MasterCard

Norske Aprila vinner Mastercards Lighthouse-program våren 2020

Del

Femten nordiske og baltiske selskaper deltok i vårutgaven av Mastercards Lighthouse-program 2020. Vinneren er den norske banken Aprila.

Lighthouse-programmet, Mastercards partnerskapsprogram, hjelper selskaper å realisere sin visjon og nå globale markeder. Vinneren av vårprogrammet, norske Aprila, ble annonsert under oppstartskonferansen Latitude 59 i Tallin den 27. august.

Aprila hjelper små og mellomstore bedrifter med banktjenester ved å gi adgang til ikke-bindende finansielle tjenester. Aprila utfordrer etablerte sannheter ved å tilby enkle, tilgjengelige og praktiske tjenester.

– Vi er imponert av fremgangen, energien og løsningen Aprila tok med seg til Lighthouse-programmet. De er i riktig marked til riktig tid. Små og mellomstore bedrifter utgjør mer enn 90 prosent av selskapene i Norden, men de har lenge blitt nedprioritert på grunn av historiske utfordringer med å betjene dem i stor skala. Nå, takket være programvareautomatisering, store databanker, og verktøy som dem Aprila bringer til markedet, er det endelig på tide at små og mellomstore bedrifter får den oppmerksomheten de fortjener. Vi ser frem til å betjene flere små og mellomstore bedrifter fremover gjennom vårt partnerskap med Aprila, sier Mats Taraldsson, leder for digital utvikling og fintech-engasjement i Mastercard Norden og Baltikum.

Som vinner av Lighthouse-programmet, vil Aprila bli invitert til å pitche for Start Path, Mastercards globale akseleratorprogram.

– Vi er ydmyke og beæret over å ha blitt valgt som vinner blant så mange imponerende vekstselskaper i fintech-segmentet. Vi ser frem til å fortsette å jobbe med Mastercard og Lighthouse-partnere for å redefinere banktjenester og gi små virksomheter superkrefter, sier Halvor Lande, daglig leder i Aprila.

Deltakerne i høstens Lighthouse-program vil bli annonsert 7. september.

Kontakter

For spørsmål, vennligst kontakt:

Pressekontakter Mastercard

Olve Wold, konsulent i Geelmuyden Kiese
+ 47 911 30 645
olve.wold@gknordic.com

Annika Kristersson, kommunikasjonsdirektør for Mastercard Norden og Baltikum
annika.kristersson@mastercard.com

Pressekontakt Aprila

Halvor Lande, daglig leder
+47 924 32 305
halvor@aprila.no

Bilder

Last ned bilde
Halvor Lande, daglig leder i Aprila.
Halvor Lande, daglig leder i Aprila.
Last ned bilde
Mats Taraldsson, leder for digital utvikling og fintech-engasjement i Mastercard Norden og Baltikum.
Mats Taraldsson, leder for digital utvikling og fintech-engasjement i Mastercard Norden og Baltikum.
Last ned bilde

Om MasterCard

MasterCard
Regus Posthuset Biskop Gunnerus' gate 14A
0185 Oslo

http://www.mastercard.com

Om Lighthouse-programmet

Mastercard Lighthouse er en åpen innovasjonsplattform utviklet for å styrke hele økosystemet for finanstjenester. Lighthouse er et gratis program utviklet for å katalysere symbiotiske partnerskap mellom fintech-selskaper, Mastercard og ledende nordiske partnere. Ved å sammenkoble energien og innovasjonen fra fintech-selskaper med stabiliteten og distribusjonen fra store finansaktører, produserer Lighthouse partnerskap som styrker hele økosystemet. Hvert femmånedersprogram består av workshops for 15 eller flere fintech-selskaper i tre byer. Programmet bringer sammen banker, investorer, rådgivere og fintech-selskaper for å utforske partnerskap gjennom åpen innovasjon.

Les mer om Lighthouse på hjemmesiden.

Følg pressemeldinger fra MasterCard

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra MasterCard på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra MasterCard

Mastercard avdekker ny karbonkalkulator for banker i tråd med at forbrukeres miljøengasjement vokser12.4.2021 15:27:55 CEST | Pressemelding

• Ny studie i 14 europeiske land viser at pandemien får milliarder* av forbrukerne til å vurdere å handle mer bærekraftig • 83 prosent sier de er villige til å iverksette personlige tiltak for å motvirke miljø- og bærekraftsutfordringer i 2021 • En ny Mastercard-funksjon gjør det mulig for kortutstedere å gi forbrukere data og innsikt om deres karbonavtrykk, for å hjelpe dem gjøre mer informerte forbrukervalg, samt for å tilby muligheter for å bidra til å bevare skoger 12. APRIL 2021 | Oslo – En ny undersøkelse blant forbrukere om bærekraft, bestilt av Mastercard, viser en markant økning i forbrukeres miljøengasjement som følge av covid-19. 48 prosent av europeerne som ble spurt, svarte at å redusere karbonavtrykket sitt er viktigere nå enn før pandemien. 52 prosent har blitt mer bevisste på hvordan deres handlinger påvirker miljøet, med generasjon Z og milleniumsgenerasjon (58 %) i front. Dette signaliserer en trend med mer øko-bevisst forbruk blant folk som ønsker å gjøre sine kjøp o

Mastercard fullfører overtakelsen av Nets’ konto-til-konto betalingstjenester5.3.2021 12:04:40 CET | Pressemelding

Purchase, NY - Oslo, 5. mars 2021 - I dag kunngjorde Mastercard (NYSE: MA) at selskapet overtar majoriteten av Corporate Services-forretningsområdet til det ledende europeiske betalingsteknologi-selskapet Nets. Det skjer etter å ha oppfylt betingelsene Europakommisjonen fastsatte i august 2020, og innebærer en tilvekst på 300 Mastercard-ansatte i Norge og Danmark. Avtalen tilfører et bredere spekter av konto-til-konto-tjenester, inkludert tjenesteområdene for clearing, sanntidsbetaling, elektroniske fakturaer og digital regningsbetaling.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom