Nortel

Nortel lanserer Nortel Sport og inngår strategisk samarbeid med Norges Golfforbund

Nortel, som er en utfordrer i det norske mobil- og bredbåndsmarkedet for bedrifter, har signert en treårig strategisk samarbeidsavtale med Norges Golfforbund og lanserer det nye konseptet Nortel Sport.
"Med Nortel på laget får flere barn og unge en større mulighet til å oppdage gleden ved golf," sier Tor-Anders Hanssen, generalsekretær i Norges Golfforbund. Pressefoto

Gjennom det nye konseptet Nortel Sport vil Norges Golfforbund få øremerkede inntekter til satsningen på barn og ungdom, mens Nortel forventer over 1 000 nye abonnementer i løpet av avtaleperioden.

"Vi gleder oss til å samarbeide med Norges Golfforbund om deres forsterkede satsning på barn og unge, og sammen med klubbene legge til rette for et juniorløft i Golf-Norge," sier administrerende direktør Christian Pritchard i Nortel.

"Dette er også den første samarbeidsavtalen med et landsdekkende idrettsforbund i vårt nye konsept Nortel Sport, hvor vi gir lokale bedrifter mulighet til å støtte en klubb eller et lag samtidig som de får en rimelig og innovativ telefoniavtale," fortsetter Pritchard.

"En vinn-vinn"

Partene forventer at avtalen vil tilføre over en million kroner til barne- og ungdomssatsningen til de 180 golfklubbene i Norge i løpet av avtaleperioden. I tillegg skal Nortel levere mobiltjenester til Norges Golfforbund og klubber som del av samarbeidet.

"Vi er veldig glade for å få med oss Nortel på laget. Selv om golf er en verdensidrett og vi teller over 100.000 medlemskap i Norge, er vi likevel en utfordrer på barne- og ungdomssiden. Med Nortel på laget får flere barn og unge en større mulighet til å oppdage gleden ved golf," sier Tor-Anders Hanssen, generalsekretær i Norges Golfforbund.

Nortels hovedmarked er små og mellomstore norske bedrifter, med mellom 5 og 300 ansatte. Med Nortel Sport kan bedrifter støtte lokale idrettslag, samtidig får bedriftene gunstige mobilavtaler med Telenor-dekning.

"Vi heier grenseløst på alle som bidrar i samfunnet, enten det er deres eget nærområde eller om de hjelper noen et annet sted på kloden. Derfor inngår vi partnerskap med forskjellige aktører innen kultur, idrett og frivillighet. Nortel Sport er en vinn-vinn som knytter bedriftskunder til lokale idrettslag og bidrar med inntekter til grasrotidretten," sier Pritchard, og legger til:

"For Nortel forventer vi at konseptet vil være en viktig døråpner for å komme i kontakt med potensielle kunder over hele landet."

CEO Nortel Christian Pritchard, IR@nortel.no

Tor-Anders Hanssen, toranders.hanssen@golfforbundet.no

Bilder

Adm. direktør og gründer Christian Pritchard i Nortel. Foto: Lin Kværnhaug

Om Nortel

Nortel
Parkgata 2
6003 Ålesund

Som utfordreren i det norske mobil-og bredbåndsmarkedet for bedrifter, etablert av erfarne personer fra bransjen, har Nortel fokus på små og mellomstore selskaper. En fleksibelteknologiplattform og en skalerbar forretningsmodell gjør selskapet i stand til å drive frem innovasjon og samtidig konkurrere på pris. Selskapet har hovedkontor i Ålesund, og kontorer i Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand og Oslo.