NTB info endrer navn til NTB Kommunikasjon

Som en del av ny og helhetlig merkevarestrategi i NTB endrer kommunikasjonsplattformen NTB info navn til NTB Kommunikasjon.

NTB har formidlet pressemeldinger på vegne av tredjepart til norske medier siden 1987. Fra nå av vil media og andre mottakere motta pressemeldingene fra NTB Kommunikasjon.

- Målet med navneendringen er en tydeligere profil og identitet både for tjenesteområdet og dets viktigste målgruppe. Navneskiftet er med på å understreke forskjellen mellom den redaksjonelle og redaktørstyrte innholdsproduksjonen i NTB og kommersielle tjenester, sier kommersiell direktør i NTB, Anne Solerød Christensen.

Plattformen for fremtidens kommunikatør
I løpet av årene har NTBs produkter og tjenester rettet mot kommunikatører stadig blitt flere og mer omfattende.

- Vi holder tempoet oppe og etterstreber hele tiden å tilby en så god, komplett og relevant tjeneste som mulig. For å møte behovene til fremtidens kommunikatør vil NTB info gå fra å være en distributør av pressemeldinger, til å bli en tjenesteplattform med navnet NTB Kommunikasjon, forteller Leder av NTB Kommunikasjon, Lennart Lie-Havstein.

For NTBs kommunikasjonskunder betyr dette at de fremover vil kunne få hjelp med bilder, videoproduksjon, språktjenester, kalender- og planlegging, kurs, data, innsikt og analyse i ett og samme verktøy.