Norrlandsfonden investerar i Copperstone Resources

Kiruna den 18 maj 2022

Norrlandsfonden har valt att investera ytterligare 5,5 MSEK i ett konvertibelt skuldebrev i Copperstone Resources AB (”Copperstone” eller ”Bolaget”). I enlighet med existerande låneavtal äger Norrlandsfonden rätt, men inte skyldighet, att stödja Copperstone i samband med kapitalanskaffningar.

Lånet löper med Stibor 90 + 5 procents årlig ränta med kvartalsvisa räntebetalningar. Norrlandsfonden äger rätt att fram till den 30 april 2027 påkalla konvertering av hela eller delar av det nominella beloppet. Konverteringspriset kommer uppgå till 1,54 SEK/aktie, motsvarande 40 procents premium mot det volymvägda genomsnittet på de senaste riktade aktieemissionerna på cirka 1,1 SEK/aktie.

Vid full konvertering av detta konvertibla skuldebrev skulle Norrlandsfonden erhålla
3 571 428 aktier i Copperstone, motsvarande 0,3 procents utspädning för befintliga aktieägare.

“Vi är väldigt glada och stolta att Norrlandsfonden ännu en gång har beslutat att investera i Copperstone och rörelsekapitalet kommer lägligt inte minst mot bakgrund av att vissa infrastrukturinvesteringar närmar sig”, kommenterar Copperstones VD Anna Tyni.

För ytterligare information, vänligen kontakta Anna Tyni (VD) anna.tyni@copperstone.se, info@copperstone.se eller besök Copperstones hemsida på www.copperstone.se

Denna information lämnades genom ovannämnda kontaktpersons ombud, för offentliggörande den 18 maj 2022 kl. 07:15 CET.

OM COPPERSTONE
Copperstone Resources AB är ett bolag som nu skalar upp till att bli ett modernt och ansvarsfullt producerande gruvbolag genom återöppnandet av Viscaria-gruvan i Kiruna. Fyndighetens höga kopparhalt, bedömda mineraltillgångar, geografiska placering samt ett växande team av expert ger goda förutsättningar för Copperstone att bli en viktig leverantör av kvalitativ och ansvarsfullt producerad koppar - en metall som har en helt central roll i Sveriges och Europas klimatomställning mot ett elektrifierat samhälle. Utöver Viscaria-gruvan innehar Copperstone ett antal andra bearbetningskoncessioner och undersökningstillstånd i Arvidsjaur (Eva, Svartliden, Granliden) och Smedjebacken (Tvistbogruvan) - samtliga i Sverige. Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market (ticker COPP B). Augment Partners är bolagets Certified Adviser, info@augment.se, +46 8 604 22 55.

Report – ERYTECH’s Combined Shareholders’ Meeting On June 24, 202224.6.2022 22:05:00 CEST | Press release

REPORT –ERYTECH’S COMBINED SHAREHOLDERS’ MEETING ON JUNE 24, 2022 Cambridge, MA (U.S.) and Lyon (France), June24, 2022 – ERYTECH Pharma (Nasdaq& Euronext: ERYP), a clinical-stage biopharmaceutical company developing innovative therapies by encapsulating therapeutic drug substances inside red blood cells, today announcedthat its Annual General Meeting was held on Friday, June 24, 2022. At the meeting, all resolutions for which the Board of Directors recommended a vote in favor were adopted, including: Approval of the annual financial statements and consolidated financial statements for the year ended December 31, 2021;Allocation of the financial year's results;Approval of the statutory auditors’ special report on regulated agreements and commitments with related parties;Approval of the elements of total compensation and benefits paid or allocated for the year ended December 31, 2021, to Gil BEYEN, Chief Executive Officer and Jean-Paul KRESS, Chairman of the Board;Approval of the compens

Cleantech Building Materials: Results of Annual General Meeting24.6.2022 14:54:27 CEST | Press release

24 June 2022 CLEANTECH BUILDING MATERIALS PLC, NASDAQ FIRST NORTH GROWTH MARKET, COPENHAGEN TICKER: CBM ISIN: GBOOBD1LVD21 CLEANTECH BUILDING MATERIALS PLC Results of Annual General Meeting The Annual General Meeting (“AGM”) of Cleantech Building Materials plc (“CBM” or the “Company”) was held in London earlier today, 24 June 2022. Details of the resolutions to be considered at the AGM were published in the Notice of AGM which was posted to Shareholders on 1 June 2022 and is available on the Company’s website: www.cbm-plc.com. All resolutions as set out in the Notice of AGM were duly passed without discussion. In particular, the following resolutions were passed at the AGM. The AGM resolved to authorise the directors of the Company to allot shares and grant rights to subscribe for, or convert any security, into shares. The directors of the Company sought authority for the purposes of section 551 of the Companies Act to exercise all the powers of the Company to allot shares and grant ri