Ny episk tegneserie! Sidequest - Det midlertidige brorskap!

For hver en helt i eventyrene, fantes det tusener av tapere … beklager, vi mener drømmere, som ikke nødvendigvis nådde opp. Endelig får vi deres historier!
Coveret til Sidequest - Det midlertidige brorskap!

Møt Vigdus, som ifølge foreldrene verken er ung eller jomfru lenger. Vigdus fantaserte om å bli eventyrer, men endte opp i en drepende kjedelig kontorjobb. Regninger som skulle betales, og pensjonspoeng skulle sikres. Når hennes kollega, en overvektig alv med hentesveis, dør av et massivt hjerteattakk, utløser det en eksistensiell krise. Sammen med tre andre mindre vellykkede helter kaster hun seg ut i ett eventyr som av en eller annen grunn ikke havnet i eventyrbøkene.

Voldelige tenåringer, Odins soldater, avdankede guder, Midgards middelklasse, ulovlig felling av trollmødre, hobbitmaraton, natt-alven Natt-Alf og Ragdun på Regnskap – denne boken har alt.

Et unikt stykke tegneseriehistorie!
Sidequest er et unikt album i norske tegneseriehistorie, der hele fire kunstnere har jobbet fram dette universet - som passende nok - har fire hovedpersoner!

Sidequest er tegnet av den utrolig dyktige duoen: Ronny Haugeland og Jens K. Styve. Stjerneskuddet Trine Lise Normann står for den maleriske fargeleggingen og manusforfatter, regissør og serieskaper David Skaufjord står bak idé og manus til dette satiriske universet!

Han skriver i bokas etterord:
«Universet i SideQuest har fire hovedinspirasjoner. Den første er min livslange kjærlighet til fantasysjangeren, hvor vi dog stort sett blir presentert med medaljens blankpolerte fremside. Hvor ble det av kontorrottene, de skadete og sykemeldte, skattemeldingene og toalettene, de overvektige alvene med hentesveis eller de fordrukne hobbitene som aldri kom seg ut av fylket? (...)

Selve tittelen er hentet fra dataspillenes verden, hvor jeg tilbragte mine unge år og hvor man som oftest befinner meg på mer eller mindre artige sideoppdrag i påvente av, mens man forbederer seg til, eller rett og slett prokastinerer hovedmålet– litt som i livet selv.»

Coveret til Sidequest - Det midlertidige brorskap!
Vigdus sliter med sexistiske regler i Midgard.