Norsk Hydro: Produksjon gjennopptatt ved Paragominas og Alunorte

Strømtilførselen til Hydros bauksittgruve Paragominas i Parà nord i Brasil har blitt gjenopprettet og produksjonen har startet opp igjen. Produksjonen ved Hydros aluminaraffineri Alunorte vil som følge av dette også bli normalisert.

Tre høyspentmaster veltet 20. juni og førte til strømbrudd for Paragominas. Strømbruddet stanset midlertidig produksjonen ved gruven. Høyspentmastene har nå blitt reparert og strømtilførelsen er gjenopprettet. Det var ingen personskader, miljøskader eller skader på produksjonsutstyr relatert til strømbruddet.

Hydro samarbeider med lokale myndigheter for å finne årsaken til hendelsen. Foreløpige undersøkelser tyder på at deler fra mastene har blitt stjålet og at dette forårsaket at mastene veltet.

Investorkontakt:
Line Haugetraa
Line.Haugetraa@hydro.com

Pressekontakt:
Anders Vindegg
Anders.Vindegg@hydro.com

Om GlobeNewswire

Følg saker fra GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra GlobeNewswire

Mandalay Resources tillkännager planerat lanseringsdatum för resultatrapporten för andra kvartalet 2020 samt konferenssamtal7.8.2020 13:06:34 CESTPressemelding

TORONTO, Aug. 07, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) tillkännagav idag att andra kvartalets resultatrapport kommer att släppas efter marknadens stängning den 12 augusti 2020. Därefter kommer ett konferenssamtal att hållas med Dominic Duffy, President och Chief Executive Officer på Mandalay, för investerare och analytiker den 13 augusti 2020 klockan 8.00 (Tononto-tid). Analytiker och intresserade investerare inbjuds att delta genom att använda följande uppringningsnummer: Deltagarnummer: +1 201 689 8341Deltagarnummer (avgiftsfritt): +1 877 407 8289Konferens-id:13708185 En inspelning av konferenssamtalet kommer att finnas tillgänglig till kl. 11.59 (Toronto -tid), den 27 augusti 2020, och nås på följande uppringningsnummer: Repris avgiftsfritt uppringningsnummer: +1 877 660 6853Repris-id: 13708185 Mer information: Dominic Duffy President och Chief Executive Officer Edison Nguyen Manager, Analytics och Investor Rel

Result of Riksbank reversed auctions SEK bonds7.8.2020 10:07:00 CESTPress release