Norsk Gjenvinning Metall forsterker egen identitet med ny logo

For å skille seg ut i markedet og styrke sin merkevare har NG Metall sett behovet for å bygge en mer selvstendig identitet med et eget varemerke. Med ny logo er de klare for økt vekst i et internasjonalt marked.

Øra, Fredrikstad

Norsk Gjenvinning Metall AS er et datterselskap i Norsk Gjenvinning-konsernet. Som spesialister på håndtering av jern og metaller har NG Metall åtte anlegg i Norge, som er lokalisert i Trondheim, Knarrevik, Larvik, Indre Arna, Drammen, Moss, Oslo og Fredrikstad.

Sistnevnte anlegg har Norges kraftigste fragmenteringsverk, også kalt shredder, som bearbeider opptil 140 tonn metaller i timen. Metallene kan være alt fra bilvrak til restmetaller fra byggeprosjekter. NG Metall har også et bredt nettverk med samarbeidsanlegg og en egen avdeling i Sverige.

Beholde metallene i en sirkulær økonomi
Metaller har den unike egenskapen at de kan gjenvinnes et uendelig antall ganger uten at kvaliteten forringes. Vi står overfor en morgendag hvor vi er avhengig av å ta vare på jordens ressurser og derfor er det viktig at metaller holdes i en sirkulær økonomi hvor vi sikrer at disse verdiene blir brukt om og om igjen.

Videre vekst
NG Metall har over 120 medarbeidere og omsetter årlig for ca. 1 milliard kroner. I 2020 gikk mer enn 380.000 tonn med jern og metaller gjennom anleggene, og det forventes videre vekst i årene som kommer. Den nye logoen fungerer godt også internasjonalt, som er viktig for å styrke deres posisjon i et større marked.

– Vi i NG Metall er veldig stolte over å få bygge videre på vår egen identitet. I logoen har vi også tatt med oss symbolikk i det liggende åttetallet som representerer uendelig. En klar relasjon til at metaller kan gjenvinnes et uendelig antall ganger. Kanskje også et uttrykk for at vi i NG Metall aldri gir oss, sier divisjonsdirektør i NG Metall, Claes Merborn.

Øra, Fredrikstad
NG Metalls nye logo
Claes Merborn

Følg pressemeldinger fra Norsk Gjenvinning