Amazon

Norgespremiere for Amazon Prime Video

Idag lanseres Amazon Prime video i Norge, og 199 andre land verden over. Kunder over hele verden kan nå abonnere på Prime Video og få tilgang til ny og populær underholdning, som «The Grand Tour» med Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James May, samt prisvinnende originale serier fra Amazon, som eksempelvis Golden Globe-vinner «Mozart in the Jungle», «Transparent» - vinner av Golden Globe, Emmy og BAFTA, Emmy-vinner «The Man in the High Castle», i tillegg til andre populære TV-serier og filmer fra Hollywood.

For kunder i nye markeder som Norge, vil introduksjonsprisen være 2,99 dollar per måned i de første seks månedene.

Abonnenter på Prime Video har tilgang til innholdet når og hvor som helst med Amazon Prime Video-appen for Android og iOS, eller online på PrimeVideo.com — og det er også mulig å laste ned innhold på mobile enheter til bruk offline.

Amazons originale serier er tilgjengelig på engelsk, i tillegg til deler av innholdet som er tekstet eller dubbet versjoner på fransk, italiensk, portugisisk og spansk.

-Vi er svært fornøyde med å kunngjøre at man fra i dag nå får tilgang til Prime Video over hele verden,” sier Tim Leslie, visepresident for Prime Videos Internasjonale avdeling.

-The Grand Tour og andre kritikerroste originalserier fra Amazon, som Transparent, Mozart in the Jungle, and The Man in the High Castle, sammen med hundrevis av populære TV-show og filmer fra Hollywood er nå tilgjengelig til introduksjonsprisen 2,99 amerikanske dollar - og vi har bare så vidt begynt, forteller Tim Leslie.

Hva kan du se?
Amazon Prime Video-medlemmer over hele verden har nå tilgang til The Grand Tour, den største showpremieren på Prime Video noensinne. Transparent, som har vunnet flere Golden Globe, Emmy og BAFTA-priser, serien Mozart in the Jungle, som har fått flere Golden Globe-priser, og den serien flest Prime-medlemmer så langt har strømmet globalt, The Man in the High Castle. De fleste Amazon Original Kids Series er også tilgjengelige, inkludert animasjons- og kunsteventyret Creative Galaxy, Gortimer Gibbon’s Life on Normal Street, dette er enfortelling om å bli voksen og om vennskap. Animasjonsserien Tumble Leaf som har vunnet flere Emmy-priser og mange flerAndre originale serier fra Amazon, slik som Woody Allens Crisis in Six Scenes, David E. Kelley’s Goliath med Billy Bob Thornton, dokumentarserien American Playboy: The Hugh Hefner Story, i tillegg til Sneaky Pete produsert av Bryan Cranston og Graham Yost, og med Giovanni Ribisi som stjerne, blir tilgjengelig for seerne i neste år. Prime Video-medlemmer kan også se hundrevis av populære filmer og TV-show fra Hollywood og de største TV-stasjonene.

Hvordan få tilgang?
Medlemmer kan se på Amazon Prime Video på engelsk, og versjoner med teksting og dubbing på fransk, italiensk, portugisisk og spansk for mye av innholdet. Medlemmene kan se når og hvor som helst via Amazons Prime Video app for Android og iOS og online på PrimeVideo.com. De kan også laste ned alle filmer og TV-show og se dem offline — dermed kan man se på filmer og TV-show på flyet, toget, eller hvor som helst hvor det ikke er tilgang på nett.

Prime Video-medlemmer kan også styre hvor mye data de bruker til strømming og nedlasting av video ved å velge mellom god, bedre eller best innstilling for videokvalitet, som alle benytter Amazon Prime Videos nyeste videokompresjonsteknologi. Dermed bruker man mindre data uten å redusere videokvaliteten. Amazon Prime Videos automatiserte og maskinlærende systemer velger også den beste innstillingen for strømming for kunder basert på kundens enhet, sted og internettleverandør. Dette sikrer bedre visuell kvalitet og færre avbrudd selv når hastigheten på internettforbindelsen er treg eller variabel.

Hva koster det?
Prime Video er automatisk tilgjengelig uten ekstra kostnad for Amazon Prime-medlemmer i Belgia, Canada, Frankrike, India, Italia og Spania.  For kunder i nye markeder er introduksjonsprisen USD 2,99 (eller GBP 2,99) per måned i de første seks månedene — dette tilsvarer en rabatt på 50 prosent i forhold til fullprisen på USD 5,99 (eller GBP 5,99) per måned. Besøk PrimeVideo.com for å begynne en gratis prøveperiode på syv dager.

Besøk PrimeVideo.com for mer informasjon.

Kontakt for media i Amazon:
amazonvideo@golin.com
www.amazon.com/pr

Om Amazon

Amazon
Amazon Headquarters 410 Terry Ave. N Seattle
WA 98109

+1-206-266-1000https://www.amazon.com

Om Amazon

Amazon is guided by four principles: customer obsession rather than competitor focus, passion for invention, commitment to operational excellence, and long-term thinking. Customer reviews, 1-Click shopping, personalized recommendations, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo, and Alexa are some of the products and services pioneered by Amazon. For more information, visit www.amazon.com/about.

Følg saker fra Amazon

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Amazon på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Amazon

Amazon har sluppet en teaser på sesong 2 av «The Grand Tour»11.7.2017 15:29:22 CESTPressemelding

Amazon Prime Video har i dag lagt ut en teaser fra sesong 2 av «The Grand Tour» - den andre sesongen av serien slippers seren i år. Klippet er det første offisielle klippet fra den populære serien, og viser Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James May i Mozambik, Sveits og Storbritannia. Prime Video abonenter kan se klippe eksklusivt her. Den første sesongen av «The Grand Tour» slo alle tidligere rekorder da den ble lanser i november 2016, og ble den største premieren Amacon Prime Video noen sinne har hatt med over seere fra over hele verden. Det er inngått en avtale om å lage tre sesonger av serien, hvor andre sesong slippes senere i år. For de som ønsker øyeblikkelig varsling når sesong to slippes kan man følge «The Grand Tour» på Facebook og Twitter.