Endúr ASA

Ny brokontrakt til Endúr-datter

Endúrs datterselskap, BMO Entreprenør, signerte denne uken kontrakt med Bane NOR om utbytting av en jernbanebro på Sørlandsbanen. Arbeidet begynner rett etter jul.

– Dette er et prosjekt som passer vår virksomhet veldig godt. Kontrakten ble vunnet i konkurranse med flere tilbydere, og vi er veldig fornøyd med at kvalitet på leveranser er et viktig moment i slike kontrakter. Derfor vant vi kontrakten, selv om vi ikke var rimeligst på pris, noe vi synes er spesielt hyggelig, sier administrerende direktør i BMO Entreprenør, Jeppe Raaholt.

Kontrakten med Bane NOR har en verdi på 16,3 millioner kroner. Kontrakten innebærer å erstatte en eksisterende jernbanebro som går over Fikjevatn i Drangedal kommune med en ny og sikrere konstruksjon. Dagens bro er fra 1934 da Sørlandsbanen åpnet til Nelaug.

BMO Entreprenør begynner arbeidet rett etter jul og skal være ferdige i løpet av et halvt års tid. Arbeidet inkluderer en rekke ulike fag og vil også medføre at jernbanestrekningen blir stengt i 72 timer.

– Dette er en kontraktstype som vi har gjort mye av og som vi har svært god kontroll på. Vi scoret desidert best av samtlige tilbydere på kvalitet. Vårt tilbud ble vurdert som økonomisk mest fordelaktig, selv om vi isolert ikke hadde laveste pristilbud, sier Raaholt.

Endúr er et norsk industrikonsern med aktiviteter over hele landet og spisskompetanse innen havbruk, maritime næringer, energi og infrastruktur. CEO i Endúr ASA, Hans Petter Eikeland, er svært tilfreds med den nye BMO-kontrakten.
– Med BMO Entreprenør har Endúr bygget opp en betydelig infrastrukturkompetanse. Det er derfor veldig gledelig å se at de signerer nye kontrakter hvor pris alene ikke er avgjørende, men hvor også kompetanse veier tungt på vektskålen, sier Eikeland.

For ytterligere kommentarer, ta kontakt med:
Administrerende direktør i BMO Entreprenør, Jeppe Raaholt: 976 69 759
CEO i Endúr ASA, Hans Petter Eikeland: Mob. +47 932 08 177

Om Endúr ASA

Endúr ASA
Damsgårdsveien 119
5160 Laksevåg

55 54 24 00http://www.endur.no

Det eneste konstante, er endring.

Endúr er en innovativ leverandør av produkter, tjenester og løsninger innenfor alle de tre satsingsområdene Akvakultur, Energi & Industri og Maritim Service.