NorgesTaxi gjør taxi billigere for flere!

«Jip» lar deg bestille taxi med en app som er intuitiv, smart og fleksibel til en lav fastpris. Med appen jip får man fastpris, anslått ventetid, betaling i appen, digital kvittering og rating av sjåføren på mobilen. Tidligere har Jip hatt fast kampanjesone med spesielt fordelaktige priser innenfor Ring 2 i Oslo. Dette utvides nå til å gjelde hele Oslo og Bergen, samtidig som prisene endres for å nå de yngre brukerne.

For NorgesTaxi har Jip vært et viktig ledd i overgangen fra tradisjonelt taxiselskap til total mobilitetstilbyder. Taxi er en integrert del av fremtidens transportsystem, og tilbudet må være oppdatert. Derfor endres Jip nå til forbrukermarkedets rimeligste taxiprodukt, med mål om å nå enda flere unge forbrukere med trygg og rimelig transport, spesielt på kveldstid.

«NorgesTaxi har allerede mange gode produkter som tilfredsstiller behovene til det offentlige, bedrifter og forbrukere. Nå tilbyr vi også en etterlengtet løsning for den yngre forbrukeren. Vi har stor tro på at Jip vil bli et populært produkt for unge som ønsker rimelig, trygg transport spesielt på kveldstid,» sier Dag Kibsgaard-Petersen, administrerende direktør i NorgesTaxi.

Jip har vist seg å treffe godt blant målgruppen i både Trondheim, Oslo og Bergen, og dette er bakgrunnen for at NorgesTaxi nå utvider tilbudet. Gjennom Jip har man tatt i bruk ledig kapasitet i drosjene, nådd målgrupper som ikke pleide å ta drosje tidligere slik som unge voksne og studenter, og redusert kjøring uten passasjerer.

«Dereguleringen av drosjenæringen har åpnet for andre aktører og konkurrenter som utfordrer de tradisjonelle mekanismene i drosjenæringen. Det betyr generelt større konkurranse i markedet, og det er essensielt at NorgesTaxi fortsetter å være en konkurransedyktig aktør. Derfor utvider vi nå et av våre populære tilbud for unge voksne til å gjelde hele Oslo», sier Kibsgaard-Petersen.

Jip-løsningen forventes å fortsatt skape et stort volum spesielt på kvelder og i helger, ved å tilgjengeliggjøre taxi som transportmiddel også for flere yngre brukere.

tel +47 400 11 981

Cabonline Group er en av Europas ledende teknologi- og tjenesteleverandører til taxibransjen. Konsernet har mer enn 5000 biler i Norge, Sverige, Danmark og Finland og utfører over 20 millioner turer i året, fordelt på over 230 byer i Norden. Innen Cabonline finnes en rekke varemerker, blant annet TaxiKurir, NorgesTaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi og Taxi 4x27. For mer informasjon se www.cabonlinegroup.com

Følg pressemeldinger fra Cabonline

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Cabonline på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Cabonline

Flere hundre hydrogentaxier kommer de neste årene19.5.2021 08:00:00 CEST | Pressemelding

Cabonline og Everfuel inngår avtale om å utvikle markedet for hydrogenkjøretøy i taxinæringen i Norden og inngår innkjøpssamarbeid med Toyota Norge. Cabonline har en ambisjon om å rulle ut flere hundre hydrogentaxier i Norden de neste årene. Toyota mobiliserer for å få de første 100 Toyota Mirai på veien i Oslo innen utgangen av 2022 og vil fortsette utrullingen i Norge sammen med Everfuel og Cabonline/Norgestaxi. Everfuel og Cabonline vil benytte samme samarbeidsmodell i de større byene i Norden.

NorgesTaxi kjøper Ring Taxi i Ålesund. Ålesundselskapet blir nå en del av Nordens største taxiselskap Cabonline30.6.2020 11:00:00 CEST | Pressemelding