Link mobility

Norsk IT-gigant tildelt internasjonal pris for «morgendagens» SMS

Børsnoterte LINK Mobility er tildelt Juniper Researchs Platinum-pris for "Beste RCS-leverandør" under Future Digital Awards 2022. RCS er morgendagens SMS, som gjør det mulig for kunder og globale selskaper å ha direktekontakt med hverandre. Dette er fremtiden, sier Administrerende direktør i LINK Mobility, Guillaume Van Gaver.
CEO i LINK Mobility, Guillaume Van Gaver. FOTO: LINK Mobility

SMSens arvtaker

RCS står for Rich Communications Services og er en oppgradert versjon av det vi kjenner som SMS. Teknologien gjør at SMSen vil likne og ha flere funksjoner du kjenner igjen fra andre chat-plattformer. Juniper Digital Awards tildeles bedrifter som har vært sentrale pådrivere fremragende bidrag til sin bransje og er posisjonert for å gjøre en betydelig innvirkning.

LINK mottar prisen på grunn av innovativt arbeid med sitt «RCS Messaging-produkt», som gir forslag til hvordan store, globale merkevarer kan forbedre kundeopplevelsen med bilder, videoer, kart og handlingsknapper i den opprinnelige meldingsappen på mobilen.

Firedoblet effekt for brukerne

Brukerne av LINK sine tjenester har opplevd mer enn 400% økning i åpning av meldingene utsendt av bedriftene. I tillegg er det en betydelig økning innen klikkfrekvens ved hjelp av RCS, sammenlignet hvis de samme kampanjene hadde vært gjennomført på andre kanaler.

Et betydelig antall mobiloperatører samarbeider med LINK, som har direkte tilgang til over 80 operatører på verdensbasis.

– Jeg er stolt over at Juniper annerkjenner vårt arbeid med RCS. Våre team på alle kontorer, verden over, vil bruke 2022 til å hjelpe enda flere bedrifter med å tilrettelegge for samtaler i kampanjer og kundeinitierte meldinger, sier Guillaume van Gaver, administrerende direktør for LINK Mobility Group.

Van Gaver mottok Platinum-prisen av Sam Baker, Leder for analyse hos Juniper Research. Han var tydelig på at det vil skje store fremskritt de kommende årene på dette feltet.

Ledende innen RCS-meldingstjenester.

– Bedrifter som tør og vil bruke mulighetene som ligger av økningen innen flerkanalkommunikasjon, kan se store gevinster fremover. Trenden er veldig stigende. Vi tror LINK vil være i førersetet innen utviklingen av denne måten å kommunisere digitalt på i årene som kommer», sier Sam Barker, Leder for analyse hos Juniper Research.

CEO i LINK Mobility, Guillaume Van Gaver. FOTO: LINK Mobility
CEO i LINK Mobility, Guillaume Van Gaver. FOTO: Iván Kverme, Finansavisen

Om Link mobility

LINK er en global leverandør av tjenester innen meldings- og kommunikasjon. Selskapet opererer i både bedriftsmarkedet og har flere offentlige kunder. LINK har 47 000 kundekontoer globalt og utveksler mer enn 10 milliarder meldinger i året. LINK er notert på Oslo Børs.

Om Juniper Research

Juniper Research er et av verdens ledende analytikerfirma innen telekommunikasjon. Juniper Research spesialiserer seg på å identifisere og vurdere nye digitale markeder i krafitg vekst. Markedsstørrelse og prognoser er hovedområdet Juniper opererer i, sammen med konkurranseanalyse, strategisk vurdering og forretningsmodellering.

Følg pressemeldinger fra Link mobility

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Link mobility på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Link mobility