Nortel

Nortel inngår strategisk samarbeidsavtale med Mobit-kjeden

Nortel, som er en utfordrer i det norske mobil- og bredbåndsmarkedet for bedrifter, har inngått en samarbeidsavtale med Mobit, Norges største forhandlerkjede innen mobil og IT til bedriftskunder med 130 forhandlere og 400 ansatte over hele landet.
Salgsdirektør Kristian Renaas (t.v.) og CEO Christian Pritchard i Nortel. Foto: Lin Kværnhaug

«Denne avtalen gir oss tilgang til et unikt og enormt stort distribusjons- og salgsapparat med servicepunkter over hele Norge, og den vil være en viktig bidragsyter når vi skal levere på våre vekstambisjoner frem mot 2025. At Norges mest slagkraftige telekjede velger å samarbeide med Nortel er et bevis på at vi har befestet vår posisjon som en tydelig utfordrer,» sier administrerende direktør Christian Pritchard i Nortel.

De forventede volumene fra samarbeidsavtalen, som har en varighet på tre år, sikrer en stor del av den planlagte veksten Nortel har kommunisert som sin ambisjon i SMB-segmentet. Nortel har et mål om kvartalsvis inntektsvekst i størrelsesorden 25 til 30 prosent og en årlig vekst i området fra 240 til 250 prosent.

Avtalen med Mobit har en varighet på tre år og vil gi omsetningsvolumer som bidrar til å sikre en stor del av den planlagte veksten. Siden oppstarten høsten 2019 har Nortel oppbygget kontorer i Ålesund, Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Kristiansand med felt- og telefonsalg, samt digitalt salg via Nortel.no.

Med Mobit får selskapet en fysisk og tyngre salgskanal med oppstart i løpet av Q1 2021.

«Kombinert med vår eksisterende organisasjon får vi et unikt salgsapparat med mange treffpunkter både for eksisterende og potensielle kunder, enten det er fysisk, telefonisk eller digitalt. I tillegg til at vi styrker oss betydelig på salg og distribusjon vil vi kunne betjene bedriftene på en enda bedre måte og nærmere der de faktisk befinner seg,» sier Christian Pritchard.

Mobit kjeden ble etablert i 1995 under navnet Telering og lanserte sin nye profil i januar 2019, bla. for å synliggjøre at kjeden i dag leverer både IT og telekom løsninger til bedriftsmarkedet. Kjeden har 120 forhandlere fra Nord til Sør og hadde en samlet omsetning over disk i 2020 på 2.2 mrd NOK.

«Når vi nå kompletterer vår satsning med Nortel-produkter er vi rigget for ytterligere vekst. Nortel er en aktør som utfordrer på både pris og produkt, noe som gir oss et nytt og nødvendig kort å spille på i dagens marked. I likhet med oss har Nortel bygget seg en god posisjon og er klare for videre utvikling sammen med våre lokale forhandlere» sier Trond Voll, administrerende direktør i Mobit Norge AS.

CEO Christian Pritchard
E-post: IR@nortel.no

Bilder

Om Nortel

Nortel
Parkgata 2
6003 Ålesund

Som utfordreren i det norske mobil-og bredbåndsmarkedet for bedrifter, etablert av erfarne personer fra bransjen, har Nortel fokus på små og mellomstore selskaper. En fleksibelteknologiplattform og en skalerbar forretningsmodell gjør selskapet i stand til å drive frem innovasjon og samtidig konkurrere på pris. Selskapet har hovedkontor i Ålesund, og kontorer i Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand og Oslo.