Norske reisende har kåret sine hotellfavoritter – Her er vinnerne av TUI Global Hotel Awards

Tidligere i april gikk den årlige TUI Global Hotel Awards av stabelen, denne gangen virtuelt. Utmerkelsen er basert på kunders evaluering og tilbakemelding på TUIs mer enn 2.000 hoteller, samt hotellenes implementering av bærekraftstiltak. Det deles ut utmerkelser i 13 kategorier, fra beste hotell globalt, mest bærekraftig til beste Long Haul-hotell. Hoteller i Hellas, Spania og Maldivene skiller seg ut blant de reisende.

Atlantica Imperial resort - Beste Nordiske hotell

- År etter år har våre hotellpartnere hjulpet oss med å skape uforglemmelige ferieopplevelser for kundene våre. Til tross for utfordringer med restriksjoner og stadig endrede reiseråd, har hotellpartnere jobbet hardere enn noen gang for å levere høy kundetilfredshet, og det er viktigere enn noen gang å anerkjenne deres utrolige prestasjoner. En stor gratulasjon til alle våre verdige vinnere, sier Jan Knutola Produktsjef for TUI Nordic.

Basert på kundetilfredshet

Hver gang en kunde reiser med TUI kan de gi tilbakemelding og vurdere ferien, inkludert hotelloppholdet. Disse Customer Satisfaction Questionnaires (CSQs) danner grunnlaget for å velge vinnere av TUI Global Hotel Award.

Her er nordiske gjesters top 5 hoteller:

1. Atlantica Imperial Resort - Rhodos
  2. Blue Star Euphoria Resort - Kreta
  3. Creta Sun Hotel - Kreta
  4. Playa Cala Millor Hotel - Mallorca
  5. Thalassa Beach Resort – Kreta

Her er årets vinnere:

• Best Hotel TUI Nordics – Atlantica Imperial Resort på Rhodos
  • Best Hotel Globally – Lindos Blu Luxury Hotel & Suites på Rhodos
  • Sustainability – I år ble det kåret 2 vinnere: Hotel Riu Festival og Hotel Riu San Francisco på Mallorca.
  • TUI Care Foundation – Blue Diamond Resort på den Dominikanske Republikk
  • Best Hotel Long Haul – ROBINSON NOONU på Maldivene
  • Best Hotel Eastern Mediterranean – Lindos Blu Luxury Hotel & Suites på Rhodos
  • Best Hotel Western Mediterranean – Seaside Grand Hotel Residencia på Gran Canaria
  • Best Hotel Overland – ROBINSON AMADÉ i Østerrike

Alle vinnere av TUI Global Hotel Awards 2022: https://youtu.be/DVpuc18B6nM

Se TUI Global Hotel Award seremoni her: https://www.youtube.com/watch?v=AML5CKxVT8c

Atlantica Imperial resort - Beste Nordiske hotell
Robinson Noonu hotel Maldivene - Beste Long Haul Hotell 2022
Lindos Blu Luxury Hotel & Suites - Beste hotell globalt

TUI utvider i Asia og Afrika: TUI Blue skal vokse til 300+ hoteller over hele verden29.3.2022 09:30:00 CEST | Pressemelding

TUI Group satser videre på utvidelsen av hotellmerkevaren TUI Blue, og lanserer i dag sin strategi for videre vekst i både Asia og Afrika. Selskapet har som mål å vokse fra 96 til 300+ hoteller. Fokus er på utvikling av nye regioner for ekspansjon i Sørøst-Asia, Kina, Afrika og Midtøsten. En viktig driver for den fremtidige vekststrategien er internasjonale partnerskap der TUI Blue-hoteller drives enten under management-kontrakter eller av franchisetakere.

Reiselysten stiger i Bergen – TUI øker kapasitet til sommeren18.2.2022 07:00:00 CET | Pressemelding

Tall fra TUI viser at reiselysten fra Bergen lufthavn stiger uke for uke, og i forrige uke steg salget med hele 29% sammenlignet med uken før. I takt med at etterspørselen stiger har selskapet nå økt kapasiteten med flere avganger til Antalya, Bulgaria og Kreta. TUI tilbyr 30 ulike reisemål fra Bergen i sommer, 6 av disse er direkte med charterfly. Dette er det bredeste utvalget siden pandemien startet.

Rhodos skal bli et fyrtårn for bærekraftig turisme21.1.2022 09:00:00 CET | Pressemelding

"TheRhodes Co-Lab": TUI og greske myndigheter lanserer fremtidens utviklingshub for mer bærekraftig turisme “TheRhodes Co-Lab” er et samarbeid mellom TUI, TUI Care Foundation og myndighetene i den sørlige egeiske regionen i Hellas. Rhodos, som er en av nordmenns feriefavoritter, skal bli et fyrtårn i utviklingen av fremtidens mer bærekraftige feriedestinasjoner. Det er det første prosjektet i verden der en destinasjon av denne størrelsen går aktivt inn for å bidra til sin egen transformasjon på en så omfattende måte.