Ny administrerende direktør i Coop Norge Eiendom AS

Helge Christian Haugen (45) er ansatt som ny administrerende direktør i Coop Norge Eiendom AS.

Helge Christian Haugen er ansatt som ny administrerende direktør i Coop Norge Eiendom AS.

Helge Christian Haugen har lang og bred erfaring innen eiendom og kommer fra Studentsamskipnaden i Oslo (SiO), hvor han siden 2013 har hatt ansvar for hele eiendomsporteføljen på 400.000 kvm og 40 ansatte med et prosjektbudsjett på 300-700 MNOK. Fra 2011 til 2013 var han ansatt i ICA Norge Eiendom, hvor han var direktør for innleieavdelingen. Han har sin utdannelse fra HerriotWatt i tillegg til Forsvaret og BI.

Haugen overtar etter Roy Meyer som går av med pensjon.

-Vi er svært fornøyd med ansettelsen av Helge Christian Haugen. Han har en solid og spennende bakgrunn og vil sammen med alle de dyktige ansatte bidra til å videreføre og styrke Coop Norge Eiendom sin posisjon i eiendomsmarkedet. Han får også en viktig rolle i å ytterligere styrke samarbeidet med Samvirkelag som har egen eiendomsportefølje. Samtidig vil jeg takke Roy Meyer for den jobben han har gjort, som har bidratt til å ta Coop Norge Eiendom til den posisjonen selskapet har i dag, sier Konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop Norge SA

Haugen tiltrer stillingen 1. oktober 2020.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,8 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.