Ny administrerende direktør i NorgesGruppen Servicehandel
Kristine kommer fra rollen som administrerende direktør i Solberg & Hansen AS, men har lang fartstid fra ulike deler av NorgesGruppen. Hun er utdannet siviløkonom og startet sin yrkeskarriere hos Deloitte i 2000 som konsulent. Kristine kom til i NorgesGruppen i 2007 og etter noen år som prosjektleder gikk hun over i rollen som kategorisjef i kategori/innkjøp. Etter mange år med ansvar for en rekke ulike kategorier og kategoriutviklingsprosjekter i NorgesGruppen, meldte Kristine overgang til Solberg & Hansen AS som adm. direktør i 2017, hvor hun har vært siden.
Konsernsjef i NorgesGruppen Runar Hollevik ser frem til å få Kristine Stranne inn i rollen som øverste ansvarlig for servicehandel i konsernet.
– Vi er inne i en svært spennende periode hvor vi aktivt skal være med å videreutvikle denne voksende delen av matmarkedet. Med Kristines erfaring og motivasjon, er jeg trygg på at NorgesGruppen Servicehandel vil få en god og samlende leder, sier Runar Hollevik.
Kristine Stranne ser frem til å innta den nye rollen:
– Jeg gleder meg veldig til å møte og bli kjent med alle de dyktige menneskene som jobber i NorgesGruppen Servicehandel. Det blir utrolig spennende å bli bedre kjent med kjedekonseptene og sammen med medarbeidere der være med på å videreutvikle konseptene. Sammen skal vi sikre at vi er relevante og attraktive for kundene i fremtidens marked for mat og drikke i farta. Utviklingen går raskt, kundene forventer mye og samtidig er mulighetene mange, sier hun.
Kristine Stranne takker også for fine år i Solberg & Hansen. Solberg & Hansen har under hennes ledelse videreutviklet og styrket sin merkevareposisjon, og i et marked i endring tatt nye steg som markedsleder innenfor spesialkaffe og te.
– Jeg vil benytte muligheten til å takke alle de dyktige medarbeiderne i Solberg & Hansen for utrolig fine år sammen. Det har vært lærerikt og inspirerende, og dette tar jeg med meg videre når jeg begynner i NorgesGruppen Servicehandel, sier Kristine Stranne.
Kristine Stranne erstatter Marianne Ødegaard Ribe, som fra 1. november går til Ringnes.
Kontaktpersoner:
Stein Rømmerud, konserndirektør kommunikasjon og samfunnskontakt i NorgesGruppen: 901 19 985
Kristine Stranne, påtroppende adm.dir i NorgesGruppen Servicehandel: 992 95 088
Bilder
Om NorgesGruppen
Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.
NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.
Varene folk vil ha
NorgesGruppen fylte 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.
Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.
Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.
Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
Kundevekst og sterk kostnadskontroll forbedret NorgesGruppens årsresultat21.3.2024 08:51:00 CET | Pressemelding
Flere kunder i butikkene, god kostnadskontroll og store investeringer som har gitt en mer effektiv og bærekraftig drift, styrket NorgesGruppens konkurransekraft gjennom 2023.
UNIL tilbakekaller Fiskemannen Rekekabaret14.3.2024 15:03:19 CET | Pressemelding
UNIL kaller tilbake Fiskemannen Rekekabaret 300 g med holdbarhetsdato 28.04.2024, på grunn av funn av glass i produkt.
Nå blir kassene i KIWI sukkerfrie13.3.2024 21:12:26 CET | Pressemelding
KIWI ønsker å legge til rette for sunne valg, uten å bruke pekefinger. Nå blir selve kassa sukkerfri, og Nasjonalforeningen for folkehelsen applauderer tiltaket.
Først i verden9.1.2024 15:00:30 CET | Pressemelding
ASKO blir verdens første kunde som tar i bruk den nye generasjonen BEV Regional elektriske lastebiler fra Scania. Med mer krefter, lengre rekkevidde og større totalvekter åpner det seg helt nye muligheter for fossilfrie transporter.
KIWI heier på kampen mot matsvinn3.1.2024 12:54:21 CET | Pressemelding
KIWIs matsvinn er redusert med 55 prosent siden 2015, og arbeidet fortsetter for fullt.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom