Norsk Tipping valgte BDO

BDO skal levere ekstern varslingstjeneste til Norsk Tipping de fire neste årene, med opsjon om forlengelse i opptil to år.

Henrik Dagestad, leder av Risk Advisory Services i BDO.

– Vi takker Norsk Tipping for tilliten, vi er glade for at valget falt på oss i BDO, sier Henrik Dagestad, leder av Risk Advisory Services i BDO.

Fire leverandører var med i kappløpet da Norsk Tipping utlyste en anbudskonkurranse for varslingstjenester. BDO ble valgt etter en totalvurdering på blant annet pris, rutiner for mottak og håndtering av varsler, teknisk løsning og erfaring.
Tjenesteavtalen innebærer en ekstern varslingstjeneste som skal være supplement til Norsk Tippings egen interne varslingskanal. Tjenesten skal dekke varsling om kritikkverdige forhold fra ansatte og eksterne parter i henhold til arbeidsmiljøloven kapittel 2, samt varsler meldt til Norsk Tipping relatert til mistanke om hvitvasking.

– Denne avtalen vil styrke Norsk Tippings kompetanse og kapasitet på håndtering av varsler. Vi i BDO har lang erfaring med varslingstjenester. Vi har per i dag over 70 kunder på dette området og håndterer i overkant av 400 varsler per år, sier Dagestad.
Han legger til at han ser frem til å begynne å jobbe med Norsk Tipping.
– Det er alltid spennende å jobbe med nye kunder. Vi vil jobbe for å legge til rette for at det skal være enkelt og trygt å varsle for ansatte, kunder og samarbeidspartnere av Norsk Tipping, sier Dagestad.

Avtalen gjelder fra april 2022 og går til utgangen av mars 2026.

Henrik Dagestad, leder av Risk Advisory Services i BDO.