Norwegian Cruise Line setter ny standard for spa og velvære til havs!

Norwegian Cruise Line (NCL) tar spa og velvære til helt nye høyder når de lanserer skipene Norwegian Prima og Viva i den nye Prima Class kategorien. I tillegg til verdens første kullsauna til havs, blir det is-rom for avkjøling og terapeutisk flytebasseng med saltvann for å nevne noen av nyhetene om bord.

Norwegian Cruise Line tar spa og velvære til nye høyder med blant annet 22 lounge stoler oppvarmet av varme steiner, en innendørs foss over to etasjer og infrarød badstue. Her fra Mandara Spa sin lounge.

Cruise betyr avslapping og velvære for mange. NCL har derfor lagt ekstra stor vekt på dette i utviklingen av de nye spa- og trenings fasilitetene om bord, og lanserer nå både helt nye og banebrytende opplevelser og konsepter til havs. Som for eksempel 22 lounge stoler oppvarmet av varme steiner, en innendørs foss over to etasjer og infrarød badstue. Bak det hele står den anerkjente og prisbelønte arkitektgruppen Rockwell Group , som har designet Mandara Spa og treningsområde om bord. Et område som foruten spa og velvære - byr på 270 graders havutsikt.

– Lanseringen av vår nye skipskategori Prima Class handler om å ta gjestenes opplevelser til helt nye høyder for hva som er den ultimate ferien til havs. Det gjelder alt fra mat og drikke til underholdning, aktiviteter og nå også spa og trening, sier Harry Sommer, President og Chief Executive Officer i Norwegian Cruise Line. - Våre siste velværeopplevelser er designet for å skjerpe gjestenes sanser. Ved å kombinere design og arkitektur i verdensklasse med unike opplevelser kan vi nå tilby spa-behandlinger som virkelig vil få våre gjester til å slappe helt av. Og få et pusterom fra verden der ute.

Orientalsk velvære til havs

I tillegg til at skipene får verdens første go-cartbane på tre etasjer og verdens raskeste fritt- fallende sklie til havs, blir den nye kullsaunaen det siste tilskuddet til listen over unike opplevelser. Opplevelser som kun finnes på NCL sine cruiseskip i Prima kategorien. Kullsaunaen har sin opprinnelse i japansk og koreansk velvære,og bruker et strålesystem som varmer opp kullet til mellom 30 og 50 °C. Denne formen for sauna bidrar til å øke sirkulasjon og stoffskifte - samtidig som den den renser kroppen.

Spa opplevelser i verdensklasse

Kullsaunaen er bare en av åtte termiske spa-tilbud som kan oppleves om bord på nye og oppgraderte Mandara Spa. Gjestene kan velge å skjemme seg bort med en lang rekke nye spa-opplevelser som opplevelsesdusjer, ´floatation salt pool´ (flytebasseng) og infrarød sauna. NCL introduserer også senger fra Gharieni Group som er spesialdesignet for massasje og dyp avslapning.

Gjestenes favoritter består

Om bord på Norwegian Prima og Viva vil man også finne gjestenes favoritt behandlinger og treningsfasiliteter. Som for eksempel Vitality-bassenget, damp badstue og finsk sauna. Alle i en oppgradert versjon. Med sine 20 behandlingsrom vil Mandara Spa kunne tilby et bredt utvalg av behandlinger fra massasje og akupunktur til manikyr og ansiktsbehandlinger. Og på ´Pulse Fitness Center´ kan man teste makspulsen med det aller siste innen treningsutstyr. I tillegg står selvfølgelig Yoga- og spinningtimer på programmet.

Spa deg ned i egen suite

På Norwegian Prima og Viva har du også muligheten til å bo i en av de 28 eksklusive spa-suitene som alle gir en direkte og eksklusiv tilgang til Mandara Spa.

Klikk here for å se bilder og videoer av Norwegian Prima og Viva. For mer informasjon om NCLs prisbelønte flåte på 17 skip og ruter over hele verden se www.ncl.comeller https://www.ncl.com/fr/en/newsroom/norwegian-prima-introduces-new-spa-and-fitness-offerings--including-industrys-first-charcoal-sauna-at-sea/

-----------

Eks. på termiske spa-opplevelser om bord;

• Isrommet: Etter en tur i badstuen eller dampbadet kan man kjøle seg ned her. Den kalde luften øker blodsirkulasjonen og styrker immunforsvaret.
  • Opplevelses-dusjene: En rekke vannstråler og lyseffekter bidrar til å senke kropps-temperaturen og stimulere blodsirkulasjonen.
  • Floatation Salt Pool - Flytebasseng: Ved å flyte i varmt vann oppnår gjesten en følelse av vektløshet. Denne type basseng er egnet for å lindre muskelspenninger og stress.
  • Infrarød sauna: I motsetning til tradisjonelle badstuer, varmes kroppen opp direkte av infrarøde lamper – og ved lavere temperaturer. Badstuen fremmer bedre søvn, lindring av ømme muskler og forbedrer blodsirkulasjonen.

Eks. på andre spa-tilbud om bord;

• Ocean Spa Wave Massage: En unik behandling hvor man slapper av på en pute fylt med vann. Puten dekkes med sjø gress og tang, som bidrar til at stress og spenninger slipper taket. Behandlingen inkluderer også en dypt rensende algemaske samt hode- og fotmassasje med aromatiske oljer.
  • Musclease Aroma Spa Ocean Wrap: Denne innpakningen inneholder en blanding av olje fra furu og rosmarin. Noe som bidra til å lindre bl.a. leddgikt og tretthet.
  • Cellutox Aroma Spa Ocean Wrap: Denne behandlingen inneholder en rensende blanding av einer- og sitronolje - som skal virke dehydrerende.
  • Zero Gravity Wellness Massage: En 75 minutter lang massasje på et avansert massasjebord som gir en følelse av vektløshet - samtidig som alle muskelgrupper masseres effektivt.

Bilder

Last ned bilde
Norwegian Cruise Line tar velvære og spa til nye høyder med verdens første kullsauna, is-rom for avkjøling og terapeutisk flytebasseng med saltvann.
Last ned bilde
Norwegian Cruise Line (NCL) tar spa og velvære til helt nye høyder når de lanserer sin nye Prima Class kategori med skipene Norwegian Prima og Viva.

Om Norwegian Cruise Line

Norwegian Cruise Line (NCL) har vært trendsettende i cruiseverdenen i mer enn 50 år. Rederiet har blant annet vært banebrytende i bransjen med sitt konsept «Freestyle cruising». Som betyr at man spiser når man ønsker, ser show når man ønsker og at man kler seg som man ønsker. Det er ingen faste (eller tildelte) spisetider og ingen formell ”dress-code”.

I dag består Norwegian Cruise Line av 17 toppmoderne skip som anløper mer enn 300 av verdens mest attraktive destinasjoner. Inkludert Great Stirrup Cay, selskapets egen øy i Bahamas og selskapets eget reisemål, Harvest Caye i Belize.

I 2022 lanserer NCL det første skipet i sin helt nye skipskategori Prima Class. Det nye skipet – Norwegian Prima – vil sette en ny standard for opplevelser til havs med sin italienske design, evighetsbasseng, store uteområder og aktiviteter.

Norwegian Cruise Line leverer på et konstant høyt nivå med sitt brede tilbud av prisvinnende underholdning- og spisemuligheter om bord. I tillegg kommer et stort utvalg av lugarer og suiter, som for eksempel solo-lugarer, club balcony suiter, spa-suiter og de unike bomulighetene på skipet The Havens by Norwegian® - et skip-i-et-skip-konsept.

Følg pressemeldinger fra Norwegian Cruise Line

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Norwegian Cruise Line på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norwegian Cruise Line

Etter to år med covid trenger kjærligheten nye omgivelser!11.5.2022 11:40:41 CEST | Pressemelding

Hele 59 prosent av alle norske par sier de har behov for nye opplevelser med partneren viser en undersøkelse foretatt av YouGov. Covid har rett og slett har lagt en demper på romantikken svarer 28 prosent. For både joggebukser og hjemmekontor har gjort det vanskeligere for romantikken å blomstre. Så nå må det en ferie til, for å få fart på romantikken mener 50 prosent av de spurte i undersøkelsen.

Romantikken pleies best langt hjemmefra!4.5.2022 08:24:17 CEST | Pressemelding

En ny reiselivs undersøkelse fra YouGov viser at 59 prosent av oss har større reiselyst enn før pandemien. Etter mye tid hjemme er vi sultne på ferie og opplevelser, og gjerne langt hjemmefra. Av drømmeferier kommer Karibia på topp, etterfulgt av Australia og Florida. Som ferieform kommer rundreiser og pakketurer på delt førsteplass, etterfulgt av cruise. Og hele 50 prosent av parene svarer at ferie må til for å få fart på romantikken igjen.