Ny divisjonsdirektør for Nordic Demolition

Are Strøm (48 år) tiltrer stillingen som divisjonsdirektør for Nordic Demolition i Norsk Gjenvinning-konsernet, fra og med 15. april.

Are Strøm

Strøm har 15 års ledererfaring fra ledergrupper i selskaper som NCC Norge AS, Holte Gruppen og Norstat AS, og er utdannet Sivilingeniør fra NTNU og Master i Økonomi og Ledelse fra IE i Spania. Med erfaring innen prosjektledelse, for blant annet NCC sin norske byggevirksomhet, har han et godt fundament for å bidra til å ta Nordic Demolition til neste nivå. Han har erfaring fra å bygge en sterk HMS-kultur, hvor han tidligere har bidratt til å snu en situasjon med kritiske skader og høye H-verdier til å nå en 0-visjon.

- Norsk Gjenvinning er et spennende selskap med en viktig samfunnsfunksjon, som jeg er svært motivert av å kunne tre inn i, og bidra til å utvikle, sier Strøm. Jeg ser store muligheter for videre utvikling av Nordic Demolition og gleder meg til å bli kjent med de ansatte og sammen bygge et ledende nordisk selskap.

Erik-Andre Vee som frem til i dag har hatt ansvaret for Nordic Demolition vil ta steget inn i en mer operativ rolle i tett samarbeid med Strøm, hvor de i den første tiden vil legge en strategi for veien videre. Vee ser frem til at Strøm kommer inn i ny rolle. – Jeg gleder meg til å samarbeide med Are fremover. Jeg tror dette er både riktig og blir veldig bra for divisjonen og konsernet. Han har med seg en erfaring som vil styrke oss fremover, forteller Vee.

Strøm vil i sin rolle som divisjonsdirektør ha ansvaret for å videreutvikle Nordic Demolition til å bli en sterk nordisk aktør innenfor rivesegmentet. I dag inkluderer divisjonen, R3, Øst-Riv og Norprodukter. Arbeidet fremover er å sikre at synergiene på tvers av selskapene utnyttes til det fulleste, selv med fokus på egne brands og styrker også fremover.

-Jeg er imponert over det dere har fått til med Nordic Demolition så langt, og gleder meg til å bidra til at selskapet får en god utvikling videre, sier Strøm.

Rollen vil inngå i konsernledelsen og vil rapportere til COO, Bjørn Arve Ofstad, som forteller at han er strålende fornøyd med at Strøm takket ja til å bli en del av konsernet. – Are Strøm kommer inn og kompletterer et allerede sterkt team. Dette vil øke kapasiteten til å kunne jobbe videre med den nordiske strategien til divisjonen, avslutter Ofstad.

Are Strøm

Norsk Gjenvinning-konsernet er markedslederen i den norske gjenvinningsbransjen, og bidrar hver dag til en global miljøinnsats i eget nærmiljø. Vi samler inn alle typer avfall fra næringslivet og produserer avfallsbaserte råvarer som vi selger i det internasjonale markedet. I tillegg tilbyr vi husholdningsrenovasjon, industritjenester, riving, miljøsanering, makulering og massehåndtering. Vi er etablert med 40 anlegg og over 1.500 ansatte i Norge, Danmark, Sverige og England. Vi håndterer 1,8 millioner tonn avfall per år, og omsetter årlig for ca. 4,5 milliarder kroner. Konsernet eies av Summa Equity. Vår innsats er et viktig bidrag til den sirkulære økonomien og det nasjonale miljøregnskap. Vår visjon er at avfall blir løsningen på fremtidens ressursproblem - og for oss betyr det; «Det finnes ikke søppel mer».