NTBNTB

NTB Kommunikasjon og Oslo Børs inngår samarbeid om børsmeldingstjeneste

NTB Kommunikasjon og Oslo Børs, en del av Euronext, har inngått en samarbeidsavtale for å tilby en forbedret børsmeldingstjeneste for det norske markedet.
Media, markedsdataleverandører, bank- og finansinstitusjoner med fler er alle mottakere i Oslo Børs og NTBs distribusjon av børsmeldinger. Foto: Gorm Kallestad / NTB.

Den nye tjenesten gir børsnoterte selskaper mulighet til å enkelt dele pressemeldinger og børsmeldinger på egne nettsider gjennom en API-løsning, i tillegg til distribusjon av et ubegrenset antall børsmeldinger gjennom Oslo Børs’ globale nyhetsnettverk og NTBs brede nettverk av mottakere.

En brukervennlig, effektiv og sikker løsning

– Som en del av Euronext har vi allerede en veletablert portefølje med et bredt utvalg av produkter og tjenester som støtter våre utstedere innenfor områdene compliance, forretningsstyring, Investor Relations og kommunikasjon. Vårt samarbeid med NTB vil gi oss muligheten til å tilføye en komplett løsning for effektiv deling av børsmeldinger på børsnoterte selskaps nettsider samt en bredere distribusjon av meldingene til vårt tjenestetilbud, sier Øivind Amundsen, administrerende direktør ved Oslo Børs.

– NTB har en helt unik posisjon i Norge innen distribusjon av innhold til Medie-Norge. Samarbeidet med Oslo Børs er derfor en naturlig forlengelse av vårt eksisterende tjenestetilbud, sier Lennart Lie-Havstein, fungerende direktør NTB Partner i NTB.

Erfaren nykommer

Det var først i 2019 at NTB bestemte seg for å utfordre de store internasjonale aktørene i markedet for børsmeldingsdistribusjon.

– Vi ser fortsatt på oss selv om en ny aktør i markedet, men Oslo Børs har mange års erfaring med distribusjon av børsmeldinger. Sammen kan vi vel kalle oss en erfaren nykommer, sier Lennart Lie-Havstein.

Les mer om samarbeidet og tjenesten her: https://www.ntb.no/kommunikasjon/borsmeldinger

Skippergata 24 (Pressens hus)

22 00 32 00https://www.ntb.no

Gjennom vår tjeneste NTB Kommunikasjon tilbyr vi tjenester til kommunikatøren, som distribusjon av pressemeldinger og børsmeldinger. Vi gir deg tjenester som gir overblikk over nyhetsbildet og hjelper deg med å nå ut med dine viktige budskap til den rette målgruppen. Hos oss får du tilgang til landets beste og mest erfarne språkkonsulenter.

Vi er i front med innovativ teknologiutvikling, som robotjournalistikk og mediebank.

Om Euronext

Euronext er den ledende paneuropeiske markedsinfrastrukturen som forbinder europeiske økonomier med globale kapitalmarkeder for å akselerere innovasjon og bærekraftig vekst. Selskapet driver regulerte børser i Belgia, Frankrike, Irland, Italia, Nederland, Norge og Portugal. Nærmere 2000 børsnoterte utstedere har til sammen en markedsverdi på 6,9 billioner euro ved utgangen av desember 2021, og utgjør en enestående samling blue chip-selskaper og en sterk mangfoldig innenlandsk og internasjonal kundebase. Euronext driver regulerte og transparente aksje- og derivatmarkeder, et av Europas ledende elektroniske rentemarkeder og er det største senteret for rente- og fondsnoteringer i verden. Det totale produkttilbudet inkluderer aksjer, valuta, børshandlede fond, warrants og sertifikater, obligasjoner, derivater, råvarer og indekser. Gjennom Euronext Clearing har konsernet en oppgjørssentral for ulike aktiva, og tilbyr depot- og oppgjørstjenester gjennom Euronext Securities lokale verdipapirsentraler i Danmark, Italia, Norge og Portugal. Euronext utnytter også sin kompetanse ved å tilby teknologi og administrerte tjenester til tredjeparter. I tillegg til det viktigste regulerte markedet, driver det også en rekke juniormarkeder, som forenkler tilgang til børsnotering for små og mellomstore bedrifter.

For de siste nyhetene, gå til euronext.com eller følg oss på Twitter (twitter.com/euronext) og LinkedIn (linkedin.com/euronext).