Ny avtale sikrer vintersport for 950.000 TV-kunder i Norge

(Fornebu, 8. november 2019) Telenor og Canal Digital har fått på plass en ny innholdsavtale med Nordic Entertainment Group (NENT Group). Avtalen sikrer tilgang til NENTs lineære tv-kanaler og strømmetjenester, inkludert langrenn og annen vintersport fra 2021.

Avtalen gjelder for kunder av Telenors strømmetjeneste T-We og Canal Digital i Norden.

Den nye avtalen gir Canal Digital og Telenor mulighet til å tilby strømmetjenesten Viaplay og det egenproduserte nordiske innholdet i Viaplay Originals som en del av sine tv-pakker. I tillegg vil den nye 4K-kanalen Viasat Ultra HD bli lansert, og Viasport1 blir lagt til i Canal Digitals nye Sportspakke i løpet av noen uker. Kundene vil selvsagt også kunne fortsette å se lineærkanalene TV3, Viasat 4, TV6 og Viasport.

– Vi er glade for å kunne både tilby nytt innhold og å kunne videreføre kjente og kjære kanaler til våre kunder. Kundene forventer topp kvalitet fra Canal Digital også når det gjelder innhold, noe denne avtalen bidrar til å innfri, sier Bjørn Ivar Moen, administrerende direktør i Canal Digital.

Det er NENT som har kjøpt rettighetene til å vise verdenscupen i blant annet alpint, skihopp, langrenn og kombinert fra 2021.

– Vintersport har en spesiell posisjon blant norske seere. Derfor er vi spesielt glade for at kundene våre får se den ettertraktede vintersporten fra sesongen 2021/22. Kundene ønsker forutsigbarhet og fleksibilitet, særlig når det gjelder innholdet de verdsetter høyt, sier Camilla Amundsen, leder for TV og bredbånd i Telenor Norge.

Avtalen er inngått mellom Telenor/Canal Digital og NENT uavhengig av den planlagte fusjonen mellom Canal Digital og Viasat Consumer, som ble offentliggjort 22. oktober.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Scott Engebrigtsen, kommunikasjonsdirektør i Canal Digital
Tlf: 900 43 484, e-post scott.engebrigtsen@canaldigital.com

Magnus Line, informasjonssjef i Telenor Norge
Tlf: 415 00 632, e-post: mli@telenor.com eller ring pressetlf. på 800 80 900

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og NENT Group.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Allente på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.