Notified integrerar Coverage Books på sin PR-plattform

Integrerade Coverage Books omvandlar dynamiskt publicitet till rapporter som är färdiga att presenteras och som kan delas för att hjälpa PR-proffs att visa resultatet av deras arbete

ISLANDIA, N.Y., Oct. 14, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Intrado Corporation, en global ledare inom teknikaktiverade tjänster, tillkännagav idag att Coverage Books nu utgör en del av dess Notified® PR-moln. Coverage Books hjälper yrkesverksamma inom PR-branschen att få en överblick av deras medietäckning med hjälp av digitala PR-rapporter som kan anpassas med varumärkesnamn. Eftersom de är helt integrerade i Notified PR-plattformen, eliminerar Coverage Books behovet av tidskrävande design och manuellt arbete för sammanställning av täckning från olika källor.

Notified PR-plattformen ger personer inom kommunikationsbranschen ett enklare och effektivare arbetsflöde för dagliga aktiviteter. Innehåll och data från traditionella och sociala medier strömmar in på plattformen som drivs av Notifieds motor för social listening och medieövervakning. Tack vare direkt integration av Coverage Books kan kunder enkelt få fram mätvärden för och bevakning av gratis publicitet. Rapporter som är klara för presentation ger ledningsgruppen, byråkunder och andra intressenter en heltäckande bild av mediebevakningen och varumärkets rykte.

”Att kunna presentera bevakning av gratis publicitet och ägt medieinnehåll i en välutformad rapport är viktigt för att PR-proffs ska få insyn och erkännande för sitt arbete på bästa möjliga sätt”, säger Ben Chodor, vd på Notified. ”Tack vare integrationen av Coverage Books i Notified PR-plattformen gör vi det lättare att skapa vackra, funktionella bevakningsrapporter som är färdiga att presenteras med varumärkesnamn och integrerade mätvärden.”

Coverage Books huvudfunktioner omfattar:

• Lättinstallerat och helt anpassningsbart för att matcha företagets färger och logotyper
  • Innehåll strömmar dynamiskt in i Coverage Books med hjälp av särskilda innehållstaggar
  • Allt innehåll har uppgifter om utgivare, räckvidd och andel på sociala medier
  • Lätt att lägga till, ta bort och sortera innehåll, och lägga till kommentarer i artiklar
  • Optimerad för stationär och mobil visning, och är lätt att dela

Ett medieutdrag bifogas med detta pressmeddelande och är tillgängligt genom att klicka på bilden eller länken nedan:

För att se det här innehållet från ml.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Notified PR-plattformen är en programvara som är integrerad, intelligent och enkel att använda. Social listening och medieövervakning, en databas med presskontakter, distribution av GlobeNewswires pressmeddelanden, publicering från nyhetsrum och PR-utvärdering är tillgängliga på en och samma plattform med en enda inloggning. Data och analyser i realtid förs smidigt samman och ger ett enhetligt datalager och en enda informationskälla så att kunder att mäta sina resultat och avkastning på kapital i sociala medier samt få gratis publicitet.

Notified är världens enda kommunikationsmoln för evenemang, PR och investerarrelationer för att skapa meningsfulla insikter och resultat. Mer information finns på www.notified.com

Om Intrado Corporation

Intrado Corporation är en innovativ, molnbaserad, global teknikpartner för kunder runt om i världen. Våra lösningar knyter samman människor och organisationer vid rätt tidpunkt och på rätt sätt, vilket gör de verksamhetskritiska förbindelserna mer relevanta, engagerande och genomförbara – och förvandlar information till insikt.

Intrado har försäljning och/eller verksamhet i USA, Kanada, Europa, Mellanöstern, Asien och Stilla havsområdet, Latinamerika och Sydamerika. Intrado kontrolleras av filialer till vissa fonder som förvaltas av Apollo Global Management, Inc. (NYSE: APO). För mer information, ring 1 800 841 9000 eller besök www.intrado.com.

Dave Pleiss
Investor och Public Relations
DMPleiss@intrado.com
+1 402-716-6578