Ny administrerende direktør på plass i Ringnes

Marianne Ødegaard Ribe hadde mandag 7. november sin første dag som administrerende direktør i Ringnes.
Marianne Ødegaard Ribe er ny administrerende direktør i Ringnes. Foto: Kilian Munck.

Finansdirektør i Ringnes, Kim Rolf, har hatt rollen som fungerende leder av selskapet siden januar i år. Han var ekstra glad for å ønske Marianne velkommen til selskapet og overrekke nøkkelkortet til den nye Ringnes-sjefen.

Marianne startet sin første dag ved Ringnes’ kontorer i Thorvald Meyers gate på Grünerløkka og ble skysset til selskapets hovedbryggeri på Gjelleråsen utenfor Oslo.

- Inntrykkene og møtene jeg har hatt på min første dag bekrefter det jeg har fått fortalt så langt: Ringnes er et solid selskap med en stolt historie – og ikke minst – dyktige og dedikerte mennesker. Jeg ser fram til å ta fatt på oppgaven som leder av dette selskapet, sier Marianne.

Om Marianne

Marianne kommer fra stillingen som administrerende direktør i NorgesGruppen Servicehandel, med ansvaret for konseptene Deli De Luca, MIX, Jafs, Kaffebrenneriet, Big Horn Steak House og Tiger (Esso). Hun har også vært en del av konsernledelsen i NorgesGruppen.

Marianne er utdannet siviløkonom. Hun har jobbet i ledende stillinger både nasjonalt og internasjonalt innenfor salg, marked og forretningsutvikling i selskaper som Jordan, LEGO, NSB og BMW. Marianne har også styreverv i selskaper som Flytoget, Grieg Seafood og Viking.

Marianne tar imot nøkkelkort fra finansdirektør Kim Rolf. Han har siden januar hatt rollen som fungerende leder av selskapet. Foto: Kilian Munck.
Det var klubbleder i Ringnes (NNN) og sjåfør Erik Torkelsen som  sto for skyssen. Foto: Kilian Munck
Det var klubbleder i Ringnes (NNN) og sjåfør Erik Torkelsen som sto for skyssen. Foto: Kilian Munck
Marianne startet dagen i Thorvald Meyers gate og på Ringnes brygghus på Grünerløkka, der Ringnes-brødrene brygget sine første øl for 145 år siden. Hun ble også vist rundt på Ringnes’ hovedanlegg på Gjelleråsen utenfor Oslo. Foto: Kilian Munck

Ringnes er Norges ledende merkevareselskap innen drikkevarer, med merker som Farris, Solo, Pepsi MAX, Frydenlund og Tuborg. Våre 900 medarbeidere jobber hver dag for å kunne tilby norske forbrukere de beste drikkealternativene til alle anledninger.

Ringnes sine kontorer ligger på den gamle bryggeritomten på Grünerløkka i Oslo, hvor vi også ønsker besøkende velkommen til Ringnes brygghus. Vårt hovedanlegg, Ringnes Bryggeri, ligger på Gjelleråsen i Nittedal utenfor Oslo. Våre øvrige anlegg er Farris i Larvik, og Imsdaltapperiet som ligger i Imsdalen i Østerdalen. I Trondheim ligger søsterbryggeriet E.C. Dahls Bryggeri.