Norske priser klare for CUPRA Born

Med norske priser klare, åpnes det for bestilling av den første elbilen til utfordrermerket CUPRA. De første Born-variantene som kan bestilles har 204 hestekrefter, inntil 424 kilometer rekkevidde, hurtigladekapasitet på inntil 120 kW og en startpris i Norge på kroner 307.000.

Det er den mellomste batteristørrelsen på solide 58 kWt som først blir tilgjengelig for bestilling, en variant den norske importøren forventer skal utgjøre en høy andel av salget. I løpet av året åpner CUPRA også for Born-utgaver med større og mindre batteripakker, henholdsvis 77 og 45 kWt (netto).

– Hygienefaktorer som hurtiglading, innvendig plass, rekkevidde og varmepumpe er ivaretatt, men det vi forventer virkelig skal vekke begeistringen fra kundene våre er 204 hestekrefter, sportsseter som standard og et dynamisk design som vekker oppsikt, sier Ole Kristian Ågotnes, direktør for CUPRA Norge i Harald A. Møller AS.

CUPRA Born leveres dessuten med sportsunderstell, progressiv styring og sportsratt som standard.

Born er allerede i produksjon og de første norske kundene som bestiller den godt utstyrte lanseringsmodellen kan få utlevert bil i år. Interessen har vært stor i Norge helt siden bilen først ble vist i konseptutgave.

Reservasjonsprogrammet First Born har gjort at norske kunder kan registrere interesse for bilen og samtidig skaffe seg «pole position» før det åpnes for bestilling av CURPA Born. Først åpnes det for at kunder som har registrert seg på First Born kan legge inn bestilling torsdag 23. september klokka 13.00, før det åpnes for resten av markedet tirsdag 28. september.

– Etter at vi først viste konseptutgaven av bilen, fikk vi stor respons. Da vi kunne vise den produksjonsklare utgaven, eksploderte det. Så har vi tro på at særdeles konkurransedyktige priser, med vinterhjul og serviceavtale inkludert, kommer til å vekke ytterligere interesse nå, sier Ågotnes.

Ågotnes og CUPRA Norge har tro på at leasing-alternativet blir spesielt attraktivt.

– Godt med standardutstyr gjør at du med et innskudd på under 40.000 kroner kan få en attraktiv CUPRA Born for under 3.000 kroner i måneden, inkludert levering hjem på døra for kunder over store deler av landet. Men først og fremst er det designet og kjøreopplevelsen vi tror trigger markedet når vi åpner slusene for Born, sier Ågotnes.

CUPRA Born er bygget på Volkswagen-konsernets MEB-plattform, og det er Harald A. Møller AS som representerer merket i Norge. CUPRA-satsingen springer ut av Harald A. Møllers SEAT-apparat, som har etablert suksess med digital tilstedeværelse, hjemlevering og en nettbutikk som gjør det enkelt og effektivt å kjøpe bil. Nå starter neste kapittel med CUPRA, som heller ikke har tradisjonelle forhandlere. CUPRA kan bestilles gjennom nettbutikken cupra.no. Kundeservice løses gjennom CUPRAs representanter på showroom, chat på hjemmesiden og et solid apparat for kundeservice gjennom Harald A. Møller. Service og reparasjoner løses gjennom CUPRAs samarbeid med Harald A. Møller sine 22 servicepunkter i de andre merkekjedene, fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord.

CUPRA er kjent fra bilsporten og racing er en viktig del av merkets DNA. Racing-genet skal dyrkes ytterligere både i design og kjøreegenskaper, noe som kommer tydelig til uttrykk i merkets første helelektriske modell Born. Det samme gjelder plugin-hybriden Formentor, merkets første helt egenutviklede modell. Uttrykksfullt design med raske linjer og skarpe kanter kjennetegner CUPRA, som skal bidra til at en elektrifisert bilpark ikke behøver å være en kjedelig bilpark.

CUPRA har sitt hovedsete ved Barcelona, og har tegnet en stor sponsoravtale med Barcelona, én av verdens aller største fotballklubber. Det er en tydelig indikator på satsingen fremover og retningen de ønsker å gå. CUPRA står for entusiasme, design og dynamiske kjøreopplevelser. De siste årene har merket hatt en betydelig vekst og fremover skal den videre veksten være helelektrisk.

– Oppsettet vårt med online-salg, tett kundeoppfølging både fysisk og digitalt og hjemlevering gjør at vi kan tilby ekstremt konkurransedyktige priser, og vi forventer at CUPRA, og Born i særdeleshet, skal appellere til kunder som ikke er redd for å skille seg ut på veien, sier Ågotnes.

CUPRA har store ambisjoner knyttet til elektriske og elektrifiserte modeller fremover, og Born representerer et markant startskudd for veien videre, for et merke som ikke bare skal elektrifisere, men også begeistre og utfordre.

– Born blir den mest sportslige bilen i sitt segment, og kombinasjonen av ytelser, design og pris setter CUPRA på kartet for alvor i Norge, sier Ågotnes.

CUPRA er kjent fra bilsporten og racing er en viktig del av merkets DNA. Racing-genet skal dyrkes ytterligere både i design og kjøreegenskaper, noe som kommer tydelig til uttrykk i merkets første helelektriske modell Born. Uttrykksfullt design med raske linjer og skarpe kanter kjennetegner CUPRA, som skal bidra til at en elektrifisert bilpark ikke behøver å være en kjedelig bilpark.

CUPRA-satsingen springer ut av Harald A. Møller AS, som har etablert suksess med digital tilstedeværelse, hjemlevering og en nettbutikk som gjør det enkelt og effektivt å kjøpe bil. CUPRA kan bestilles gjennom nettbutikken cupra.no.