Ny administrerende direktør for Allente

Jonas Gustafsson, administrerende direktør Allente

Når tv-distributørene Canal Digital og Viasat Consumer ble slått sammen til nordiske Allente i mai 2020 var det med Bjørn Ivar Moen som administrerende direktør. Etter et år preget av fremgang tar nå Jonas Gustafsson over som administrerende direktør for Allente. Moen slutter og blir ny administrerende direktør for Telenor Sverige.

«Det har vært helt fantastisk å lede først Canal Digital, så Allente, gjennom sammenslåingen. På kort tid har Allente etablert seg som en nordisk tv-gigant med over en million fornøyde kunder. Jeg forlater et ungt, men samtidig veldrevet og fremgangsriktig, selskap i gode hender. Jeg ser veldig frem til å følge Allentes videre reise med stor interesse», sier Bjørn Ivar Moen.

Jonas Gustafsson har vært kombinert finansdirektør og Head of Operations for Allente siden sammenslåingen. Før det har han vært blant annet administrerende direktør for Viasat Consumer Norden, samt fungerende administrerende direktør for NENT Group Sverige. Å ta steget opp til å bli administrerende direktør i Allente er derfor et naturlig steg for Gustafsson, som trer inn i sin nye rolle 1. juli.

«Tv-bransjen er i stadig endring, og jeg er veldig fornøyd med den posisjonen Allente har tatt i det nordiske markedet på så kort tid. Vi vokser raskere enn markedet på bredbånds-tv i Sverige, slår salgsrekorder på OTT-produkter i Danmark og har blant de mest fornøyde kundene i Norge. Takket være et fantastisk team og sterke partnerskap er vi klar for å gire opp et hakk nå, og jeg ser veldig frem til å lede an i Allentes videre reise», sier Jonas Gustafsson.

Når Gustafsson når går inn i rollen som administrerende direktør, blir nåværende Business & Financial Control Direktør Ivan Busk Ginnerup fungerende finansdirektør.

Styreleder Ove Fredheim sier følgende om Allentes vei videre:

«Bjørn Ivar Moen og Jonas Gustafsson har gjort en fantastisk jobb dette første året med det nye selskapet. Når Jonas nå tar over som ny administrerende direktør vet jeg at han kommer til å fokusere på både den pågående driften og vekstmulighetene som har gjort Allente så fremgangsrikt som selskap. Jeg vil si tusen takk til Bjørn Ivar for innsatsen, samt et hjertelig velkommen til Jonas i hans nye rolle», sier Ove Fredheim, administrerende direktør for Telenor Group Holdings og styreleder for Allente Group.

Jonas Gustafsson, administrerende direktør Allente
Bjørn Ivar Moen