Ny administrerende direktør i Volkswagen Møller Bilfinans

Arne Lyslo Kristiansen (54) er ansatt som ny administrerende direktør i Volkswagen Møller Bilfinans. Arne Lyslo Kristiansen kommer nå fra stillingen som regiondirektør for Møller Bil forhandlerne i Stor-Oslo.

Arne Lyslo Kristiansen (54) er ansatt som ny administrerende direktør i Volkswagen Møller Bilfinans og erstatter Vidar Eriksen som etter fire år som leder for Møller Mobility Groups bilfinansierings-virksomhet har sagt opp sin stilling i selskapet. Volkswagen Møller Bilfinans AS eies med 49 prosent av Møller Mobility Group og 51 prosent av Volkswagen Financial Services AG. Selskapet tilbyr lån, leasing- og leieprodukter samt forsikring tilknyttet de respektive merkenes salg av nye og brukte biler.

-Trenden i samfunnet er «fra eie til leie». Denne trenden gjelder både privatpersoner og større selskaper som foretrekker å la profesjonelle partnere håndtere hele bilparken med alle tilhørende kostnader. Volkswagen Møller Bilfinans er en integrert og viktig del av verdikjeden til Volkswagen, Audi, Seat og Škoda i Norge. Med over 27.000 biler finansiert og mer enn 32.000 biler forsikret i 2018, er Volkswagen Møller Bilfinans i aller høyeste grad en del av suksessen til våre merker, sier konsernsjef Terje Male.

Arne Lyslo Kristiansen har svært lang bransjeerfaring og har de siste to årene vært regiondirektør for Møller Bil sine forhandlere i Stor- Oslo. Han har tidligere vært direktør for Servicemarkedet i Harald A. Møller AS og hatt mange sentrale lederposisjoner i Bertel O. Steen.

- Arne Lyslo Kristiansen har opparbeidet seg tung, faglig kompetanse og bred ledererfaring fra mange år i sentrale posisjoner. Vi er svært tilfreds med å få Arne Lyslo Kristiansen i en så sentral posisjon i konsernet, sier Terje Male.

Vidar Eriksen har hatt et ønske om å utvikle seg i en mer kreativ retning. Dette får han muligheten til når han nå blir daglig leder for Z Event, et av de store eventbyråene i Norge.

- Jeg vil benytte anledningen til å takke Vidar Eriksen for flotte resultater gjennom fire år i jobben som leder for Volkswagen Møller Bilfinans, og for hans bidrag gjennom 23 år i Møller Mobility Group, til våre virksomheter i Baltikum, utviklingen av Hyre og ikke minst Audi i Norge. Vi ønsker ham lykke til videre i karrieren og er ikke i tvil om at hans strategiske og kreative evner vil komme mange kunder av Z Event til gode, sier Terje Male.

Møller Bil vil umiddelbart starte arbeidet med å rekruttere ny regiondirektør for Stor-Oslo.

- Arne Lyslo Kristiansen har opparbeidet seg tung, faglig kompetanse og bred ledererfaring fra mange år i sentrale posisjoner. Vi er svært tilfreds med å få Arne Lyslo Kristiansen i en så sentral posisjon i konsernet, sier konsernsjef Terje Male.