn H. Stuedal)