Norboat

Ny daglig leder i Norboat AS – båtbransjeforbundet i Norge

Magnus Frøshaug Ryhjell tiltrer i dag som ny daglig leder i båtbransjeforbundet Norboat AS.

Ryhjell kommer til Norboat fra FINN.no, hvor han de siste 4 årene var ansatt som forretningsutvikler for FINN motor. Hos FINN.no har han jobbet med produkt og forretningsutvikling innen bil, båt, mc, caravan og nyttekjøretøy. Han har også jobbet tett med flere bransjeforbund, i tillegg til å lede satsingen rundt e-handelsløsningen som FINN.no tilbyr privatpersoner på sine motor-markeder.

– Med Magnus på̊ laget legger Norboat et meget godt grunnlag i årene som kommer for videre forretningsutvikling, og spesielt et godt grunnlag for fokus innen digital satsing, sier styreleder Einar Heiberg.

Selv er Ryhjell glad for nå å kunne fokusere utelukkende på båtbransjen: Jeg har alltid hatt en sterk båtinteresse, så dette er midt i blinken for meg. I tillegg ser jeg mange potensielt spennende muligheter på flere områder innenfor båtbransjen som jeg ser frem til å gripe fatt i sammen med våre medlemmer, sier Ryhjell.

Magnus Frøshaug Ryhjell

Om Norboat

Norboat
Veritasveien 9
1363 Høvik

97531157http://www.norboat.no

Norboat – båtbransjeforbundet i Norge representerer den Norske fritidsbåtbransjen. Vi har pr i dag over 100 autoriserte bedrifter og vår autorisasjonsordning skal bidra til å heve standarden på de næringsdrivende innen fritidsbåtbransjen, og stimulere til at de som velger å la seg autorisere skal være foretrukne leverandører av varer og tjenester

Følg pressemeldinger fra Norboat

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norboat på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norboat

Norboat er bekymret for konsekvensene knyttet til innføring av E10 bensin13.4.2023 08:00:00 CEST | Pressemelding

Denne våren innføres en ny bensinstandard, 95 oktan E10, som betyr at bensinen nå kan inneholde inntil 10% bioetanol. Innføringen av økt etanolinnblanding i bensinen er et grep for å redusere klimagassutslipp fra forbrenningsmotorer, og skal bidra til at Norge oppnår ytterligere reduksjon av klimagassutslipp. De aller fleste båtmotorer tåler E10 bensin, og det er kun totaktere og andre eldre motorer som ikke er laget for å tåle inntil 10% etanolinnblanding. Norboat anbefaler på tross av dette samtlige båteiere å fylle 98 oktan E5 og samtlige marinaer å tilby 98 oktan E5.