Ny direktør i Kebony

Norman Willemsen er ny direktør i Kebony. Norske Kebony er en av verdens ledende leverandører av bærekraftig trevirke, og har fabrikker i Skien og Belgia.

NY DIREKTØR: Norman Willemsen er ny administrerende direktør i Kebony. Foto: Kebony.

Willemsen omtales som en naturlig leder med en lidenskap for vekst, og har ofte stått i bresjen for suksess under komplekse og utfordrende forhold. Han har lang og omfattende erfaring med å utvikle og implementere effektive strategier på tvers av mange ulike kanaler.

- Kebony er et flott selskap med utrolig dyktige folk og en mektig arv, og jeg er både beæret og glad over å få jobbe i en organisasjon som deler min lidenskap for utvikling og vekst. Når en ser på Kebonys resultater i 2018 er det tydelig at dette er et selskap med stort potensiale for videre suksess, og jeg ser frem til å være med på å lede Kebony ytterligere inn i en lys og spennende fremtid, sier Norman Willemsen.

Skal sikre videre vekst

Norman har en imponerende karriere bak seg og har jobbet for flere internasjonale organsisasjoner innenfor flere store bransjer, blant annet byggebransjen. Før han kom til Kebony, hadde Norman flere senior lederstillinger i Armstrong World Industries – en global og ledende bedrift innen design og produksjon av innovative og kommersielle tak- og veggløsninger. Willemsen spilte en nøkkelrolle i Armstrongs kontinuerlige vekst, utvikling og sterke resultater.

- Ansettelsen av Norman Willemsen er resultatet av en lang og omstendig utvelgelsesprosess. Norman har både kunnskapen og erfaringen som vil gi Kebony de beste forutsetningene for videre vekst. Han vil være en flott leder og bidra til at selskapet når sine langsiktige strategiske mål, sier investor og styremedlem Thomas Høegh.

Salgsrekord i 2018

Utnevnelsen av Willemsen er et naturlig steg i Kebonys løpende utvikling. 2018 markerte begynnelsen på et spennende kapittel for Kebony med lanseringen av en ny fabrikk i Belgia og den vedvarende investeringen i selskapets internasjonale vekst. Kebony har levert rekordtall i alle viktige markeder og hatt en sterk vekst i både Tyskland, Frankrike, Skandinavia og USA. Dette resulterte i den største salgsrekorden i selskapets historie i siste del av 2018.

Ledende på grønn teknologi

Kebony er anerkjent som et av verdens mest lovende selskaper innen bærekraftig og grønn teknologi, og har vært på listen til Global Cleantech 100 i syv år på rad. I fjor vant Kebony den prestisjetunge prisen “Europe and Israel Company of the Year 2018", i tillegg til utnevnelsen “Best Cladding Product 2018”. Kebony har nylig også gjennomgått en omfattende og global rebranding for å gjenspeile selskapets fremtidsrettede innovasjon og suksess.

Teknologien bak Kebony® er en miljøvennlig og patentert trebehandlingsprosess utviklet i Norge. Denne prosessen forbedrer egenskapene til treet ved hjelp av en bio-basert væske. Prosessen gir treets cellestruktur en permanent endring med de ypperste egenskaper og en dyp brunfarge som kan sammenlignes med eksklusive tropiske tresorter.