Norske Nick Strand og MIO teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen With You (Ngau Hung)

Norske Nick Strand (tidligere Seeb) og Mio (fra Broiler) har teamet opp med den vietnamesiske stjerneprodusenten Hoaprox online, og har sammen med co-produsent Erik Smalaand brukt coronatiden flittig og har samarbeidet på hver sin side av jorda for å lage ferdig låten "With You" (Ngau Hung).

Hør låten HER.

"With You" handler om dagens vanskelige situasjon, men artistene ønsker å sende ut et positivt budskap om at bedre tider er i vente så lenge man forenes og står sammen i det.

Nick Strand og Mio kom i kontakt med Hoaprox gjennom Facebook i 2019 hvor de i bondet over musikk og utvekslet litt ideer. De to nordmennene festet seg veldig til en 30 minutter lang instrumental som den vietnamesiske produsenten hadde laget. Nick og Mio bestemte seg raskt for å re-produsere låten og innså plutselig at den hadde allerede 3 milliarder streams i Asia. Gjennom god kommunikasjon på tvers av kontinentene ble låta til slutt klar.

- "Vi er veldig happy med låta" sier Mio og Nick.

- "Dette er også den låta vi har brukt mest tid på med Nick og Mio-prosjektet, så vi gleder oss veldig til å dele den med andre»

Hoaprox har bare positivt å si om samarbeidet.

- "Den originale versjonen (Ngau Hung) betyr mye for meg, særlig fordi den åpnet en mulighet for meg til å jobbe med Nick, Mio og resten av temaet for å lage en mer fullstendig versjon av låta."

Niklas Strandbråten aka Nick Strand var tidligere en del av "Seeb" som kan vise til over 2 milliarder streams på Spotify i utgangen av 2018. Gjennom suksessen med Seeb fikk Nick Strand muligheten til å gjøre en rekke store samarbeid. I tillegg har han en rekke solo- og duo singler ute alene og sammen med MIO.

Mikkel Christiansen aka MIO er den ene halvparten av de moderne gudfedrene i Broiler, og i tillegg til å ha hatt en rekke multiplatinum hits i flere land har duoen en flere store samarbeid å se tilbake på, deriblant den snart 300M streamede remixen av Shots (Imagine Dragons)

Hoaprox er bare 23 år og startet sin karriere da han i 2017 vant det nasjonale tv-programmet "The Remix New Generation" som den yngste noen sinne. I dag er han kjent i Vietnam for å være et musikalsk fenomen, og navnet hans spres internasjonalet særlig etter hans suksess med originallåten "With You" - "Ngau Hung".

With you er co-produsert av Erik Smaaland

Debutalbum fra Astrid S, ny singel fra Lana Del Rey, Demi Lovato, S1sco, Stefflon Don med flere16.10.2020 09:30:43 CESTPressemelding

Astrid S slipper debutalbumet Leave It Beautiful SALTI ute med debut-EP – En ekte og ærlig fortelling S1sco slipper nok en gatebanger – "I år " Lana Del Rey er endelig tilbake med ny musikk! Den nye singelen "Let Me Love You Like A Woman" er hennes første nye singel siden det kritikeroste albumet Norman Fucking Rockwell fra 2019. Låten har Lana skrevet selv med god hjelp fra makker Jack Antonoff. Justin Bieber og Benny Blanco er aktuell med ny låt. Dette er den første nye låta fra Blanco siden albumdebuten Friends Keep Secrets tilbake i 2018. Den nye singelen "Lonely" er et samarbeid mellom Blanco og Justin Bieber og kommer også sammen med en musikkvideo som kan ses HER. Demi Lovato er ute med den nye singelen "Commander in Chief", en høy-aktuell låt som berører det nåværende politiske klimaet i USA. Hun fremførte låten med en anti-Trump opptreden på Billboard Music Awards. Video er også ute, se den HER. James Blake ga i går ut sin fire-spors EP Before premierte som Annie Mac’s hottest

SALTI ute med debut-EP – En ekte og ærlig fortelling16.10.2020 09:00:00 CESTPressemelding