Norske kjendiser gjør som Zlatan
Før helga slapp den svenske fotballstjernen Zlatan Ibrahimovic nyheten om at han oppretter en egen mediekanal for å kunne snakke direkte med egne fans. Petter Northug sysler også med samme tanke.
- Det skrives for mye om meg av andre. Nå skal det skrives mer om meg - gjennom meg, forklarte Zlatan.
Nå følger flere av Norges mest kjente mennesker "Ibra"s eksempel og tar kontrollen over egen mediedekning. Gjennom blogger hos det relanserte nettstedet Kjentfolk.no, skal folkekjære navn som Hanne Sørvaag, Dennis Storhøi, Mia Gundersen, Vibeke Skofterud, Sturla Berg Johansen og Anders Jacobsen ta i bruk egne ord for å få fortelle det de har på hjertet.
- Jeg ønsker å ha en egen kanal der mine ord og meninger kommer frem på korrekt måte. I min idrett er det såpass stort fokus fra media, at det kan være greit å ha en mulighet for å korrigere feil også, forteller langrennsløper Vibeke Skofterud.
- Dessuten er behagelig å dele den informasjonen man ønsker på en måte man selv er komfortabel med, sier hun.
Skuespiller Dennis Storhøi er fra før aviskronikør, men begir seg nå ut på blogg for første gang:
- Jeg liker å skrive om det som faller meg inn. Gjerne en blanding av fiksjon og virkelighet. Ikke nødvendigvis privat, men absolutt å dele noe personlig.
Bloggerne - så langt 14 i tallet - skal jevnlig levere blogger til Kjentfolk.no, og de har frie tøyler til å skrive og legge ut bilder om hva de vil. – Alt ligger til rette for både artige skråblikk, interessante kommentarer og en og annen avsløring, sier redaktør Pål Tømmerhoel i Kjentfolk.no. – Vi skal servere kjendisnyheter til det norske folk på en underholdende, folkelig og inkluderende måte, og kjendisbloggerne våre kommer til å levere eksklusivt innhold leserne ikke tør å gå glipp av
Bloggerne er: Sturla Berg Johansen, Dennis Storhøi, Mia Gundersen, Anders Jacobsen, Gry Jannicke Jarlum, Hanne Sørvaag, Pål Golberg, Vidar Johnsen, Mari Maurstad, Vibeke Skofterud, Per Asle Rustad, Ole Andre Sivertsen og Marianne Behn.
Det er det suksessrike eventselskapet Kjentfolk som står bak den ambisiøse satsingen.
- Kjentfolk har i flere år levert underholdning og arrangementer av høy kvalitet til næringslivet. Nå skal vi gjøre det samme på nett gjennom relanseringen av kjentfolk.no, sier daglig leder og eier Anders Lindstad i Kjentfolk.
Kjentfolk.no skal først og fremst gi leserne nyheter fra den norske underholdningsbransjen, men skal også være en markedsføringskanal for eventselskapet, såkalt «content marketing». Redaksjonen består av seks personer, og til å lede satsingen har Anders Lindstad leid inn Pål Tømmerhoel og Henrik Ottersen fra kommunikasjonsbyrået Mediamenn. Med fartstid i både Se og Hør og Her og Nå har både Tømmerhoel og Ottersen lang erfaring i underholdnings- og kjendispressen.
- Vi skal konkurrere mot kjendisnettstedene som allerede finnes i det norske markedet, men profilen skal være noe annerledes. Kjentfolk.no skal ha mindre sladder og mindre mote, og fokuset vil være på norske kjendiser og folkelig underholdning, forteller Tømmerhoel.
For mer informasjon, kontakt:
Redaktør Pål Tømmerhoel i kjentfolk.no
Mobil:+ 47 909 97 158
E-post: pal@kjentfolk.no
Daglig leder Anders Lindstad i Kjentfolk AS
Mobil: +47 943 50 00
E-post: anders@kjentfolk.no
Fotokreditering
Alle bilder krediteres Kjentfolk.no bortsett fra:
Sturla Berg Johansen (Foto: Marcus Støren)
Mia Gundersen (Marcel Lelienhof)
Dennis Storhøi (Mona Nordøy/KK)
Bilder
Om Kjentfolk.no
Kjentfolk.no er et folkelig, underholdende og inkluderende nettsted med fokus på nordmenn du kjenner fra TV, film og scene. Hos oss finner du dessuten unike og ærlige blogger fra noen av landets mest folkekjære mennesker.
Følg pressemeldinger fra Kjentfolk.no
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kjentfolk.no på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.