Norsk Hydro: Ansatte ved Hydro Sunndal som er organisert i Industri Energi tatt ut i streik

Etter at det 13. august ble brudd i meklingen i hovedoppgjøret om elektrokjemisk overenskomst mellom Industri Energi og arbeidsgiverorganisasjonen Norsk Industri, er 655 ansatte ved Hydro Sunndal som er organisert i Industri Energi tatt ut i streik fra mandag 22. august.

Meklingen mellom partene og bruddet 13. august førte til at de første av Industri Energis medlemmer ble tatt ut i streik mandag 15. august. Det var ingen Hydro-ansatte blant disse.

Streiken er nå varslet trappet opp ved at Industri Energi tar ut 655 av sine medlemmer ved Hydro Sunndal i streiken. Streikeuttaket gjelder fra mandag 22. august.

Streikeuttaket ved Hydro Sunndal vil påvirke produksjonen ved metallverket. Hvordan dette skal skje, er  regulert i en egen nedkjøringsavtale, som sier hvordan produksjonen skal reduseres på en forsvarlig måte og hvordan partene skal bidra til dette.  Nedkjøringsavtalen innebærer at 20 prosent av produksjonen vil bli stengt i løpet av de første fire ukene.

Ingen av Hydros øvrige metallverk er påvirket av streikeuttaket ved Hydro Sunndal.

Investorkontakt:
Line Haugetraa
Line.Haugetraa@hydro.com

Mediakontakt:
Halvor Molland
Halvor.Molland@hydro.com

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Valberedning inför Industrivärdens årsstämma 20233.10.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding

Enligt det beslut om valberedningen som fattades vid årsstämman 2011, och som gäller tillsvidare, uppdras åt styrelsens ordförande att ta kontakt med fyra bland de röstmässigt största ägarregistrerade aktieägarna i Euroclear Sweden AB:s utskrift av aktieboken per sista bankdagen i augusti, som vardera utser en representant som inte är ledamot i bolagets styrelse att jämte ordföranden utgöra valberedning för tiden intill dess att ny valberedning utsetts. Valberedningen utser ordföranden inom gruppen. Sammansättningen av valberedningen ska tillkännages senast sex månader före nästa årsstämma. Inget arvode ska utgå. I enlighet härmed har valberedningen följande sammansättning: Mats Guldbrand, L E Lundbergföretagen, Bo Damberg, Jan Wallanders och Tom Hedelius stiftelse m fl, Jan Svedjebrant, SCA Pensionsstiftelser m fl, Mikael Schmidt, Essity Pensionsstiftelser m fl, samt Fredrik Lundberg, styrelseordförande i Industrivärden. Om ledamot lämnar valberedningen innan dess arbete är slutfört,

Nominating committee ahead of Industrivärden’s 2023 AGM3.10.2022 10:00:00 CEST | Press release