Norwegian Cruise LineNorwegian Cruise Line

Norwegian Cruise Line feirer at Norwegian Viva har forlatt tørrdokken.

Cruiserederiet Norwegian Cruise Line (NCL) har annonsert at skipet Norwegian Viva – det andre av totalt seks skip i den nye skips klassen Prima Class - er lansert ved det anerkjente verftet Fincantieri i Venezia. Det er første gang det nye skipet berører vann - en viktig milepæl under byggingen.

Skip nummer to i den nye skipskategorien Prima Class forlater tørrdokkene Venezia.

Tradisjonen tro ble begivenheten feiret med en maritim seremoni, og en minnemynt ble sveiset inn i skipet av Harry Sommer, President og CEO i NCL og Antonio Quintano, direktør i Fincantieri.

-Det er en stolt og etterlengtet dag for oss alle å se Norwegian Viva forlate tørrdokken. Hun er vårt 19. skip, og det andre skipet i vår nye, innovative skipsklassen; Prima Class. Viva og den nye skipsklassen representerer vår kontinuerlige forpliktelse og fokus på å gi våre gjester de beste ferieopplevelsene. Navnet Viva betyr ´levende´ og mottoet hennes er ´live it up´. Vi gleder oss til å sette mottoet ut i praksis, og ønske våre gjester velkommen om bord til en uforglemmelig ferie, sier Harry Sommer.

Lanseringen betyr også at de utvendige dekorasjonene og maleriene på Norwegian Viva er på plass. Den dekorative utsmykningen på skroget er designet av den italienske graffiti- og skulpturkunstneren Manuel Di Rita, bedre kjent som «Peeta».

Nå fortsetter byggingen av Norwegian Vivas interiør før hun offisielt overleveres rederiet i 2023.

Bilder

Last ned bilde
En minnemynt blir sveiset på plass i skipet av Harry Sommer, President og CEO i NCL.
Last ned bilde
Antonio Quintano, direktør i skipsverftet Fincantieri, Venezia.

Om Norwegian Cruise Line

Norwegian Cruise Line (NCL) har vært trendsettende i cruiseverdenen i mer enn 50 år. Rederiet var blant annet banebrytende i bransjen med sitt konsept «Freestyle cruising» - som betyr at gjestene om bord spiser når de ønsker, ser show når de vil og kler seg som man ønsker.

I dag består Norwegian Cruise Line av 18 toppmoderne skip som anløper mer enn 300 av verdens mest attraktive destinasjoner. Inkludert Great Stirrup Cay, selskapets egen øy i Bahamas og selskapets eget reisemål Harvest Caye i Belize.

I 2022 lanserte NCL sitt første skip - Norwegina Prima - i den helt nye skipskategorien Prima Class. Med lanseringen av Prima hever NCL nok en gang standarden for opplevelser til havs med blant annet italienske design, evighetsbasseng, aktivitetene om bord og store uteområder.,

Norwegian Cruise Line har gjestene i fokus, og holder et konstant høyt nivå med sitt brede tilbud av prisvinnende underholdning og servering om bord. I tillegg kommer et stort utvalg av lugarer og suiter - som for eksempel solo-lugarer, club balcony suiter, spa-suiter og de unike bomulighetene om bord med konseptet "The Havens by Norwegian"® - et skip-i-et-skip-konsept.

Følg pressemeldinger fra Norwegian Cruise Line

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Norwegian Cruise Line på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norwegian Cruise Line

Katy Perry døper Norwegian Prima i champagne og musikk 30.8.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding

Norwegian Cruise Lines (NCL) første «Prima Class» skip er nå offisielt innviet og døpt. Dåpen fant sted i Reykjavik hvor skipets verdensberømte gudmor og prisvinnende popstjerne Katy Perry holdt konsert og døpte skipet med 2500 gjester til stede. Et av skipets første cruise går til de norske fjordene, med anløp i Oslo allerede 14. september. Deretter følger stopp i Kristiansand og Bergen, før siste stopp blir vakre Geiranger og Ålesund den 17. september.

Cruiseeventyret som startet i Norge: Ny dokumentar om Norwegian Cruise Line17.8.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding

Norwegian Cruise Line (NCL) lanserer en ny dokumentar på sin TV-kanal «Embark with NCL - Om bord med NCL". De tre episodene tar for seg rederiets fortid, nåtid og fremtid. Serien gir et unikt innblikk i selskapets norske historie, og vi blir kjent med grunnlegger, pionér og skipsreder Knut Kloster. Den visjonære og innovative nordmannen startet med cruise fra Miami til Karibia 19. desember 1966, og satte dermed standarden for en hel cruiseindustri.

Romantikken pleies best langt hjemmefra!4.5.2022 08:24:17 CEST | Pressemelding

En ny reiselivs undersøkelse fra YouGov viser at 59 prosent av oss har større reiselyst enn før pandemien. Etter mye tid hjemme er vi sultne på ferie og opplevelser, og gjerne langt hjemmefra. Av drømmeferier kommer Karibia på topp, etterfulgt av Australia og Florida. Som ferieform kommer rundreiser og pakketurer på delt førsteplass, etterfulgt av cruise. Og hele 50 prosent av parene svarer at ferie må til for å få fart på romantikken igjen.